מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשע״ט 07.04.2019

לאחר יובל שנים: השיחה הגנוזה נמצאה ויוצאת לאור לראשונה

החודש לפני חמישים שנה, נכנסו תלמידי ה'קבוצה' ברטט להיכלו הק' של הרבי, שם השמיע בפניהם את שיחת קודשו, קודם נסיעתם צליחה בחזרה לארץ הקודש • בתקופה האחרונה ממש הצליח מנכ"ל 'ועד הנחות בלה"ק' הרב חיים שאול ברוק להגיע לסליל הקלטה יחיד עליו נשתמרה אותה שיחה, ולקראת יום הבהיר י"א ניסן היא יוצאת לאור עולם בפרסום ראשון • לסיפור המלא
לאחר יובל שנים: השיחה הגנוזה נמצאה ויוצאת לאור לראשונה

התרגשות בקרב ציבור אנ"ש חסידי חב"ד ליובאוויטש, וכלל לומדי ומעייני תורת הרבי בכל רחבי תבל, עם הידיעה על הגילוי אור הגדול, המציאה של השיחה הגנוזה, שרואה אור לראשונה, לאחר חמישים שנה!

כל הבקיא בדברי הימים של בית חיינו, יודע כי תלמידי התמימים שסיימו חוק לימודם בישיבות חב"ד באה"ק, בתום שש שנות לימודים בישיבה קטנה ובישיבה גדולה, היו יוצאים ללמוד כקבוצה מיוחדת ומגובשת "שנה תמימה" במחיצתו של הרבי.

הסדר היה שמגיעים לפני חג הפסח ועוזבים בחזרה לאחר חג הפסח בשנה הבאה. כך זה התנהל מאז יצא מוסד ה'קבוצה' לדרך בשנת ה'תשכ"ב ועד סיום שהותה של ה'קבוצה' בשנים תשל"ז-תשל"ח. החל מ'קבוצה' תשל"ט היו התמימים מגיעים לשהות בבית חיינו מחודש אלול פתיחת זמן הלימודים בישיבות עד לאחר חודש תשרי בשנה הבאה.

לפני חמישים שנה בדיוק, בחודש ניסן ה'תשכ"ט, קודם שחזרו תלמידי התמימים שסיימו ז"ע את שנת ה'קבוצה', להיכלי ישיבות חב"ד באה"ק, זכו לשיחה מיוחדת של 'צאתכם לשלום'. אך, למרות החיפושים התמידיים לא נמצאה 'הנחה' או רשימה בה תועדו דבריו הקדושים של הרבי.

בכרכי 'תורת מנחם' – הסדרה הגדולה המקיפה את כל תורתו של הרבי, לא נמצאת השיחה הזו, משום שבידי צוות ה'חוזרים' והעורכים את תורת הרבי לא היה קצה חוט. גם בהדפסה האחרונה של שישים הכרכים הראשונים, בה נוספו כמאתיים עמודים! של שיחות או קטעי שיחות שהתגלו במשך השנים, לא נמצאת השיחה הזו.

עד שקרה הנס. והשיחה הגנוזה התגלתה.

ההקלטה הנדירה של שיחה זו התגלתה לאחרונה ממש, לאחר מאמצים אדירים חובקי עולם של מנכ"ל 'ועד הנחות בלה"ק' הרב חיים שאול ברוק שיחי', שמקדיש ימיו ולילותיו בכל עשרות השנים האחרונות, ביגיעת בשר וביגיעת ממון למצוא כל בדל של שיחה, רשימה, מכתב, כתב יד, על מנת להביא את דבר המלך ודתו באופן הראוי אל הדפוס, ולהפיץ מעיינות רבינו חוצה בכל מרחבי תבל.

את השיחה שנאמרה בחדרו הק' של הרבי, "היכל היחידות" – גן עדן העליון, לתלמידי התמימים החוזרים לארץ הקודש, ביום ב' לסדר תזריע מצורע, כ"ו ניסן ה'תשכ"ט, פתח הרבי במילים אלו:

"כולכם הייתם בהתוועדות [התוועדות ש"פ שמיני, מברכים החודש אייר, נדפסה ב'תורת מנחם' כרך נ"ו, עמוד 157 ואילך], ושמעתם המדובר, אודות השאלה "מה העבודה הזאת לכם", שזוהי שאלה שמקורה לא מצד הקדושה כו'.

"והלימוד מזה בנוגע לפועל הוא – גודל ההכרח בענין של קבלת עול, אפילו בענינים שטבע האדם נוטה אליהם, ועל אחת כמה וכמה בענינים שהטבע אינו נוטה אליהם.

"וכיון שהקב"ה ציוה שצריך להיות קבלת עול (ו"אין הקב"ה בא בטרוניא עם בריותיו") – הרי זו הוכחה שברור הדבר שאם רק מחליטים לעשות דבר בקבלת עול, הנה לא זו בלבד שיוכלו לקיים זאת, אלא יוכלו לקיים זאת כפי רצונו של הקב"ה, דהיינו, בשמחה ובטוב לבב, ובהידור".

