מערכת COL | יום ז' אדר ב ה׳תשע״ט 14.03.2019

ערב הוקרה לידידי ותומכי בית הכנסת המרכזי במוסקבה

במוצאי שבת שעברה, נערכה הפלגה מיוחדת בנהר מוסקבה הגדול, בשילוב סעודתא דדוד מלכא משיחא בהשתתפות ידידי ותומכי בית הכנסת המרכזי במוסקבה • את המשא המרכזי נשא המרא דאתרא ורבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר • לסיפור המלא
ערב הוקרה לידידי ותומכי בית הכנסת המרכזי במוסקבה
צילום: לוי נאזרוב
זה כבר נהפך למסורת: לקראת שבת זכור, השבת בה התקיימו לראשונה התפילות בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" לפני ח"י שנים, עורכים גבאי בית הכנסת ערב הצדעה מיוחד לתומכים ולידידים של בית הכנסת, המקום אשר נהפך ברבות השנים לביתם הרוחני של אלפי יהודים במוסקבה, המוצאים בין כתליו נוחם וחיזוק, עידוד ותמיכה, ומשתתפים במנייני התפילות הרבים, שיעורי התורה והחסידות, ונהנים מפעילות רבה וענפה במשך כל ימות השנה

בית הכנסת ההיסטורי 'מארינה רושצ'ה' הוקם כבר לפני כ-100 שנה, ולפני ח"י שנה הועתק למבנה הגדול והמרשים שהוקם על-ידי רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר על חורבות הצריף העתיק של בית הכנסת הישן שנשרף. מני אז, מתרבים ספסלים בבית הכנסת בסימן של מוסיף והולך, הן בלומדים ומתפללים, והן בפרויקטים שונים לרווחת הקהל הרב והמגוון, בארגון וביוזמת הגבאים.

במוצאי שבת שעברה, נערכה הפלגה מיוחדת בנהר מוסקבה הגדול, בשילוב סעודתא דדוד מלכא משיחא, שנפתחה ע"י מנהל הקהילה ומגבאי בית הכנסת הרב מרדכי ויסברג. את המשא המרכזי נשא המרא דאתרא ורבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, ולאחר-מכן כובד בחלוקת התעודות לתומכים, יחד עם נשיא איגוד הקהילות ברוסיה הר' אלכסנדר ברדה.

על החלק האומנותי הופקדו ר' דוד טויב ור' דוד פלדמן, משמחי אלוקים ואדם, שהרימו את הקהל הרב טפח מעל הקרקע, בשירה חסידית טהורה ומשמחת ויצאתם, קיבלו האורחים את החוברת החדשה "כי ביתי בית תפילה" המסקר את הפעילות הגדולה במהלך כל מעגל השנה בין כותלי בית הכנסת המרכזי במוסקבה.

לצפייה בקליפ: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.