מערכת COL | יום ז' אדר ב ה׳תשע״ט 14.03.2019

היענות גדולה לקראת מגבית שבת זכור של יד לאחים

נתונים מרגשים שמעידים על היקף הפעילות בשנה החולפת: מאות ניצולים מעמק הבכא במרוצת השנה שחלפה • ביד לאחים מזכירים את פסקו המפורסם של מרן הגר"ש וואזנר זצוק"ל שאליו הצטרפו גדולי ישראל: "יד לאחים מקיימים מצוות פדיון שבויים" • גאב"ד העדה החרדית, הגרי"ט וייס: "המגבית הנ"ל היא מיוחדת במינה והיא פיקוח נפש ממש שלעת הצורך מותר לחלל שבת על כגון זה" • יד לאחים: גדולי צדיקי הדורות מסרו את נפשם כדי לזכות בקיום מצווה נדירה זו של פדיון שבויים" • כל הפרטים >>>
היענות גדולה לקראת מגבית שבת זכור של יד לאחים
הגר"ש וואזנר זצוק"ל במשרדי יד לאחים, מאציל מברכותיו על הגרש"ב ליפשיץ זצ"ל – מייסד יד לאחים.
היענות גדולה בקרב כל שלומי אמוני ישראל עם צאתה לדרך המגבית השנתית של ארגון הפעילים יד לאחים, הארגון הניצב זה 70 שנים, בחזית המאבק להצלה ממיסיון בישראל ובתפוצות. המגבית הנערכת מדי שנה לקראת השבת בה קורא עם ישראל "זכור את אשר עשה לך עמלק", מתקיימת השנה בסימן של תנופת שיא בפעילות יד לאחים על אגפיו השונים.

כל מי שנקלע למשרדים הראשיים של יד לאחים, בכל אחת משעות היממה, אינו יכול שלא לעמוד מופתע לנוכח המחזה שנגלה לנגד עיניו. להט העשייה והתכונה שאינה יודעת מנוח, ולו לרגע אחד, משווים למקום מראה של מפעל גדול הרוחש בו-זמנית עשרות אנשים ששוקדים על מלאכתם במסירות ובנאמנות חסרת פשרות. מאפיין אחד בולט מייחד את מוקד המשרדים הראשיים של יד לאחים על פני כל מפעל אחר: כאן, במפעל הזה, מצילים נפשות. כל קריאה טלפונית, כל תיוק ביומן, כל יציאה של חוליה אל השטח – אינה אלא למטרה אחת ברורה: להציל עוד נפש מישראל.

הפעילות, בענפיה השונים, מתוגברת בעת האחרונה לנוכח הנתון המדהים שהולך ונרשם כתופעה: למוקד החירום של יד לאחים מגיעים מדי חודש מקרים רבים המטופלים בידיים אמונות ומסורות בידי טובי הפעילים, תוך כדי מסירות נפש של ממש.

ערב המגבית, מצביעים הנתונים המדויקים שנחשפו השבוע בידי יד לאחים על מאות ניצולים שיצאו מאפלה לאורה ופתחו את חייהם מחדש, מעמק הבכא, אל חיי תורה ומצוות כבנים השבים לאביהם שבשמים.

ביד לאחים הבהירו את דחיפות פעילות המאבק במיסיון לנוכח העובדה שהמיסיון, המפעיל 156 סניפים ברחבי הארץ עד כי אין עיר בארץ שאין בה ולו מאחז מיסיונרי אחד. המיסיונרים, הדגישו ביד לאחים, מחוללים שמות בקרב בני הנוער, על רקע הבורות השוררת בבתי הספר ואפס החינוך בהם לדת וליהדות. הנוער המנותק מכל תוכן נשאב אל פיתויי המיסיון מבלי לדעת שבכך הוא מסכן את נפשו.

ערב צאתה לדרך של המגבית אומרים ביד לאחים כי: "כל אחת מהפעולות הננקטות, בכל המישורים, כרוכה בעלויות רבות. כל התורם להמשך החזקת הפעילות, אינו אלא שותף במצווה נדירה זאת של פדיון שבויים. ידוע שגדולי הצדיקים מסרו את נפשם כדי לזכות בקיום מצווה זו " "וכיום הזה, מזומנת מצווה זו לכל המעוניין". באומרו זאת, הסב הרב ליפשיץ את תשומת הלב לפסק דינו המפורסם של מרן בעל שבט הלוי, הגר"ש וואזנר זצוק"ל שאליו הצטרפו גדולי הדור, לפיו יד לאחים מקיימים מצוות פדיון שבויים.

רבני הבד"ץ של העדה החרדית יצאו בקריאה קדושה להטות שכם ולתרום בעין יפה לטובת המגבית השנתית של יד לאחים. בכרוז מיוחד עליו חתמו הרבנים הגאונים, חברי הבד"ץ, נאמר: "באנו בזה בקריאת קודש לבוא לעזרת ה' בגיבורים, הלא המה העסקנים הנאמנים והנלבבים, חברי ארגון הפעילים יד לאחים, אשר קנו עולמם במאבק המתמיד זה שנות דור, ועומדים בראש החזית למול המיסיונרים ובחירוף נפש מצילים פעילי יד לאחים נפשות יקרות מרדת שחת".

גאב"ד העדה החרדית, הגאון רבי יצחק טוביה ווייס שליט"א, הוסיף לקריאת הקודש של חברי הבד"ץ דברים מיוחדים בהם נכתב, בין היתר: "המגבית הנ"ל היא מיוחדת במינה והיא פיקוח נפש ממש שלעת הצורך מותר לחלל שבת על כגון זה".

ביד לאחים מתגברים בימים אלו את מוקד התרומות מתוך תקווה כי המגבית השנתית תישא את פירותיה ותניב משאבים נוספים לחיזוק פעולות המאבק וההצלה. לתרומות חייגו: 1-800-620-640.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.