מערכת COL | יום כ"ט אדר ב ה׳תשע״ט 05.04.2019

לטובת הצרכנים: מנכ"ל אל-על נפגש עם סוכני-הנסיעות החרדים

אל-על אירחה אמש נציגות מחברי 'חו"ל מהודר', כחלק מהגישה החדשה של פתיחות לציבור הדתי והחרדי • את המפגש פתח מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקין, שהביע את שמחתו על ההזדמנות להציג את פעילות החברה בכלל, ואת השירות המיוחד הניתן לנוסע הדתי בפרט, ולשמוע את דברי המשתתפים • בין המשתתפים היה גם חבר הקבוצה ר' שמוליק קרביצקי, חסיד חב"ד, בעלי סוכנות הנסיעות sky2000 בניו יורק, שהגיע מיוחד ארצה ל-24 שעות • לכתבה המלאה >>>
לטובת הצרכנים: מנכ

מאת: כתב COL

אל-על אירחה אמש נציגות מחברי 'חו"ל מהודר', כחלק מהגישה החדשה של פתיחות לציבור הדתי והחרדי. את המפגש פתח מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקין, שהביע את שמחתו על ההזדמנות להציג את פעילות החברה בכלל, ואת השירות המיוחד הניתן לנוסע הדתי בפרט, ולשמוע את דברי המשתתפים.

מר אוסישקין הציג את המשימות הגדולות שהציב לאל-על, ובראשן פרויקט שיפור חווית הלקוח, בהשקעה של 2 וחצי מיליארד דולרים. פרויקט זה נמצא בעיצומו. במסגרתו ישופצו כל המטוסים ויוחלפו המושבים והדפנות הפנימיים של תא הנוסעים, וכיסויי הרצפה. עד הקיץ קרוב יסיימו את המבצע בצי מטוסי 737, ומיד לאחר מכן יתחילו במבצע דומה בצי ה-777.

המנכ"ל פירט גם את התרחבות צי מטוסי החברה וציין שמחר (חמישי) ינחת מטוס הדרימליינר 787 התשיעי של אל-על, ועד סוף שנת 2019 יהיו כבר פעילים בצי 14 מטוסי דרימליינר, מתוך 16 שרכשה. בהמשך דבריו הציג את היעדים החדשים שאליה טסה אל-על תחת ניהולו, ואת היעדים החדשים שיתוספו בעתיד הקרוב. הוא קבע לאל-על מדיניות פיתוח ששמה דגש על יעדים בתוך ארצות הברית, ופחות על יעדים באירופה.

חלק מדבריו הקדיש לקשר המיוחד עם הציבור הדתי והחרדי. הוא הזכיר את שערוריית "טיסת השבת" שנחשפה לראשונה בקבוצה הווצאפ חו"ל מהודר, ודיווח על תחקיר מעמיק שביצע על מה שקרה שם, ואיך למנוע הישנות קלות כאלה בעתיד. "אין לי בעיה להגיד 'סליחה! טעינו!" אמר מנכ"ל אל-על, "כי מה שקרה שם לא בא ממקום רע אלא מתום לב".

אמיר רוגובסקי, סמנכ"ל השירות באל-על, פירט מהלכים שהחברה עושה בתחום השירות הכללי, ודגשים שניתנים לצרכי הנוסע הדתי במיוחד. "אני לא מבין מספיק את הציבור החרדי" אמר מנהל השיווק. הוא גילה שלאחרונה הוא מרבה לבקר בחצרות אדמו"רים וללכת לשיחות עם רבנים ופוסקים חשובים, כדי להבין אותנו יותר. הוא מעדיף לראות את מחצית הכוס המלאה ואומר "לאף חברת תעופה בעולם חוץ מאיתנו אין רב לחברה, ואין יועץ תקשורת מיוחד לציבור הדתי".

גם אמיר רוגובסקי התיחס לסקנדל "טיסת השבת", וביקש לציין את המאמצים שעשתה אל-על למען הנוסעים הדתיים על אותה טיסה. הוא הדגיש שאל-על שיכנה את הנוסעים במלון באתונה על חשבונה, סידרה להם אוכל כשר מבית חב"ד על חשבונה, ובנוסף תרמה לבית חב"ד 18,000 דולרים מעבר לעלות האוכל שהוגש לנוסעיה.

