מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשע״ט 07.04.2019

מטה חב"ד לשלמות התורה העם והארץ מגיש: שו"ת בחירות (פ)

בעוד יומיים יתקיימו הבחירות הכלליות לכנסת. כחסידי חב"ד אנו יודעים שחובה עלינו להשמיע את קולנו, קולו של הרבי, לממש את זכותנו להצביע • כחסידי חב"ד אנו יודעים שאף אחת מהאפשרויות היא לא דרכו המדויקת של הרבי, ויחד עם זאת חובה עלינו להצביע למפלגה שהכי קרובה להוראות והפעולות של הרבי לאורך השנים • מטה חב"ד לשלמות התורה העם והארץ מגיש את התשובות לכל השאלות החשובות שיעזרו לך להחליט מי ראוי לקול שלך ומי ברגע האמת יהיה נאמן לדברי הרבי • לכתבה המלאה >>>
מטה חב
ארכיון COL

בעוד יומיים יתקיימו הבחירות הכלליות לכנסת. כחסידי חב"ד אנו יודעים שחובה עלינו להשמיע את קולנו, קולו של הרבי, לממש את זכותנו להצביע. כחסידי חב"ד אנו יודעים שאף אחת מהאפשרויות היא לא דרכו המדויקת של הרבי, ויחד עם זאת חובה עלינו להצביע למפלגה שהכי קרובה להוראות והפעולות של הרבי לאורך השנים.

מטה חב"ד לשלמות התורה העם והארץ מגיש את התשובות לכל השאלות החשובות שיעזרו לך להחליט מי ראוי לקול שלך ומי ברגע האמת יהיה נאמן לדברי הרבי:

***

1. האם יש הכרח גם בבחירות אלה להצביע למפלגה שתתחייב לשמור על שלמות הארץ, הרי לפי כל הסקרים גם הממשלה הבאה תהיה ממשלת ימין ואין חשש לויתורים על חלקים מיהודה ושומרון?
 
תשובה:

בימים אלה מקדם ממשל טראמפ תכנית שאפתנית "להסדר אזורי" שתכלול לפי הפרסומים בתקשורת מסירת חלקים נרחבים מארץ ישראל, פינוי מתיישבים, בירת פלסטין בשכונה הירושלמית אבו דיס וחלקים נוראיים נוספים שטרם נחשפו. בעצה אחת עם נתניהו, הממשל האמריקאי יפרסם את תכניתו רק לאחר הבחירות.

ניסיון העבר בהסכם וואי, חברון ועוד הוכיח שקיומה של ממשלת ימין (גם בראשותו של נתניהו) אינה ערובה לשמירה שלמות הארץ. כדי שגם ממשלתו הבאה של נתניהו תחזק את ההתיישבות היהודית בכל חלקי הארץ ולא תמסור אף חלק מארץ ישראל לאוייב הערבי, יש צורך ש'איחוד מפלגות הימין' ובתוכו 'עוצמה יהודית' יהיו כמה שיותר גדולים וחזקים.

גם אם 'תכנית טראמפ' היא ניסיון להראות שהערבים אינם מושיטים יד לשלום, הרי ידועה דעתו של הרבי שאפילו דיבורים על ויתורים מביאים סכנה מיידית לחייהם של יהודים.
 
2. האם איחוד מפלגות הימין זאת לא גירסה חדשה של המפד"ל?

תשובה:

ראשית, כשהרבי דיבר על בלוק טכני וחזית דתית מאוחדת, הוא דיבר גם על מתמודדים פחות ראויים מהרשימה הנוכחית.

שנית, רשימת 'איחוד מפלגות הימין' שבמרכזה נמצאת מפלגת האיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ', רחוקה מתפיסות מפד"ל ההיסטורית. מפלגת האיחוד הלאומי מייצגת את הציבורי החרדי לאומי, את הגרעינים התורניים ברחבי הארץ ונבחריה מחוייבים להלכה ולהוראות הרבנים.

לצד האיחוד הלאומי ולמרות הניסיונות החיצוניים לפסול אותם, חברים ברשימה גם 'עוצמה יהודית' שהוכיחו לאורך השנים מחוייבות לדברי הרבי ונאמנות לשלמות הארץ, העם והתורה.

חשוב לזכור שבבחירות לכנסת, אנו לא בוחרים את וועד הבית, או את נוסח בית הכנסת שבו אנו מתפללים. מדובר על בחירות לניהול כל ענייני המדינה. ולכן אין ציפיה שחברי המפלגה יהיו אנשים שניתן לשבת איתם להתוועדות חסידית, אלא הדבר החשוב הוא שהם מחוייבים (וגם הוכיחו את המחוייבות שלהם), לדאוג לציביון היהודי של המדינה במרחב הציבורי.

