מערכת COL | יום ד' ניסן ה׳תשע״ט 09.04.2019

חייו של פעוט חב"די ניצלו: נחנק וטופל בידי חובשים ורופא

רופא וחובשים של 'איחוד הצלה' בצפת ביצעו היום (ג') בשעות הצהריים החייאה על פעוט בן 9 חודשים, ממשפחה המשתייכת לקהילת חב"ד בעיר, שאיבד את הכרתו בגן שעשועים בעיר לאחר שככל הנראה נחנק מאכילת תפוח • לכתבה המלאה
חייו של פעוט חב
גן משחקים. אילוסטרציה; ארכיון COL

מאת: כתב COL

רופא וחובשים של 'איחוד הצלה' בצפת ביצעו היום (ג') בשעות הצהריים החייאה על פעוט בן 9 חודשים, ממשפחה המשתייכת לקהילת חב"ד בעיר, שאיבד את הכרתו בגן שעשועים בעיר.

מבית הרפואה נמסר: "לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי זיו בצפת הובא על ידי מד"א פעוט בן 9 חודשים מצפת, כששיחק בגן השעשועים עם אמו, וכנראה נחנק מאכילת תפוח".

עוד נמסר כי: "הפעוט הובא כשהוא מונשם, ללא דופק תוך כדי החייאה. מאמצי ההחייאה נמשכו על ידי הצוות הרפואי בחדר מיון ילדים, ולאחר כ-5 דקות חזר הדופק. מצבו של הפעוט קשה מאוד. הוא מונשם ומורדם."

ר' יוסף שמואל מרקוביץ, חובש ב'איחוד הצלה', דיווח מהזירה: "כשהגעתי למקום הפעוט היה ללא הכרה, לאחר שלדברי עוברי אורח הוא נחנק תוך כדי אכילת תפוח. ביצענו בו פעולות החייאה עד להגעת ניידת טיפול נמרץ שהעבירה אותו במצב אנוש להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים תוך כדי המשך פעולות החייאה".

גם ד"ר יונה ורצוב, רופא מתנדב ב'איחוד הצלה' שהצטרף לפינוי הפעוט לבית החולים זיו, הוסיף וסיפר: "המשכנו בפעולות ההחייאה בדרך ובכניסה לבית החולים ולמרבה הנס בבית החולים חזר דופק ונשימה. כעת הפעוט נשאר לאשפוז והשגחה בבית החולים ואין ספק כי ההגעה המהירה של החובשים שהתחילו בפעולות ההחייאה הצילו את חייו של הפעוט".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.