מערכת COL | יום י"ב אדר ב ה׳תשע״ט 19.03.2019

ביקורת על הכתבה נגד חב"ד: "כשל מקצועי שיש לראות בחומרה"

הממונה על קבלות הציבור של תאגיד השידור 'כאן', קובע אמש בדו"ח השנתי תחת סעיף 'חוסר איזון' - כי הכתבה ששודרה במוצאי ל"ג בעומר האחרון כנגד תהלוכות ל"ג בעומר הייתה "כשל מקצועי שיש לראותו בחומרה" • גם בנוגע "להורים המודאגים" שהתראיינו בכתבה המגמתית קובע הממונה: "מדובר בפוליטיקאים מקומיים שחלק נכבד מסדר יומם נועד לניגוח ערכים יהודיים וציוניים באשר הם" • לסיפור המלא
ביקורת על הכתבה נגד חב
בקטן. קטעים מהכתבה ששודרה שנה שעברה. ברקע: תהלוכת ל"ג בעומר (ארכיון COL)

שלמה מן

סוף האמת להתגלות: בדו"ח השנתי שמתפרסם אמש, קובע הממונה על קבלות הציבור של תאגיד השידור 'כאן' תחת הסעיף של 'חוסר איזון' - כי הכתבה ששודרה במוצאי ל"ג בעומר האחרון כנגד תהלוכות ל"ג בעומר הייתה "כשל מקצועי שיש לראותו בחומרה.

"כמה תלונות התקבלו אצל הממונה בנוגע לכתבה ששודרה במהדורת החדשות ב-'כאן 11 'בליל ל"ג בעומר, שעסקה באירועים אותם מארגנים פעילי חב"ד עבור ילדים ושגולת הכותרת שלהם היא אירוח כוכבי ילדים כמו יובל המבולבל", פותח הממונה.

"בכתבה נטען לשימוש מניפולטיבי בכוכבי ילדים כדי למשוך ילדים חילוניים לאירועים של חב"ד ובהזדמנות זו גם להעביר מסרים או תכנים דתיים. לדעת המלינים, הכתבה הייתה מגמתית וחד צדדית באופן ברור שהגיעה לשיא בקטע הבא:

".. טענת הכתב לפיה "הורים התלוננו" הינה כוזבת על פניה. הכתב לא הביא אפילו הורה אחד שבא לתהלוכה ומצא לנכון להתלונן, אלא הביא קטעי וידאו מאת פעילים מוצהרים בארגונים אנטי-דתיים.

"לגבי שני הראשונים שבהם הסתיר הוא עובדה זו מצופיו. בדיקה מהירה ברחבי הבלוגוספירה מעלה מיד כי מדובר בפוליטיקאים מקומיים שחלק נכבד מסדר יומם נועד לניגוח ערכים יהודיים וציוניים באשר הם..".

התלונה נמצאה מוצדקת. לא רק שלא רואיינו הורים שתומכים בהשתתפות בפעילויות כאלה של חב"ד ולא מוצאים פגם באופי ובתוכן האירועים, נמצא ש -"הריאיון עם "הורים מודאגים", שהתגלו למעשה כפעילים מוכרים נגד הדתה – היה כשל מקצועי, שיש לראות אותו בחומרה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.