מערכת COL | יום י' אדר ב ה׳תשע״ט 17.03.2019

שליח חב"ד באסטוניה הותקף, ומגיב לשמועות • כל הפרטים

לאחר ששליח חב"ד ורבה הראשי של אסטוניה, הרב שמואל קוט הותקף ברחובות העיר, כאשר צעד עם ילדיו לבית הכנסת, ראש הממשלה האסטוני מיהר יחד עם מפכ"ל המשטרה ושר הפנים וגינו את האנטישמיות • בשיחה ל-COL משתף הרב קוט, על הרגעים בהם הותקף, והאם האנטישמיות במדינתו מרימה ראש? • וגם: כיצד הוא מתכונן לחג פורים? • לכתבה המלאה
שליח חב
הרב קוט על רקע אסטוניה; צילום: גוגל מפות, COL


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

אתר 'כאן חדשות' פרסם היום (א') כי שליח חב"ד ורבה הראשי של אסטוניה, הרב שמואל קוט הותקף ברחובות העיר, כאשר צעד עם ילדיו לבית הכנסת ביום שבת. בשיחה ל-COL משתף הרב קוט על השתלשלות הפרשייה: "ראשית" הוא ממהר ומציין, "אסטוניה היא מדינה רגועה יחסית. כמעט ואין בה אנטישמיות. לא חווינו בכל ה-18 שנות פעילות שלנו במדינה את האנטישמיות מצד התושבים המקומיים. היא בטוחה לעומת מדינות אחרות".

הרב קוט משתף ומספר: "מה שקרה הוא, שלפני כשבועיים היו פה בחירות. המפלגה הלאומנית-הימנית הייתה להפתעת הבחירות, והם קיבלו כ-20% מהמושבים בפרלמנט. הסיסמא שלהם אמנם לא הייתה "אנטישמיות", אך הם דוגלים ב"אסטוניה שייכת לאסטונים". בין השורות ניתן להבין כי יש קריאות כנגד זרים ובני-מיעוטים, כאשר היהודים נכללים בהם. בין ראשי המפלגה ההיא ישנם המכחישים את השואה, או לפחות חלקים ממנה, וזה קצת מדאיג.     

"בעקבות זאת, ישנו מתח בשטח, האם יקימו קואליציה עם המפלגה הקיצונית או לא, ולכן כל סיפור כזה שאמור היה לעבור יחסית בשקט, תפס כותרות במדינה ואף הגיע לישראל".

**

שליח חב"ד מדבר על אותו הבוקר בו הותקף: "הסיפור הוא כזה: בשבת בבוקר כשיצאתי לכיוון בית הכנסת, היו ברחוב שוטרי 'פיקוח עירוני' (לא משטרה - אך עם מעט סמכויות) שעצרו עובר אורח, וכאשר הוא ראה אותי - הוא החל לגדף אותי וילדיי במילים אנטישמיות ובשנאה יוקדת, ואכן זה לא היה נעים. הוא אמר כי "יהודים לאשוויץ", "הייל היטלר" ועוד.

"כאשר הגעתי לבית הכנסת, ודיברתי בפני הקהל על פרשת זכור ומחיית-עמלק, שיתפתי את הקהל על ה'תקרית'. ליהודים המקומיים זה מאוד הפריע, ואחד המתפללים אף החליט במוצ"ש שהוא מפרסם זאת ב'רשת החברתית'. כאמור, היות ואנו במצב רגיש עקב הבחירות, הפוסט צבר תאוצה - והתקשורת המקומית החליטה 'לטפל' בסיפור הזה, ומכך זה תפס כותרות".

**

"אני רוצה לציין" אומר רבה של אסטוניה, כי "כבר בבוקר יום ראשון, גם ראש הממשלה, יחד עם שר הפנים ומפכ"ל המשטרה טיפלו בנושא באופן אישי. ה'תוקף' נעצר וביררו מה עומד מאחוריו. הסיפור הזה אמנם חלף, אך אני מקווה שזה ייתן את המסר באסטוניה, כי אין מקום לאנטישמיות כזאת במדינה".

לסיום, אומר הרב קוט ל-COL: "מה שחשוב, במקום כל הכותרות השליליות, אנו רוצים לפרסם את האור. בימים אלו אנחנו עובדים על מבצע פורים רחב הקיף, ונקווה לנצל את החושך ולהפוך אותו לאור, ולהביא יותר ויותר יהודים לקיים את מצוות הפורים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.