מערכת COL | יום כ"ז אדר ב ה׳תשע״ט 03.04.2019

לפני פסח: בדיקה תקופתית של יציבות אבני הכותל

"הקרן למורשת הכותל המערבי" מבצעת פעמיים בשנה בערב חג הפסח ובערב ראש השנה בדיקה מקיפה של יציבות אבני הכותל, כולל אזור קשת וילסון המקורה וקיר בנין המחכמה. במהלך הבדיקה מנקים את נדבכי הכותל מחפצים שונים, אותן מביאות הציפורים וכן מסירים חלקי אבן רופפים וחלקי טיח רופף שבין האבנים. בבדיקה שנעשתה השנה ערב פסח, הוסרו חלקי אבן וטיח רב מהרגיל מבין אבני הכותל  • לסיפור המלא
לפני פסח: בדיקה תקופתית של יציבות אבני הכותל
"הקרן למורשת הכותל המערבי" מבצעת פעמיים בשנה בערב חג הפסח ובערב ראש השנה בדיקה מקיפה של יציבות אבני הכותל, כולל אזור קשת וילסון המקורה וקיר בנין המחכמה. במהלך הבדיקה מנקים את נדבכי הכותל מחפצים שונים, אותן מביאות הציפורים וכן מסירים חלקי אבן רופפים וחלקי טיח רופף שבין האבנים. בבדיקה שנעשתה השנה ערב פסח, הוסרו חלקי אבן וטיח רב מהרגיל מבין אבני הכותל.

בחלקו התחתון של הכותל הבנוי מאבנים המקוריות יש תופעה של קורוזיה באבנים. השנה הוסרו מספר "קליפות" רבות, כדי לפתור זאת אנשי השימור מספיגים את האבן המתקלפת בחומרי מליטה על בסיס של סיד טבעי (קונסולידציה של האבן) פעולה זו גורמת לחיזוק השכבות ועצירת ההתקלפות. פעולה זו נעשית בפיקוחו של רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ בשיתוף עם רשות העתיקות בהתאם למגבלות ההלכתיות שנקבעו, וקיבלה את הסכמתם ההלכתית של מרנן פוסקי ההלכה והרבנים הראשיים לישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.