מערכת COL | יום כ' אדר ב ה׳תשע״ט 27.03.2019

150 אורחים באווירה פורימית: מעבדת "סומי בפוריא" • מיוחד

באווירה פורימית-מדעית מרוממת זו השתתפו כ-150 אנשים, נשים וטף וקיימו את ארבע מצוות חג הפורים, בבית הכנסת של סומי אוקראינה • התכנית כולה הכילה משחקים אינטראקטיביים, מערכונים משעשעים על ידי משתתפי כולל תורה, ומופע מדעי שהדהים אף את המבוגרים • לכתבה המלאה
150 אורחים באווירה פורימית: מעבדת
לכבוד חג הפורים, בכל שנה בית הכנסת של סומי אוקראינה לובש צורה חדשה. כמיטב המסורת, השלוחים הרב יחיאל שלמה ורוחי לויטנסקי הפכו את מבנה בית הכנסת למעבדה רוחשת.
באווירה פורימית-מדעית מרוממת זו השתתפו כ150 אנשים, נשים וטף וקיימו את ארבע מצוות חג הפורים.

בכניסה למבנה בית הכנסת האורחים פגשו את ילדי השלוחים שעזרו להם עם מצוות מתנות לאביונים על ידי משפך מטבעות מדעי. כל משתתף הפך למדען וכמובן קיבל מדי מעבדה, תג, כפפות משקפי מעבדה וכו'. לאחר מכן עברו כולם ליטול ידיים למשתה לברכת "המוציא" במתקן המיועד לכך: על כל מדען היה להתמקם בתוך קריקטורת פרופסור, להשחיל את הידיים וכך ליטול, לברך ולהמשיך בסעודה.

במעלה המדרגות הופיעו בובות מדעניות, שחברו לאלמנטים ולקישוטים ותרמו לאווירת המדע המסתורית המרחפת באוויר. המחזה עוצר הנשימה הוכן במסגרת התכנית ללימודי בית ספר אחרי צהריים "אור אבנר".

כאשר כולם מצאו את מקומותיהם לסעודה באולם בית הכנסת, החלה התכנית ראשית עם משלוח מנות. המשלוח נארז בקפידה על ידי שקית כימית ונאטמה הרמטית במדבקת אזהרה המזכירה כי יש לבצע את מצוות החג. המדע לא פסח גם בסעודת הפורים עצמה. השולחנות המעוצבים הכילו ניסויים מדעיים בהקשר לפורים, הלחמניות הפכו לאטומים וסודרו כמולקולות, הרוטב לסלט האישי הוגש במזרקים "לירות ולהשפריץ להמן". בגולת הכותרת כיכב הר געש שוקולדי בכל שולחן שהתפרץ באמצעות קרח יבש..

בהתחלת הסעודה הגיע מפעיל בלבוש פרופסור, והסביר איך פורים קשור לתופעות הטבע המתרחשות סביבנו ללא הרף. למעשה, תופעות הטבע אינן ברורות מאליהן והכל בגדר "נס", הקב"ה מנהל את הכל עד לפרטים הקטנים. לאחר מכן המפעיל הזמין את הפרופסור הראשי הרב לויטנסקי להקריא את נוסחת הפורים- מגילת אסתר!

התכנית כולה הכילה משחקים אינטראקטיביים, מערכונים משעשעים על ידי משתתפי כולל תורה, ומופע מדעי שהדהים אף את המבוגרים.

מסמר הערב היה המופע של ילדי גן "אור אבנר", בשיר בריקוד ובזמר הקסימו את המשתתפים למגדול ועד קטן. המופע נחתם כמובן בריקוד האפ קאזאק המסורתי של ילדי השלוחים.
זאת ועוד הפכו את חג הפורים תשע"ט לערב בלתי נשכח עבור הקהילה כולה.

אכן, חייב איניש להיות בסומי בפוריא!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.