מערכת COL | יום ג' ניסן ה׳תשע״ט 08.04.2019

חדש על המדף: Dear Rebbe

הספר החדש שיו"ל באנגלית "Dear Rebbe", מאת הרב דוד זקליקובסקי, מגיש יריעה מרתקת על קשר מכתבים של אמנים וסופרים ידועי שם עם הרבי, וכיצד הגיבו לקריאתו של הרבי לחיות חיים יהודיים יותר ● Dear Rebbe
חדש על המדף: Dear Rebbe


חדש על המדף: Dear Rebbe:

הספר החדש שיו"ל באנגלית "Dear Rebbe", מאת הרב דוד זקליקובסקי, מגיש יריעה מרתקת על קשר מכתבים של אמנים וסופרים ידועי שם עם הרבי, וכיצד הגיבו לקריאתו של הרבי לחיות חיים יהודיים יותר.

הספר בוחן לעומק את ההתכתבות של הרבי והפסל ז'אק ליפשיץ, הזמר יאן פירס, הסופר חיים גרייד וניצול השואה דוד צ'ייס.

חייהם של ארבעת האנשים הללו נבחנים בפרספקטיבה היהודית שלהם וכיצד הם הגיבו לקריאתו של הרבי לחיות את חייהם באופן יהודי יותר.

הרב נחום קפלן

העובדה שהרבי השפיע על חייהם של רבים כל כך אינה סוד. במחקרו האישי על ארבעה אנשים מצליחים, 'הרבי היקר', הרב דוד זכליקובסקי מביא לנו, במיקוד מעמיק, את היחסים האישיים שהרבי יצר עם יהודים מצטיינים אלה ממגוון תחומי חיים. מתוך התכתבות של הרבי עמם ועובדות אנקדוטיות רבות, אנו לומדים כיצד ומדוע הרבי הצליח להשפיע עליהם כל כך.

המסר הבלתי מתפשר של הרבי על שלמות מוחלטת ליהדות החרדית, החסידית, לא השתנה ללא קשר לשמירה הדתית על אלה שהוא השפיע עליהם, אך הוא היה מסוגל לגעת בהם עמוקות.

היתה מחלוקת עמוקה בין הרבי לבין ז'אק ליפשיץ על השתתפותו בהקמת גן פסלים בירושלים. באחד ממכתביו לליפשיץ כתב: "... המדיניות שלי ביחסי עם אנשים אחרים היא לחפש נקודות של הסכמה ולא של מחלוקת". זקליקובסקי מעיר: "איננו יודעים אם הרבי הצליח לשנות את דעתו של ליפשיץ, אבל הוויכוח שלהם ראוי לציון: שני אנשים בעלי רצון חזק יכלו לחלוק עמוקות על שאלה בעלת חשיבות עליונה לשניהם, ועם זאת הם שומרים על כבוד הדדי".

יאן פירס, אופרת טנור מפורסם, הובא קרוב לשורשיו היהודיים של הרבי ושליחיו. זמר מקצועי שחייו הצטיינו בריגוש הזולת, התרגש בעצמו מההשראה הרוחנית של הרבי. הרבי הושיט לו יד ותמך בו כאשר הוא לא היה בתקופה טובה ועודד אותו לא לוותר. למעשה, המילים האחרונות שלו היו של ברכת הכוהנים שהרבי ביקש ממנו לומר ממיטת בית הרפואה שלו. הרבי תמיד ביקש מאנשים מצליחים להשתמש בהשפעתם כדי לקרב אחרים ליהדות.

דייויד צ'ייס, ניצול השואה, יכול היה ליהנות בקלות ממעמדו כאיש עסקים עצמאי ועשיר, אך הוא הפך לאיש קשר של מאמצי צדקה רבים בגלל יחסיו עם הרבי. אנו לומדים את כל זה בשל מחקרו המדקדק של זליקובסקי וזוכים לתובנה חדשה ביחסיו האישיים של הרבי עם מעריציו הרבים. עם מלוא ההערכה על העבודה הקשה להביא צד מרתק של הרבי בהשפעתו הכבירה על יהודים, שלא רבים מכירים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.