ראה המשך השיחה, בפנים הקונטרס המצורף כאן להורדה. כולל הברכות המיוחדות שזכו לקבל התמימים מהרבי, והשטר של 'דולר' מהרבי בנוסף לשטר של 'מאה דולר' מהרבי שקיבלו דרך המזכירות.

למחרת, ביום שלישי כ"ז ניסן, לאחר תפילת מנחה, יצא הרבי מפתח בית חיינו 770 ללוות בעצמו את התלמידים הנוסעים חזרה צלחה לארץ הקודש, והורה למזכירו האישי הרב חיים מרדכי אייזיק חדקוב למסור להם "שינצלו את נסיעתם לארץ הקודש, להדגשת מעלת ארץ ישראל שהיא בבחינת "אבן שתיה" לכל העולם (כפי שהוזכר בהתוועדות בקשר לנסיעתם), כולל ובמיוחד בנוגע לשטחים המשוחררים – משוחררים דייקא, כיון ששייכים אלינו מאז ומקדם".

סליל ההקלטה, הועבר לידי אנשי חברת המדיה החב"דית JEM, בראשות הרב אלקנה שמוטקין שיחי', העוסקים בשימור וחידוש ההקלטות משיחות קודשו של הרבי, במסגרת עבודת הנמלים המאומצת, בבניית המערך רב הכמות והאיכות – הכולל עשרות אלפי שעות של אודיו, וידאו, ורבבות תמונות, של הרבי מכל השנים כולם.

ניתן להאזין להקלטה הנדירה מהשיחה המתפרסת כאן לראשונה – ביישומון 'אשרינו' של JEM:
להאזנה: לחצו כאן

*


כמו כן מופיע בפרסום ראשון ראשי דברים מפה קודשו של כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע, בעת מעמד 'מכירת חמץ' שהתקיים בחדרו הק' בקומה השניה של בית חיינו 770, בנוכחות הרבי.

בתחילת הרשימה שנמצאה בכתב ידו של הרה"ח הרה"ת ר' משה פינחס הכהן כ"ץ ע"ה [חבר הנהלת אגודת חסידי חב"ד העולמית, גבאי ראשי בבית חיינו 770 מאז יום קנייתו, חבר הנהלת ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש המרכזית, והנהלת הוצאת הספרים קה"ת], הוא מזכיר כי בחדר נכחו מלבד הרבי הריי"צ והרבי, גם הרה"ח הרה"ת הרב שמואל הלוי לעוויטין בתור הרב של בית חיינו שקונה את החמץ, הוא עצמו בתור "ערב קבלן" כפי שנפסק בשו"ע אדמו"ר הזקן, וכן הרה"ח הרה"ת ר' דובער חסקינד.

בסיום מעמד המכירה בירך הרבי הריי"צ: "יעזור השם יתברך, שכל בני ישראל יחד עם בני ביתם יהיו לשנה הבאה יחד עם משיח בארץ ישראל". וכן הורה להרב חסקינד שהיה ממונה על אפיית המצות "להשתדל שיהיו דקות".

רשימה זו, בה באו דברות קודשו של הרבי הריי"צ במעמד זה, נמסרו לפרסום ראשון על ידי בנו של הרושם, הרה"ח הרה"ת ר' זאב יחזקאל הכהן כ"ץ שיחי', ממלא מקום אביו בתור גבאי ראשי בבית חיינו 770, ומגדולי מפיצי מעיינות החסידות ע"י הרדיו במשך השנים וכיו"ב. זכות הרבים תעמוד לו לכל המצטרך בגשמיות וברוחניות, בבריות גופא ונהורא מעליא, מתוך נחת חסידי מכל יו"ח, לאורך ימים ושנים טובות.

*

השיחה של הרבי שהתגלתה לאחר יובל שנים, וכן הר"ד של הרבי הריי"צ שנחשף כאן לראשונה, יוצאים לאור ב'קונטרס' המופיע על ידי 'ועד הנחות בלה"ק' לקראת יום הבהיר י"א ניסן, מלאות קי"ז שנה להולדת כ"ק אדמו"ר זי"ע, הכולל:

1) מאמר ד"ה הא לחמא עניא, שנאמר באור לי"ג ניסן ה'תשל"ט – לפני ארבעים שנה, בהוצאה חדשה ומתוקנת.

2) שיחה לתלמידי ה'קבוצה', שנאמרה ביום כ"ו ניסן ה'תשכ"ט – לפני חמישים שנה, בפרסום ראשון.

3) ר"ד בעת מכירת חמץ אצל כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע, י"ג ניסן ה'תש"ה, בפרסום ראשון.

4) אגרת קודש חדשה מתאריך י"ג ניסן ה'תשי"ב, תדפיס מתוך כרכי 'אגרות קודש' החדשים שמכינים עתה לדפוס במערכת ועד הנחות בלה"ק.

קונטרס זה מודפס ומופץ בבתי הכנסת בריכוזי אנ"ש בכל העולם, וכן נשלח בדוא"ל לכל המעונין בתחילת כל שבוע. להצטרפות לקבלת דוא"ל שבועי שלחו את שמכם ואת כתובת הדוא"ל שלכם למשרד הראשי – [email protected]

 • להורדת הקונטרס בצורת קריאה – לחצו כאן
 • להורדת הקונטרס בצורת הדפסה – לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.