מערכת COL | יום ג' ניסן ה׳תשע״ט 08.04.2019

למה אני מצביע טב ולא אצביע ג' ● דעה

"כשמדובר בפיקו"נ לא עושים חשבונות טהור או טמא ועאכו"כ לא עושים חשבונות כן תקציבים או לא תקציבים" ● הרב אברהם שמואל לוין מזכ"ל ארגון 'רבני פיקוח נפש', מסביר מדוע הוא מצביע טב 'הבית היהודי', ולא לג' 'יהדות התורה' ● לטור המלא
למה אני מצביע טב ולא אצביע ג' ● דעה
ראשי ארגון 'רבני פיקוח נפש' הרב אברהם לוין (משמאל) והרב יוסף גערליצקי בפגישה עם מושל מדינת ארקנסו לשעבר, מר מייק האקבי (ארכיון COL)



למה אני מצביע טב ולא אצביע ג'

מאת הרב אברהם שמואל הכהן לוין
מזכ"ל אירגון רבני "פיקו"נ"

בהתוועדות פ' החודש ר"ח ניסן תשל"א כקביעות שנה זו (ושאני הייתי נוכח בהתוועדות ושמעתי את זה מפי קדשו) אמר הרבי: "כיון שעומד להגיע הזמן לעריכת בחירות  חדשות – באם ביאת משיח תתעכב מעט ח"ו – יש לנצל הזמן שנשאר עד אז כדי לפרסם..מי אמר כך ומי אמר כך ומי עשו וכו'..יש לפרסם איך נהגו הנציגים הדתיים ולא הי' להם התוקף לומר שאסור להחזיר את השטחים שנתן הקב"ה לבנ"י במתנה..וכשיפרסמו זאת הנה כל אלו שלבם שלם עם ה' ותורתו ידעו שצריך לילך נגדם."

אני יודע שיש גדולים וטובים ממני בחב"ד שחושבים שצריכים להצביע ג אבל "דברי הרב ודברי התלמיד דברי מי שומעין?" ואף שאז ידעו שהרבי מדבר נגד מפד"ל, אבל היות ואין מקרא יוצא מידי פשוטו והרבי אמר סתם "נציגים הדתיים שלא הי' להם התוקף לומר שאסור להחזיר את השטחים וכו'" הרי פשוט שמדובר נגד כל מי שבשם דתי יכונה ואין לא התוקף לצאת נגד החזרת שטחים.

הרבי דיבר כנ"ל למרות שהנציגים האלה עזרו המון לחב"ד ולמרות שאח"כ איימו שאם הרבי לא יפסיק לדבר נגדם יסגרו הברז וחב"ד לא יקבל תקציבים . ובשבת אחרי האיום הרבי דיבר נגדם פי שתים מכל שבת (כל שבת הרבי דיבר נגדם 45 דקות ואותו שבת הרבי דיבר נגדם 90 דקות). ובנוגע לטענה שזה ירחיק אנשים מלימוד החסידות ועושה פילוג בין תלמידי הבעל שם הרבי צעק בדברו אל הרב אלימלך ניימן "מה אתה מדבר אלי על פילוג בין תלמידי הבעל שם כשאני רואה שזה ענין של פקו"נ של כל הדרים בארץ הקודש."

גפני לא רק שאין לא התוקף לומר שאסור להחזיר את השטחים אלא הוא אומר שכן צריך להחזיר וכל הורתו ולידתו של גפני ודגל התורה הוא ללחום ברבי. וליצמן לא רק שאין לו התוקף לומר שאין צריך להחזיר את השטחים אלא התחמק באחד ההצבעות על ההתנתקות ונעלם בההצבעה. וזה שיש שם צדיק אחד מאיר פרוש שעזר המון לחב"ד, זכות זה יעמוד לו בזה לא לינזק, אבל הוא לא הקובע שם הוא רק קול אחד ולהגיד שצריכים להצביע ג' ולהכניס את גפני ואחרים כיוצא כאלו בגלל הטובות שעשה פרוש זה בגדר זכין לאדם במקום שחב לאחרים...כי דבר ברור כשיגיע לנושא של פשרה טריטורלית כל נציגי ג' לא יעמדו בפרץ ולא יצא מהממשלה בגלל זה. הם לא רואים בזה פיקו"נ שדוחה כל תרי"ג מצוות כולל גיוס תלמידי הישיבה.

וגם להגיד שצריכים להצביע ג' בגלל הטובות שמקבלים מפרוש זה מראה שהוא משוחד שעל זה שמעתי מהרבי בהתוועדות כמה פעמים שאסור להשתמש בכסף של שוחד כזה אפילו לבנות בית הכסא.

ומה שטוענים שעי"ז מחלישים ענין של הפצת המעיינות וזה ירחק אלו שרוצים להתקרב ולשמוע שיעורים מהרב זלמן גופין שתי תשובות בדבר. א. ידוע שאילו אדמו"ר הזקן הי' מוותר על מילה אמת היו מתקרבים אלפי יהודים יותר ואדמה"ז לא וויתר. ב. התלמידים של הרב זלמן לא רק שלא שיתרחקו אלא הם עצמם שואלים היתכן שהרב גופין אמר להצביע ג'?!

למה אני מצביע איחוד הימין

שואלים איך אפשר להצביע איחוד הימין שלשיטתם הם חבורה של פוחזים וריקנים, דוגלים באתחלתא דגאולה שהרבי הי' נגד זה בצורה חריפה ביותר, ויש שם אשה ועוד מרעין בישין. יש לזה שתי תשובות א. פיקו"נ דוחה כל זה. כולם שם יעמדו חזק נגד החזרת שטחים עד כדי יציאה מהממשלה אם יצטרפו וכבר פסק הגר"מ פיינשטיין זצ"ל בד' מרחשון תשל"ז (נדפס בהפרדס חוברת י' שנה נ"ג) שבשביל פיקו"נ מותר להשתמש ברופא שהוא "כופר".

 ב. כבר הי' לעולמים דבר כזה שזקני ג' בעצמם פסקו שצריכים להעדיף כאלו ריקנים על מישהו אחר. וזה הסיפור המסופר בשופטים פי"א שהי' איש בשם יפתח שהי' בן אישה זונה שהזקנים גרשו אותו והוא הלך ונעשה ראש לחבורת ריקנים והמחובר לטמא טמא ואעפי"כ כשהגיע לענין של פיקו"נ להציל יהודים מבני עמון הלכו זקני ג' (גלעד) בכבודם ובעצמם אל יפתח וביקשו ממנו לנהל המלחמה נגד בני עמון.

נשאלת השאלה האם היו חסר אז אנשים עם יחוס יותר יפה וטהורים יותר מיפתח? אלא מאי כשמדובר בפיקו"נ לא עושים חשבונות טהור או טמא ועאכו"כ לא עושים חשבונות כן תקציבים או לא תקציבים וכיו"ב. ולא רק זה, ליפתח הריק הזה עוד הי' החוצפה לעשות תנאי עם זקני ג' שיבוא אתם רק אם יסכימו שהוא יהי' שר וקצין וראש עליהם ולא רק שלא גערו בו אלא הם קיבלו התנאי מיד עוד לפני שהוא הצליח במלחמה והסכימו שהוא יהי' שופט על כל ישראל שש שנים.

לכן אנא נסיב מלכא ואני לא אצביע ג' ואני כן מצביע לאיחוד הימין.

ומסיימין בטוב: חשוב טב (תצביע טב) ויהי' טב!

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.