מערכת COL | יום כ"ד אדר ב ה׳תשע״ט 31.03.2019

חותם על החותם: מנהיג הציבור הליטאי שיבח את הרב לנדא ז"ל

הבוקר (א') חושף אתר 'כיכר השבת', כי מנהיג הציבור הליטאי הרב שטיינמן ז"ל, דיבר בשבחו של הרב לנדא, שעמד בראש מערך הכשרות שייצגה את ציבור החסידים, למרות המתיחות • בווידאו, נראה הרב שטיינמן משוחח עם הרב בן ציון הכהן קוק, ראש בית ההוראה הכללי ירושלים, ומגיב: "ההכשרים שלו הכי טובים! הוא בן אדם מוכשר מאד. ההשגחה שלו טובה" • לכתבה המלאה
חותם על החותם: מנהיג הציבור הליטאי שיבח את הרב לנדא ז
מתוך הווידאו; באדיבות המצלם - 'כיכר השבת'
בשנת תשמ"ו, הלך לעולמו הגר"י לנדא זצ"ל, רב העיר בני ברק. מאז פרצה לה המחלוקת העזה בין הרבנים הליטאים לבנו וממשיך דרכו הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל.

היות ורוב החנויות בעיר בני ברק היו בכשרות הרב לנדא, הוקם גוף הכשרות 'שארית ישראל', כאשר בראשה עמד הרב חיים שאול קרליץ ז"ל. המהלך - נתפס כהכרזה על התנתקות של הליטאים מהחסידים.

הבוקר (א') חושף אתר 'כיכר השבת', כי מנהיג הציבור הליטאי הרב שטיינמן ז"ל, דיבר בשבחו של הרב לנדא, שעמד בראש מערך הכשרות שייצגה את ציבור החסידים, למרות המתיחות.

בווידאו שפורסם, נראה הרב שטיינמן משוחח עם הרב בן ציון הכהן קוק, ראש בית ההוראה הכללי ירושלים - על שורה של שאלות בנושאי כשרות.

לצפייה בווידאו - לחצו כאן!

הרב קוק מספר כי "כמה מתלמידיו שמקפידים לא להכניס לביתם מוצרים בכשרות של הרב לנדא". בתגובה לכך, עונה הרב שטיינמן תשובה מפתיעה ונחרצת: "ההכשרים שלו הכי טובים! הוא בן אדם מוכשר מאד. ההשגחה שלו טובה".

בהמשך דבריו, חושף הרב שטיינמן זצ"ל, כי מורו ורבו ה'חזון איש' זיע"א, הכיר את הבן הצעיר 'משה לנדא' וסמך עליו לא פחות משסמך על אביו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.