מערכת COL | יום י"ז אדר ב ה׳תשע״ט 24.03.2019

הכירו: קערת הסדר הייחודית שהפיקו לראשונה בחב"ד תאילנד

כששת אלפים מטיילים ישתתפו השנה בסדרים הציבוריים שיערכו השלוחים ברחבי מדינת תאילנד. בכדי להתמודד עם האתגר המורכב של עוצמה גדולה מחד וסדר מסודר מאידך, וכן בכדי לגרום לאלפי המטיילים להתאפק קמעא, עד אחר ההגדה, עם טעימת המצות והיין, הפיקו השנה בחב"ד תאילנד קערת סדר ייחודית • "אם המיזם יצליח, נשתף אותו בשנים הבאות עם בתי חב"ד נוספים", הם אומרים • לסיפור המלא
הכירו: קערת הסדר הייחודית שהפיקו לראשונה בחב
ברקע: הכנות לקראת ליל הסדר בתאיילנד (ארכיון COL)

שלמה מן, כתב COL

כששת אלפים מטיילים ישתתפו השנה בסדרים הציבוריים שיערכו השלוחים ברחבי מדינת תאילנד. ה׳סדר׳ הגדול ביותר ייערך כמדי שנה בעיר קוסמוי, בראשות השליח הרב מענדי גולדשמיד, שם יתכנסו אלפי יהודים עוד לפני פרוס החג את כנפיו במקום מרכזי בעיר לאירוע מיוחד עם רמקולים ובמתכונת ישראלית, ומשם יצעדו אחר השקיעה לאוהל הסדר.

בשיחה עם שבועון 'כפר חב"ד' לפני שבועות ספורים, סיפר השליח בתאילנד הרב נחמיה וילהלם לכתב העיתון מנדי קורטס, על מיזם ייחודי שהופק השנה לראשונה לקראת הסדר העוצמתי.

״האתגר שלנו בניהול ליל סדר ציבורי", שיתף הרב וילהלם, "הוא שמצד אחד רוצים שתהיה עוצמה גדולה שמגיעה דווקא כאשר מתכנסים כל אלפי האורחים יחד כתף אל כתף באותו המתחם ממש, ומצד שני חייבים להתגבר על בעיות שנוצרות כאשר כמות כזו גדולה יושבת ממש ביחד כגון הרעש הרב וחוסר שימת הלב לפרטים הקטנים לכל אחד ואחד במהלך הסדר. הפתרון שהגינו, יחד עם המפיק הנודע ר׳ רונן פלד שגוייס מבעוד מועד למשימה - הינו להקים מספר של אוהלים האחד ליד השני, כאשר כל אוהל מכיל כחמש מאות מקומות, וכך מרוויחים את כל הדברים יחד״.

מיזם ייחודי נוסף הגו לראשונה השנה בהנהלת בית חב״ד בתאילנד לקראת פסח. ״עד השנה לא נהגנו להניח ׳קערת סדר׳ בפני כל אחד מהנוכחים, אלא רק לצד עורך הסדר, וזאת עקב אי היכולת לגרום לכל האורחים ״להתאפק״ קצת עם המצות והיין ולא לטעום מהם לפני שקוראים את כל נוסח ההגדה… השנה לראשונה, וגם זה רעיון של המפיק פלד, אנחנו מכינים קערה ייחודית שסגורה הרמטית מכל הכיוונים עם הבהרה במקום בולט בה, שיש לפתוח אותה רק לאחר ׳מגיד׳. אנו מקווים שהמיזם יצליח, ואם כן נשתף אותו בשנים הקרובות עם בתי חב״ד נוספים״.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.