מערכת COL | יום כ"ז אדר ב ה׳תשע״ט 03.04.2019

הסערה בסיגייט: חסידי חב"ד מתגייסים לעזור לשלוחים ולקהילה

לפני עשרים ושמונה שנה, נשלחו השלוחים של הרבי לסיגייט, ניו-יורק, הרב חיים ורבקי בריקמן, לקהילת "כנסת ישראל" מסיגייט • כעת, בפרשייה מכוערת, גוררים את השלוחים והקהילה לבית המשפט בהאשמות שווא, שכירת מאבטחים חמושים סביב בית הכנסת והשתלטות עויינת על נכסי הקהילה • בפנים: קישור לסיוע לשלוחים ולקהילה בסיגייט לסיפור המלא, וידאו
הסערה בסיגייט: חסידי חב
סיגייט: אנשי הקהילה מתפללים ברחובה של עיר. בעיגול: שוטרים מפנים מתפללים מבית הכנסת

כתב COL בניו יורק

לפני עשרים ושמונה שנה, נשלחו השלוחים של הרבי לסיגייט, ניו-יורק, הרב חיים ורבקי בריקמן, לקהילת "כנסת ישראל" מסיגייט, בית כנסת עם היסטוריה משנת 1924.

בית הכנסת תמיד התגאה על היותו מקום שבו כל תושב יהודי של סיגייט ירגיש בבית, כך שעם דרכיה של חב"ד, החמימות הטיפוסית והקשר לכל יהודי, נוצרה התאמה טבעית.

על פי שליחותם של הרבי - הקימו בני משפחת בריקמן בית ספר יהודי, שיעורי חינוך למבוגרים, תוכניות לבני נוער, בני נוער וקשישים, והפכו את הקהילה היהודית הקטנה יחסית לתוססת ומלאת חיים יהודיים ומלאי גאווה.

לפני 11 שנה פנו לישיבת סאטמר מבורו פארק בבקשה לשכור שטח בבניין הסמוך לבית הכנסת הגדול. מכיוון שבניין בית הכנסת היה מתאים לצורכי הקהילה באותה עת, הם שכרו להם את החלל המרכזי.

אחר כך הגיעה סופת ההוריקן 'סנדי' המפורסמת ולא לטוב, שהרסה את הקומה התחתונה של בית הכנסת. באחרונה פרצה שריפה בעקבות קצר חשמלי, והותירה מאות משפחות יהודיות ללא מבנה ומקום להתפלל.
ללא בית מקדש מעט, בחר הקהל שלא לחדש את חוזה החכירה על בניין בית הספר לאחר שפג תוקפו. בעודו מסכים מילולית לפנות את המבנה בסוף השנה, בישיבת סאטמר חזרו בהם על ההסכם, ובדו, כך על פי הטענות, תביעה נגד בית הכנסת. הצעד הראשון הוא מניעת כניסה לבית הכנסת, והשתלטות עויינת על הרכוש של בית הכנסת והקהילה.

הם הטילו האשמות איומות על השליח והשליחה, כמו גם על חברי הקהילה. אנשים בקהילת סאטמר בראשותו של מר גארי שלזינגר (פעיל קהילתי של "סאטמר"), שכרו שומרים חמושים והציבו אותם בכניסה לבית הכנסת כדי למנוע מחברי הקהילה להיכנס. הם אפילו הרחיקו לכת עד כדי כך בדרישה שהשופט יורה על השליח הרב חיים בריקמן להיעצר ב'עוון' אירוח קידוש והתוועדות של שבת בבניין.

גורמים בקרב קהילת "כנסת ישראל" אמרו ל-COL: "הם מודעים היטב לכך שההאשמות המפוברקות שלהם לא יחזיקו מעמד בבית המשפט. לכן עסקו בשיטות עיכוב בתקווה למצות את משאבי הקהילה באמצעות ההליכים המשפטיים.

"הצוות המשפטי שנשכר על ידי השלוחים משוכנע שכנסת ישראל / חב"ד ינצחו בבית המשפט ברגע שיישמע המקרה לפרטיו (דבר שייקח זמן מה)."

"לכן אנו פונים לכל שליח חב"ד ושלוחים אחרים שיעזרו לנו לכסות את שכר הטרחה, כדי שאותם אנשי דלא מעלי לא יחריבו את בית הכנסת בראשותו של השליח הרב בריקמן, וישימו ללעג את השליח, ואת מי ששלח אותו – המשלח, ח"ו!", הם אומרים.

אנא סייע במאבק של הקהילה www.CrisisInSeagate.com.
במשך 36 השעות הבאות.
לצפיה בוידאו:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.