מערכת COL | יום י"ח אדר ב ה׳תשע״ט 25.03.2019

ה'פני מנחם' והרבי • לרגל יום היארצייט

בשבת האחרונה חל יום היארצייט של רבי פנחס מנחם אלתר זצ"ל "הפני מנחם" האדמו"ר השישי לבית גור שכיהן בעבר כראש ישיבת 'שפת אמת' בירושלים • ה'פני מנחם' ביקר מספר פעמים אצל הרבי: בשנת תשל"ט כשהגיע יחד עם מחותנו רבי מנשה קליין אב"ד אונגוואר, בשנת תשמ"ב בא לרבי לביקור, ובשנת תשמ"ג בא ליחידות לרבי ודיבר עמו בשיחה עמוקה על נצחיות התורה • לסיפור המלא
ה'פני מנחם' והרבי • לרגל יום היארצייט
בשבת האחרונה חל יום היארצייט של רבי פנחס מנחם אלתר זצ"ל "הפני מנחם" האדמו"ר השישי לבית גור שכיהן בעבר כראש ישיבת 'שפת אמת' בירושלים.

הפני מנחם ביקר מספר פעמים אצל הרבי. בשנת תשל"ט בא לרבי יחד עם מחותנו רבי מנשה קליין אב"ד אונגוואר. בשנת תשמ"ב בא לרבי לביקור. בתוך הדברים שידל הרבי את רבי פנחס מנחם לאסוף כסף למוסדותיו. בנוסף דיברו על הצורך בהקמת מוסד "בית יעקב" ברוח החסידית, במצוות כתיבת ספר תורה בזמנינו ובחשיבות לקנות אות בספר תורה. בשנת תשמ"ג בא ליחידות לרבי, ודיבר עמו בשיחה עמוקה על נצחיות התורה.

בבחירות תשמ"ט פילג יחד עם אחיו רבי שמחה בונם אלתר את מפלגת אגודת ישראל למען כבודו של הרבי, לאחר שגורמים מסוימים איימו כי אם יתמוך בחב"ד יעזבו את המפלגה. לפני הבחירות הורה הרבי באופן חד פעמי לתמוך במפלגה, והמפלגה זכתה בניצחון סוחף.

הסתלק באור לט"ז באדר תשנ"ו לאחר ה"טיש" של חג הפורים, על פי עדות המשב"ק התבטא לפני פטירתו: "מיתת צדיקים מכפרת. כלל ישראל שרוי במצב קשה. צריך מסירות נפש בשביל כלל ישראל. אני רואה שכאן קשה לפעול מלמעלה אפשר הרבה יותר לפעול".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.