מערכת COL | יום א' ניסן ה׳תשע״ט 06.04.2019

'ידיעות' בכפר חב"ד: "בקלפי, דמות הרבי מרחפת מעליי"

במסגרת פרויקט שקיים 'ידיעות אחרונות', בו ביקש לשמוע את הקולות מהשטח האנושי על אופן הצבעתם, בכל רחבי הארץ, ביקר צוות העיתון בכפר חב"ד • "אף על פי שהתנועה שווה כמנדט וחצי, היא לא מזוהה פוליטית", נכתב ב'ידיעות', "נאמנה לאג'נדה של הרבי, שעל פיה אם אתה רוצה שבשולחן השבת שלך בבית חב"ד בתאילנד יישבו זה לצד זה מצביעי מרצ והימין החדש, היא נותרה על־מפלגתית" • לסיפור המלא
'ידיעות' בכפר חב
עיתונאי 'ידיעות אחרונות', איתי אילנאי, ערך סיור ברחבי הארץ כדי לשמוע את דעת התושבים על אופן הצבעתם בקלפי.

בכפר חב"ד, שמע העיתונאי, כי ההתלבטות היא בין שלושת המפלגות: ג', ש"ס ואיחוד מפלגות הימין.

העיתונאי פתח את הסיור שלו במאפיית המצות בכפר. "מוישי גולדשטיין הוא אחד המשגיחים כאן", תיאר העיתונאי, "בן 33 ,אב לשישה, יליד ירושלים המתגורר בכפר עם משפחתו. בין משפט למשפט הוא בודק את ידי האופים, לוודא שלא נותרו פירורי בצק סוררים מתחת לציפורניהם. "אני לא אגיד למי אני אצביע, אבל בגדול אנחנו יישוב דתי ויש שלוש מפלגות שמתאימות לנו: ש"ס, יהדות התורה ואיחוד מפלגות הימין. כל אחד מצביע על פי מה שהוא מתחבר יותר", הוא אומר.

כתב 'ידיעות' זיהה מיד את הדי-אן-די החב"די, וכך תיאר את השקפתה של חסידות חב"ד: "אף על פי שהתנועה שווה כמנדט וחצי, היא לא מזוהה פוליטית. נאמנה לאג'נדה של הרבי, שעל פיה אם אתה רוצה שבשולחן השבת שלך בבית חב"ד בתאילנד יישבו זה לצד זה מצביעי מרצ והימין החדש, היא נותרה על־מפלגתית.

"גם הפוליטיקאים העולים לרגל למנהיגות התנועה — ועל כך יעידו התמונות התלויות על קיר מפעל המצות, שבהן מופיעים פוליטיקאים מנתן שרנסקי ועד בוגי יעלון, ממוטי יוגב ועד נתניהו בעודו מגלגל גוש בצק — לא הצליחו להכניס את חב"ד לכיסם".

בביקורו בחנות היודאיקה בכפר חב"ד, פגש העיתונאי את הרב מוטי הלפרין. "הרבי נתן לנו מודל: אתה מחויב להצביע בבחירות, וחייב להצביע למה שהוא קרא 'המפלגה החרדית ביותר'. אבל ההחלטה הסופית היא שלך בלבד", אומר ר' מוטי, "כל אחד מצביע עבור המפלגה שבעיניו תדאג שהעם יישאר יהודי, שהמדינה תישאר יהודית. כשאני שם פתק בקלפי, הדמות של הרבי והדברים שאמר מרחפים מעליי".

לכתבה מתראיין גם הרב יוסף יצחק אהרונוב. "הוא יליד קנדה, חב"דניק מבטן ומלידה, שכבר קרוב ל־40 שנה פועל בשליחות הרבי", כותב העיתונאי, וממשיך: "כשאני שואל אותו אם נסע לניו־יורק בשביל ביזנס או פלז'ר, הוא אומר ש"לשליח של הרבי אין זכות לפלז'ר. הוא תמיד בשליחות.

"עד ליום שלישי הבא הוא יספיק לחזור ארצה כדי למלא את מצוות הרב ולהצביע בבחירות. "צריכים לדאוג ליהודים, ולחיות בבטחה בארץ שהקדוש ברוך הוא נתן לנו", הוא אומר.

"למי תצביע?", נשאל הרב אהרונוב, ""למי שהרב אמר: המפלגה החרדית ביותר".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.