ראש קבוצת 'חו"ל מהודר', דודי (הצדיק), גילה לו שהפניה הראשונה לבית חב"ד באתונה נעשתה על ידי ראשי קבוצת חו"ל מהודר, שהציעו לשליח חב"ד הרב מענדל הנדל שם להערך לקליטת הנוסעים בטיסת השבת, ולפתוח את המטבחים. גם שליח חב"ד באתונה הוא חבר בקבוצה, וידע על התקלה זמן רב לפני שאל-על פנו אליו.

"אל-על היא חברת התעופה היחידה שמקפידה על כשרות" ציין רוגובסקי בגאווה. "הכשרות לפסח עולה לנו המון כסף". הוא סיכם דבריו בקביעה שהמנכ"ל קבע שאל-על לא תחלל שבת, והעובדים תחתיו מקפידים על כך מאוד.

מנהל המכירות בסניף ישראל, שלומי זפרני, הציג את החידושים במערך המחירים ובמועדון הנוסע המתמיד. זו הייתה הזדמנות לשמוע על מאחורי הקלעים של שינויים רבים שחלו לאחרונה, ולשיח מרתק בו נטלו חלק המשתתפים. החידוש המעניין ביותר ששמענו היה שאל-על עומדת להשיק עד סוף החודש פורטל חדש לסוכנים (GroupIT) שיחליף את מערכת GDS ואחרות, ויאפשר גם טיפול בקבוצות והושבה באמצעות מערכת ההזמנות.

*

כידוע, ביום שני השבוע עידכנה אל-על את תנאי המימוש בתוכנית הנוסע המתמיד. בתקשורת היו ביקורות שליליות על שאל-על למעשה מבצעת "הרעת תנאים" לחברי המועדון שלה. שלומי זפרני הוכיח לנו שהתנאים החדשים טובים מבעבר. הוא ציין עוד שהמהלך השבוע הוא חלק ממהלך כולל במועדון הנוסע המתמיד, שהיה מתוכנן להתפרסם בתחילת אפריל, אבל חלקים גדולים ממנו מתעכבים בגלל קשיים ביכולת הטכנולוגית של חברת המחשבים ששכרה אל-על לביצוע השינויים. להערכתו המבצע יושלם עד תחילת יולי.

חו"ל מהודר' היא קבוצת ווצאפ המאגדת בתוכה את בכירי ענף הנופש והתעופה בציבור הדתי והחרדי בישראל מהעולם. היא נחשבת הגשר המרכזי המחבר בין צרכי הציבור הדתי לבין קודקודי ענף התיירות הקשובים לבעיות והצעות העולות מהקבוצה. רבים מהחברים בקבוצה מתחרים ביניהם על כיס הלקוח, אבל בקבוצה פנימה עוזרים זה לזה מתוך אחווה אמיתית כיאה ליהודים בני תורה.

בין המשתתפים היה גם חבר הקבוצה ר' שמוליק קרביצקי, חסיד חב"ד, בעלי סוכנות הנסיעות sky2000 בניו יורק, שנענה להזמנת מנהלי הקבוצה בתיאום עם הנלת אלעל בניו יורק, וטרח להגיע ליום אחד לארץ לייצג את הסוכנים המובילים בצפון אמריקה במפגש זה.

בהמשך המפגש הוזמנו חברי קבוצת חו"ל מהודר לראות את מרכז השליטה של אל על, שם הוצגה בפנינו שיטת ההערכות וההכנה של טיסה מבחינת בחירת הנתיב היעיל ביותר, והדרכות לטייסים על מזג אויר בנתיב.

משם עברנו לאחד המוסכים לראות את השיפוצים נעשים באחד ממטוסי 737, שעליהם דיבר המנכ"ל. ראינו שכל הצד הפנימי של תא הנוסעים הופשט, פורק, והוצא ממקומו. על הרצפה בצד ראינו כסאות חדשים שיורכבו על המטוס לאחר השלמת השיפוץ.

את המפגש תיאמו מנהל אל-על בצפון אמריקה, יורם אלגרבלי, ושרה סביה מלשכת המנכ"ל. במפגש נכחו עשרים וחמישה נציגים מהארץ ומחו"ל מייצגי הקבוצה המונה 250 חברים, בראשות דודי ושמחי מנהלי 'חו"ל מהודר". את המפגש הנחה אפרים קמיסר - לכיש טורס.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.