מערכת COL | יום כ"ב אדר ב ה׳תשע״ט 29.03.2019

יו"ר רבני פיקוח נפש: "כל עוד גפני לא חוזר בו - אין להצביע ג'"

ראשי ארגון הרבנים פיקוח-נפש יצאו הבוקר בהודעה לחסידי חב"ד, בה כתבו כי "נדהמו לשמוע קולות בחב"ד הקוראים להצביע ליהדות-התורה", וזאת בגלל שורת התבטאויות של ח"כ משה גפני במשך השנים, בנושאי ארץ ישראל ● יו"ר קונגרס הרבנים ורב מרכז העיר תל אביב הרב יוסף גרליצקי, מדגיש: "כל עוד גפני לא יאמר בפומבי 'טעיתי', אין להצביע ג'" ● בהתאם להוראת בי"ד רבני חב"ד  חסידי חב"ד מצביעים עפ"י הוראת הרבי לרשימה היותר חרדית בשמירה על שלושת השלמויות, וכל הוראה פרטית של אחד מרבני חב"ד, "אינה מייצגת את העמדה הרשמית של חסידי חב"ד" ● למכתב המלא
יו
ישיבת 'קונגרס הרבנים' (ארכיון) מימין: ח"כ משה גפני (צילום: עזרא לנדאו)


רבני פיקוח-נפש מוחים:
"כל עוד ח"כ גפני לא חזר בו מדבריו הנוראים בשנים האחרונות – אין להצביע ג'!"

ראשי ארגון הרבנים פיקוח-נפש יצאו בהודעה לחסידי חב"ד, בה כתבו כי "נדהמו לשמוע קולות בחב"ד הקוראים להצביע ליהדות-התורה".

"כפי שפרסמנו פעמים רבות במשך 5 השנים האחרונות, קראנו שוב ושוב לח"כ משה גפני לחזור בו מהתבטאויותיו הקשות בנושא שטחי ארץ-ישראל, התבטאויות שכמוהן אינן נשמעות אפילו בשמאל הישראלי.

"לדוגמא, בשנה האחרונה התפרסמה בכל כלי התקשורת הישראליים הכרזתו ש"דעת תורה האמיתית היא שאין צורך להתחשב בהתנחלויות, ויתור למען השלום אינו ויתור וצריך לפי ההלכה לפנות יישובים ולהחזירם לערבים", ובפגישה בשנים האחרונות עם השגריר הקודם של ארה"ב בישראל אמר לו גפני ש"ראשי הממשלה לדורותיהם ידעו כי המפלגות החרדיות יעמדו לצדם בכל התקדמות מדינית, ויתמכו בכל צעד של מסירת שטחים כדי להגיע לפשרה מדינית".

"למרות פניתינו החוזרות ונשנות, גפני סירב לחזור בו מדבריו אלו. יתירה מזו, גם בקשותינו ממפלגת יהדות התורה כמפלגה להתנער באופן רשמי מהדברים, ולהכריז כי הדבר נוגד את עמדת המפלגה – מעולם לא נענו!"

הרבנים מזכירים כי כל גדולי הרבנים מכל החוגים מחו בחריפות כנגד דברים אלו של ח"כ גפני, העומדים בסתירה גמורה להלכה, ביניהם גם רבנים ליטאיים רבים. "האם ניתן להגדיר מפלגה שאחד מראשיה מתבטא נגד ההלכה כ'מפלגה חרדית'"?" שאלו הרבנים בכאב גדול.

הרבנים הודיעו, כי בשבוע האחרון שלחו לכל הרשימות המתמודדות בבחירות קריאה להתחייבות שלא לשבת בממשלה שתקיים מו"מ על מסירת שטחי ישראל לנכרים. "לאור ניסיון העבר והאסונות הכבדים שהמיטו עלינו אוסלו וההתנתקות, שנגרמו על-ידי מפלגות "חרדיות" כביכול, פוסקים הרבנים שעל-פי הלכה מותר להצביע רק למפלגות שייענו לקריאה ויחתמו על התחייבות זו".

יו"ר קונגרס הרבנים ורב מרכז העיר תל אביב הרב יוסף גרליצקי, מחזק את דברי הרבנים ומדגיש: "כל עוד ח"כ משה גפני לא יאמר בפומבי 'טעיתי', אין להצביע ג'".

הרבנים יפרסמו בשבוע הבא את שמות המפלגות שחתמו על ההתחייבות שלא לתמוך במפלגה שתקיים מו"מ על נסיגה משטחי ישראל, ויכריזו על איסור להצביע למפלגות שאינן חתומות על התחייבות זו.

*

הערת המערכת: בהתאם להוראת בי"ד רבני חב"ד חסידי חב"ד מצביעים עפ"י הוראת הרבי לרשימה היותר חרדית בשמירה על שלושת השלמויות, וכל הוראה פרטית של אחד מרבני חב"ד, "אינה מייצגת את העמדה הרשמית של חסידי חב"ד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.