רשימת 'איחוד מפלגות הימין – טב', הוקמה לאחר העזיבה של בנט ושקד שהיו ממשיכי דרכם של מייסדי המפד"ל ושכרתו את "ברית האחים" עם יאיר לפיד בבחירות תשע"ג. המפלגות שחברות ב'איחוד מפלגות הימין', מתנגדות לדרכו של נפתלי בנט.
 
3. האם לא עדיף להצביע למפלגה גדולה עם יכולת השפעה, ובכל מקרה לעוצמה יהודית יהיה רק נציג אחד בכנסת, עד כמה היא תוכל להשפיע?

תשובה:
 
המפלגה שמניעה את הפוליטיקה הישראלית כבר שלושים שנה היא מרצ. המושג "שתי מדינות לשני עמים" לא היה במצע של רבין, אפילו לא של נתניהו. אבל העקשנות של מרצ הקטנה גררה לשם עכשיו גם מפלגות שנחשבות לימין. בזמן שהשמאל מציע סדר יום ברור של נסיגה ובריחה, הימין הישראלי מפלרטט עם תכנית המאה של הנשיא טראמפ שעלולה להיות האסון הבא של ישראל.

ה"צעקה" שלנו מסמנת לציבור הישראלי שיש מי שלא איבד את דרכו. הצעקה הזאת מעמתת את הליכוד ונתניהו עם העובדה שהם נגררים ומיישמים בעצמם את מצע השמאל.

אנחנו נהיה בכנסת כדי להזכיר לנתניהו מה הוא אמור לייצג, כדי להתנגד אפילו לדיבורים עם האוייב הערבי ולגרור את כל המערכת הפוליטית ימינה.

בכל הצבעה, חשוב לזכור את מי הקול שלנו יכניס. כשמסתכלים על הדמויות שכניסתם לכנסת נמצאת בסימן שאלה, אין ספק למי צריך לתת את הקול. בזהות זאת ליבי מולד, שאף אחד לא יודע את דעותיה בנושא שלמות הארץ, ביהדות התורה זה ח"כ ר' ישראל אייכלר שמוכר כסמן השמאלי של אגודת ישראל, בליכוד זה אברהם נגוסה שמקדם את עליית אלפי בני שבט הפלאשמורה שאינם יהודים לארץ. בסיטואציה הזאת, ברור שהקול של חסיד חב"ד צריך ללכת למען עו"ד איתמר בן גביר שמזוהה עם כל שלושת השלמויות ונחשב לידיד טוב של חב"ד והעניינים שנוגעים לרבי.
 
4. משה פייגלין הוא איש ימין ונאמן לארץ ישראל, למה לא להצביע למפלגת זהות של פייגלין?

תשובה:
 
משה פייגלין מוכר עד היום כאיש ימין מובהק שנאמן לארץ ישראל. האג'נדה החדשה שאימץ תחת כותרת של "חירות", חיברה אותו לדמויות לא מוכרות שאינן מחוייבות לשלמות הארץ. לצערנו, הסכם אוסלו - הגדול שבאסונות עמנו בשנים האחרונות – הושג בקולותיהם של אנשים שנכנסו לכנסת דרך מפלגת הימין של רפאל (רפול) איתן, וברגע האמת בגדו במצביעים ותמכו בפשע אוסלו בתמורה להטבות כלכליות.

לפי כל הסקרים מפלגת זהות עוברת את אחוז החסימה, כך שכל קול נוסף הולך לאותם דמויות שאין להם אף מחוייבות לשמירה על שלמות הארץ. ולעומת זאת, כל קול נוסף ל'איחוד מפלגות הימין – טב', יעזור להכניס את ידיד חב"ד עו"ד איתמר בן גביר, נציג עוצמה יהודית לכנסת.

אך הסכנה הגדולה ממפלגת זהות, נובעת מהדברים המפורשים שנכתבו במצע המפלגה ומשה פייגלין מצהיר שזאת האג'נדה שלו. מצע זהות שמדבר על הפרדת הדת מהמדינה, הרס הרבנות הראשית, חילולי שבת בפרהסיה, נישואים אזרחיים, פריצת חומות הדת בכל תחום, מנוגדים בתכלית לדרכו ופועלו שפעל עם ההנהגה בישראל להגביר את הזיקה ליהדות במרחב הציבורי וזעק מדם ליבו על חוק 'מיהו יהודי' ועל הקלות בגיורים.
 
