מערכת COL | יום י"א אדר ב ה׳תשע״ט 18.03.2019

היהודי שביקר בקבר אסתר המלכה ומרדכי היהודי • וידאו

שמואל גרנט מלונדון שב לפני שבועיים מאיראן שם ביקר בקבר מרדכי ואסתר בהמדאן הנמצאת דרומית מערבית לטהרן • האתר משמש כמקום עלייה לרגל עבור היהודים במדינה. על-פי מסורת יהודי איראן, לאחר מותו של אחשוורוש וניסיונות תומכי המן להרוג את אסתר ומרדכי, השניים נמלטו להמדאן, שם פעלה קהילה יהודית גדולה לצורכי הגנה. שם השניים גם מצאו את מותם בשיבה טובה • לסיפור המלא
היהודי שביקר בקבר אסתר המלכה ומרדכי היהודי • וידאו
שמואל גרנט מלונדון שב לפני שבועיים מאיראן שם ביקר בקבר מרדכי ואסתר בהמדאן הנמצאת דרומית מערבית לטהרן.

האתר משמש כמקום עלייה לרגל עבור היהודים במדינה. על-פי מסורת יהודי איראן, לאחר מותו של אחשוורוש וניסיונות תומכי המן להרוג את אסתר ומרדכי, השניים נמלטו להמדאן, שם פעלה קהילה יהודית גדולה לצורכי הגנה. שם השניים גם מצאו את מותם בשיבה טובה.

קבריהם של אסתר ומרדכי ממוקמים במערת קבורה שבה שתי מצבות עץ גדולות המכוסות בפרוכות. המצבה הימנית מיוחסת לאסתר ועליה כתוב "זה הארון אשר בו נקברה אסתר הצדקת"; ואילו השמאלית היא של מרדכי ועליה נכתב לצד אילן היוחסין שלו, "זהו ארון הקודש של מרדכי הצדיק".

ברווח שבין שתי המצבות ניצבת אבן המכסה בור עמוק, שעל פי אחת המסורות מוביל לירושלים. מעל מערת הקבורה הוקם מבנה לבנים במהלך המאה ה-16 או ה-17 ומעליו מגדל מעוגל. במבנה יש חדר קטן השוכן בסמוך לקברים ומשמש כחדר תפילה, וכן אולם גדול המשמש לעריכת אירועי בר מצווה, בריתות ועוד, וכן לקריאת מגילת אסתר בפורים.

יהודים בטהרן מגיעים לשם בכל שנה בתענית אסתר, והמקום מוגדר כמקום יהודי. מרדכי ואסתר קבורים אחד ליד השני באותו חדר, באותו אוהל. על הקירות רשום בלשון הקודש פסוקים ממגילת אסתר וגם את הייחוס של מרדכי היהודי עד יעקב אבינו.

בוידאו שצילם שמואל גרנט ניתן לראות את הקהילה היהודית באיראן שקיבלה אותו בחמימות רבה וסיפרו שיש להם ספרי ברסלב ותיקון הכללי וחלק מהם אף נוסעים מדי שנה לאומן לראש השנה.

לצפייה בוידאו: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.