מערכת COL | יום ד' ניסן ה׳תשע״ט 09.04.2019

בכנס הבחירות של ג': האדמו"ר מצאנז שיתף בסיפור מהרבי

פחות מיממה לפתיחת הקלפיות, בכנס של מפלגת 'יהדות התורה' שהתקיים הערב (שני) בירושלים בהשתתפות רבבות - חזר כ"ק האדמו"ר מצאנז בנאומו על סיפור מהרבי שהתרחש בזמן מלחמת ההתשה • האדמו"ר הוסיף, כי אביו כ"ק האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל אמר: "כשגדול בישראל כמו הליובאוויטשער רבי אומר משהו - הוא יודע מה הוא אומר" • בפנים הכתבה - הסיפור המלא והמדויק שעל אודותיו התבטא הרבי • צפו בוידאו, לתמלול המלא
בכנס הבחירות של ג': האדמו
(צילום וידאו: שיא לייב)

שלמה מן, COL

פחות מיממה לפתיחת הקלפיות, בכנס של מפלגת 'יהדות התורה' שהתקיים הערב (שני) בירושלים בהשתתפות רבבות - חזר כ"ק האדמו"ר מצאנז בנאומו על סיפור מהרבי שהתרחש בזמן מלחמת ההתשה.

"אני נזכר כך עכשיו", אמר האדמו"ר, "שלפני הרבה שנים, אני חושב 45 או 50 שנה, היו אז השנים שבחזית המצרית ירו בכל יום, קראו לזה 'מלחמת ההתשה'. ירו כל הזמן, נפלו חיילים. ואז, הרבי מליובאוויטש זכרונו לברכה אמר ש'על כל חילול שבת, על כל מכונית שנוסעת בתל אביב - חייל נופל בסיני'.

"הייתי אז בחור צעיר. אבל ותהום כל העיר. כל העיתונות, נהייתה פרופגנדה, כל המדיה סערה בכזו שנאת ישראל שכך מדברים. אבי ע"ה זי"ע נשא דרשה שבוע אחר כך. הוא צעק בכוח גדול ואמר: 'אני לא חסיד ליובאוויטש, אבל כאשר גדול בישראל אומר אמת, דבר שצריך לדעת, שזה עקירה של עיקרי האמונה - צריך לדעת את זה. צריך לדעת שכל חילול שבת מביא אסון. לפעמים דוקרים יהודי, לפעמים הורגים יהודי, לפעמים זו תאונה ולפעמים מחלה ח"ו. על כל דבר יש דין וחשבון. העולם אינו הפקר". עד כאן מדברי האדמו"ר אמש.

*

למען הדיוק, נציין בשולי הדברים כי ביטויים אלה נשמעו מפי הרבי בקשר עם אי תיקון חוק מיהו יהודי. היה זה בעת השתתפותו של הרבי ב'פאראד' מול 770 בל"ג בעומר של אותה שנה (תש"ל), כאשר בדברים שנשא הרבי התייחס למלחמה והתבטא שהחיילים שנפלו בה כתוצאה ישירה מאי תיקון חוק מיהו יהודי, ורישום גויים שעלו מרוסיה כיהודים.

בעקבות הסערה שהתעוררה עקב דברים אלו, התייחס לכך הרבי פעם נוספת באופן פומבי בהתוועדות של פרשת בהעלותך באומרו: "כשם שברור לי שעכשיו אנו נמצאים בשבת פרשת בהעלותך בשעה שלוש וחצי, רעווא דרעווין, כך ברור לי שמותם של החיילים הוא תוצאה ישירה לכך שרושמים גויים כיהודים.. מה לעשות וכך אני רואה? האם מצפים ממני שלא אומר את הדברים אפילו שכך אני רואה?!".

דברי הרבי במלואם במקור מופיעים בתורת מנחם כרך ס' - עמודים 219-224; 243-249; 287-294; 403. והדברים המבהילים ביותר בעמודים 465-466. בתחתית הכתבה - צילום מהשיחה המלאה.

צפו בוידאו מדברי האדמו"ר, אמש:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.