5. איך 'עוצמה יהודית' תתמודד עם בג"צ?
 
תשובה:
 
המערכת המשפטית בראשות הבג"צ מנסים להוציא את השליטה והכוח מידי העם ולקבוע מה טוב, מה נכון ואיך ראוי להתנהג. הם פסלו את נציג 'עוצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי, מנעו את קידומו של עו"ד איתמר בן גביר, כל זאת בזמן שהם מאשרים את כניסתם של הגרועים באוייבי ישראל לכנסת. אם שלטון הבג"צ יימשך לא תהיה משמעות לממשלת ימין או שמאל. שופטי הבג"צ יקדמו פינוי מתיישבים, יסרסו את כוחו של צה"ל ויקעקעו את זהותה היהודית של המדינה.
איחוד מפלגות הימין ועוצמה יהודית יחד עם גורמים נוספים בימין, יפעלו לצמצום כוחם של שופטי בג"צ, יחלישו את כוחם בוועדה לבחירת שופטים ויעבירו את בחירת השופטים מהרשות השופטת לנבחרי הציבור שמייצגים את העם.
  
6. אל מול קמפיין ההדתה שמנסה להפחיד מפני השתלטות הזהות היהודית, וניסיונות הרפורמים לעצב את הזהות והפרהסיה היהודית האם לא עדיף להצביע למפלגות חרדיות?
 
תשובה:
 
המפלגות החרדיות הוכיחו לאורך השנים, שהם מחוייבים בראש ובראשונה לאינטרסים הקהילתיים שלהם ולא לאינטרסים של הזהות היהודית. גם בסוגיות מהותיות כמו עבודות בשבת ומתווה הכותל, הפוליטיקאים החרדים העדיפו לגלגל עיניים ולהכשיר בשתיקה את שחיקת היהדות במרחב הציבורי. רק בזכות פעילות הסברה נמרצת של נציגי 'עוצמה יהודית' מול האדמו"רים ומנהיגי הציבור החרדי, נאלצו הפוליטיקאים לפעול כדי למנוע את החרפה.

בקדנציה האחרונה הוכח ששיתוף הפעולה בין בצלאל סמוטריץ', ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, הוא זה שמנע חילולי שבת וגרם למפלגות החרדיות להצטרף למאבק נגד מתווה הכותל. אפילו ח"כ אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו, הצהיר שעוצמה יהודית "גרועים" (לשיטתו) מחברי הכנסת החרדים בכל הנוגע למלחמות למען הדת.

העמידה העיקשת של נציגי עוצמה יהודית וח"כ בצלאל סמוטריץ' תגרום גם לח"כים החרדים להיות מחוייבים לזהות היהודית במוסדות הממשלתיים ובמרחב הציבורי.
 
7. מהי עמדתכם בנושא מיהו יהודי – גיור כהלכה?
 
תשובה:
 
'עוצמה יהודית' נשמעת לרבנים ומחוייבת להלכה. בכל נושא הקשור לגיורים וקביעת יהדות, נתייעץ עם הרבנות הראשית, גדולי התורה ובהם גם רבני חב"ד ונשמע להוראותיהם.
 
8. מה עמדתכם בכל הנוגע לגיוס בני הישיבות?
 
תשובה:
 
איחוד מפלגות הימין רואה בלימוד התורה ושמירה על עולם הישיבות ערך עליון. סוגיית גיוס החרדים לצה"ל צריכה להיפתר אך ורק בהסכמה. כל מתווה שיאושר על ידי הרבנים והנציגות החרדית בכנסת, יהיה מוסכם גם על נציגי 'עוצמה יהודית'.
 
9. מה יקרה אם איחוד מפלגות הימין יקבלו פחות מ7 מנדטים, ואז שוב לא הכנסנו נציג נאמן לכנסת?
 
תשובה:

עלינו לעשות ככל יכולתנו להכניס את עו"ד איתמר  בן גביר לכנסת, הוא המושב השביעי במפלגה והתגייסות שלנו תכניס אותו. אך גם במקרה שהמפלגה תקבל רק 6 או 5 מנדטים, הוא יכנס מתוקף החוק הנורווגי, שקובע שכל שר שמתפטר מחברותו בכנסת מכניס את הח"כ הבא בתור ברשימה. ראשי הרשימה, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' התחייבו להתפטר מחברות בכנסת ובכך להבטיח את מקומו של בן גביר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.