מערכת COL | יום י"א אדר ב ה׳תשע״ט 18.03.2019

הרוגוצ'ובֶר ואדמו"רי חב"ד • לרגל יום היארצייט בי"א אדר

היום, י"א אדר חל יום היארצייט של הרוגוצ'ובֶר, נצר למשפחת חסידי חב"ד, ידיד אדמו"רי חב"ד ומחבר הספר "צפנת פענח" • זכה להתברך בילדותו מכ"ק אדמו"ר הצמח צדק ובהמשך נפגש מספר פעמים עם אדמו"ר הרש"ב, אדמו"ר הריי"צ והרבי ● בשנת תרפ"ב כשהרבי היה כבן עשרים שנה, היה מבקר רבות אצל הרוגוצ'ובֶר והם היו משוחחים בדברי תורה. בהמשך אף נתן לרבי הסמכה לרבנות • לסיפור המלא
הרוגוצ'ובֶר ואדמו
היום, י"א אדר חל יום היארצייט של הרוגוצ'ובֶר, נצר למשפחת חסידי חב"ד, ידיד אדמו"רי חב"ד ומחבר הספר "צפנת פענח". 

אביו היה חסיד חב"ד, ואימו הייתה נכדה של ר' גרשון מראשוני חסידי אדמו"ר הזקן ברוגצ'וב. הרוגוצ'ובֶר זכה להתברך מכ"ק אדמו"ר הצמח צדק שהורה לו ללמוד מסכת נזיר, ומזה הבין שעליו לנהוג בנזירות, וכן נהג כל חייו.

בשנת תרמ"ט התמנה על ידי רבי שלמה זלמן שניאורסון לרב בעיר דווינסק, שהייתה מאוכלסת ברובה בחסידי חב"ד - קפוסט. במלחמת העולם הראשונה שהה בפטרבורג ובמשך עשר שנים שימש כרב עדת החסידים בעיר. לאחר מכן חזר לדווינסק.

הרוגוצ'ובֶר היה יוצא דופן בהתמדתו בתורה. חריפותו וגאונותו הם נדירים ביותר. ספריו "צפנת פענח" על התורה, הש"ס והרמב"ם, עמוקים מאוד ורק יחידי סגולה יכולים לרדת לסוף דעתו. למען פענוח ספריו הוקם בארצות הברית על ידי ישיבת יצחק אלחנן, מכון "צפנת פענח" המביא את כל המקורות אליו הוא מפנה.

הרוגוצ'ובֶר היה בקשרי ידידות עם אדמו"רי חב"ד, אדמו"ר הרש"ב, אדמו"ר הריי"צ והרבי. בשנת תרע"ז ביקר אדמו"ר הרש"ב בלנינגרד והיה במצב רוח טוב. כשנשאל מה גרם למצב רוחו, השיב: "היום קיבלתי ברכה מהגאון הרוגאצ'ובי שאמר לי: "אני מברך אתכם בכח התורה שלי, שתהיה לכם הצלחה בכל ענייניכם"".

הרוגוצ'ובֶר ואדמו"ר הריי"צ היו בקשרי ידידות והערצה הדדיים. בשנת תר"פ, מיד לאחר הסתלקות אדמו"ר הרש"ב, חלה אדמו"ר הריי"צ במחלת הטיפוס והוא ביקש שישלחו בקשת רפואה ("פדיון נפש") אל הרב רוזין שהשיב במכתב הפותח במילים: "נשיא בישראל, אלוף ביהודה גזע תרשישים".

בחודש סיון תרפ"ד הגיע אדמו"ר הריי"צ ללנינגרד והלך עם הרב שמואל נימוטין לבקר את הרוגוצ'ובֶר. הרב נימוטין תיאר אחר כך שאדמו"ר הריי"צ התכונן לפגישה כמו לפגישה עם מלך. ר' שמואל נכנס אל הרב רוזין והודיע שהרבי הגיע והוא יצא לקבל את פניו. הפגישה נמשכה כשעתיים.

בשנת תרפ"ב כשהרבי היה כבן עשרים שנה, היה מבקר רבות אצל הרוגוצ'ובֶרוהם היו משוחחים בדברי תורה. בהמשך אף נתן הרב רוזין לרבי הסמכה לרבנות. חלק ממכתבי הרבי אל הרב רוזין נמצאו בין דפי שלוש מסכתות של הרב רוזין, בהם גם נהג לציין את חידושיו בשולי הגמרא.

ביום י"א באדר בשנת תרצ"ו נפטר בוינה ומנוחתו כבוד בעיר רבנותו, דווינסק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.