מערכת COL | יום י"ד אדר ב ה׳תשע״ט 21.03.2019

נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי ביקרו בכותל המערבי

ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי מר מייקל פומפאו ביקרו בכותל המערבי מלווים בשגריר ארה"ב בישראל מר דיוייד פרידמן וצוות חברי המשלחת האמריקאית ● לסיפור המלא
נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי ביקרו בכותל המערבי
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי מר מייקל פומפאו ביקרו לפני זמן קצר ברחבת הכותל המערבי מלווים בשגריר ארה"ב בישראל מר דיוייד פרידמן וצוות חברי המשלחת האמריקאית.

ביקורו של מזכיר ארה"ב הוא ביקור שלישי במהלך השנתיים האחרונות של ממשל טראמפ בכותל המערבי, אולם לראשונה בביקור ממלכתי של נציג רשמי מטעם הממשל האמריקאי במנהרות הכותל המערבי.

ראש הממשלה ומזכיר המדינה התקבלו ע"י רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מר מרדכי (סולי) אליאב.

הביקור התחיל בהסבר מפורט על חשיבות המקום לעם היהודי ועל הקשר העמוק שלו למקום זה ולהר הבית. ההסבר לווה בתרשימים של בית המקדש השני ושל רחבת הכותל באורכה המלא שחלקה הגדול נחשף במנהרות הכותל.

רב הכותל והמקומות הקדושים נשא תפילה מתוך ספר התהילים פרקים קכ"א, קכ"ב, ולאחר מכן נשא המזכיר תפילה אישית אל מול אבני הכותל וטמן פתק בין אבניו.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, יחד עם מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי הדריכו את מזכיר המדינה במנהרות הכותל המערבי, הראו לו את עברה המפואר של העם היהודי ואמרו לו שקשה לתאר עם שהתגעגע 2,000 שנה למורשת שלו ואמר "לשנה הבאה בירושלים".

את הסיור התחילו בדגם של בית המקדש השני ובאחת החפירות המיוחדות ביותר למרגלות הכותל המערבי- חשיפת קשת וילסון לעומקה. בחפירה, הוצגו ממצאים ארכיאולוגיים, רפליקות שונות של חותמות מימי בית ראשון ובהן, המפורסמת ביותר- "נתניהו בן יאש" ופריטי יודאיקה שונים מהמאתיים שנה האחרונות הממחישות את הכיסופים לירושלים לאורך הדורות גם שפיזית לא היו בה.

מזכיר המדינה התרשם מאוד מהביקור. רב הכותל המערבי סיים את הביקור באמירת תפילה לשלום העולם ולהצלחת נשיא ארה"ב מר דונלד טראמפ.

עוד ציין רב הכותל למזכיר: "היום ומחר מציין עם ישראל את גאולתו מידי המן הרשע בימי פרס, כאן בכותל המערבי נקרא את מגילת אסתר ונציין את אמונתנו כי נוכל לעמוד מול כל אויב, גם אם רצונו להשמיד, להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן ביום אחד. הממשל האיראני הוא המן הרשע של ימינו, ואנו נוכל לו. ביקורך כאן דווקא ביום זה מחזק אותנו ומשמיע מסר לעולם כי עם ישראל חי לנצח נצחים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.