מערכת COL | יום כ"ח אדר ב ה׳תשע״ט 04.04.2019

'ידיעות אחרונות': "חב"ד לא תומכת באף מפלגה"

מעל הפוליטיקה: ב'ידיעות אחרונות' פרסמו בהבלטה את המכתב של בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש שהודיע כי חסידות חב"ד לא תתמוך מפלגה • בדיווח צוטט הרב יוסף יצחק אהרונוב שאמר בין היתר: "הרבי הגדיר בצורה מפורשת כי הן הוא והן חב"ד אינם מעורבים בפוליטיקה" • לסיפור המלא
'ידיעות אחרונות':
ב'ידיעות אחרונות' פרסמו בהבלטה את המכתב של בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש שהודיע כי חסידות חב"ד לא תתמוך מפלגה.

בדיווח נכתב כי "חסידות חב"ד מעורה היטב בנעשה בישראל, ובשונה מכל הזרמים החרדים האחרים אנשיה פרוסים בכל רחבי ישראל. בשבועות האחרונים רבו הפניות לגורמים בכירים בחסידות חב"ד בבקשה שיביעו תמיכה במפלגה כלשהי.

"בתגובה לכך פירסם בית דין רבני חב"ד, הסמכות הרוחנית העליונה של החסידות שאותה מינה הרבי מלובביץ' עוד בחייו, מכתב חד משמעי המודיע: 'אין לאף אחד רשות להתערב ולהביע דעה בשם חב"ד, וכל אלו המתבטאים בזמן האחרון בנוגע לבחירות אינם מייצגים את העמדה הרשמית של תנועת חב"ד ועושים זאת על דעתם בלבד".

בדיווח נחשף כי הרב יוסף אהרונוב, "בלם בתקופה האחרונה פניות רבות מצד פוליטיקאים שביקשו לזכות בתמיכה רשמית של החסידות". הרב אהרונוב הסביר לכתב העיתון כי "הרבי הגדיר בצורה מפורשת כי הן הוא והן חב"ד אינם מעורבים בפוליטיקה".

הרב אהרונוב ציטט את דברי הרבי ש"מפלגה היא מלשון פ-ל-ג והוסיף ש"חב"ד אוהבת ומקבלת את כולם. מובן שיש לנו יחסי חברות והערכה ללא מעט פוליטיקאים שמזדהים עם דרכה הידועה של חב"ד, אך רק הא-פוליטיות שלנו גורמת לכך שחב"ד אהובה על כל שכבות האוכולוסיה ובימי הצדעה לחב"ד ולרבי שקיימנו רק בשנה האחרונה בכנסת יכולנו למצוא גם את לפיד וגם את השרה שקד, גם את אבי גבאי וגם את הרב מאיר פורוש. אסור שמישהו יגרור את שם חב"ד באחיזת עיניים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.