מערכת COL | יום ז' אדר ב ה׳תשע״ט 14.03.2019

קריאה לחב"ד: "הצילו אותנו מהרפורמים" • טור דעה

עיתון 'בקהילה' מפרסם במוסף החדשות טור דעה של ליאור להב, מומחה לפרסום ושיווק דיגיטלי, הקורא ליו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב לפעול להחלפת הנציג הרפורמי של יהדות ארה"ב במשרד ראש הממשלה בשליח חב"ד לאור העובדה שכמות מרכזי חב"ד בארה"ב גדולה מהרפורמים • לטור המלא
קריאה לחב
ליאור להב

בשנים האחרונות ישנה עלייה דרמטית במעורבות הציבורית של הארגונים הרפורמים והקונסרבטיבים, ובמידת השפעתם על מוקדי הכח במדינת ישראל במערכת הפוליטית, בבתי המשפט ובאולפני התקשורת.

ההתנגשות הקולנית והתקשורתית בסוף שבוע האחרון עם הנשים המכנות עצמן 'נשות הכותל' כמו הופעת נציגת הרפורמים בועדת הבחירות תוך כדי שהיא שופכת אש וגופרית על ראשי מפלגת 'עוצמה יהודית' מעוררת מחשבות נוגות.

האם ידעתם שבלחץ הארגונים היהודיים בארה"ב במשרד ראש הממשלה יושב נציג התנועה הרפורמית שמביע את חוות דעתו בכל חוק ובכל הצעה ובכל נושא של דת ומדינה ובכלל בכל עניין שקורה במדינת ישראל. כן זה קורה כאן ועכשיו.

במשך שנים התהדרו בתנועה הרפורמית בארה"ב במספר המרכזים היהודיים שהם מפעילים ברחבי יבשת צפון אמריקה, זה תמיד היתה המראה של בניין הכח שלהם. בכל כלי התקשורת תמיד נשמע את הנרטיב, אסור לקרוע את הקשר עם ''יהדות ארה''ב'', כאשר ברור שיהדות ארה''ב אינה חסידות סאטמר למשל, אלא מאות הקהילות הרפורמיות הפזורות ברחבי ארה''ב, וכך התקבעה הסטיגמה, יהדות ארה"ב הם הקהילות הרפורמיות!.

אז ברצוני לגלות בפניכם סוד ידוע בארה"ב, שבישראל אסור לדבר עליו. בשקט בשקט בלי הרבה כותרות (ועם כנראה הרבה כסף  שהושקע בתקשורת על ידי הרפורמים בכדי להצניע את הנתונים) שרביט וכתר הגודל הועבר לתנועת חב"ד המפוארת, מסתבר שהתנועה הרפורמית כבר מזמן אינה התנועה הגדולה בארה"ב. ועכשיו לנתונים. בשנת 2015 מפרסם העיתונאי צביקה קליין בעיתון 'מעריב' סיקור מתוך הכינוס הבינלאומי של התנועה הרפורמית שהתקיים באורלנדו והוא כותב את הדברים הבאים "אם לתנועה הרפורמית יש כיוםכשמונה מאות מרכזים, לחב"ד כבר יש תשע מאות ושישים מרכזים, עם בתי כנסת גדולים ומקוואות, והם גדלים והולכים בהתמדה. הרפורמים מביטים בעיניים כלות כיצד דווקא תנועה חסידית, הדובקת בהלכה, מצליחה למשוך אליה את יהודי ארה"ב, בעוד הם, שמציעים יהדות ליברלית ופלורליסטית, סובלים מנטישה".

אבל גם אם נתעלם מכמות מרכזי חב''ד ונתמקד ביהודי ארה''ב עצמם, מעניין עוד יותר הוא הסיקור שנותן 'מעריב' לדבריו של איל ההון היהודי ומייסד פרוייקט 'תגלית' צ'ארלס ברונפמן באותה ועידה ואלו הדברים "צ'רלס ברונפמן, ביקר בחריפות את התנועה הרפורמית על כך שהיא לא מצליחה לגבור על חסידות חב"ד בקירוב ליהדות. בין השאר אמר אמש כי למרות ש-75 אחוזים ממשתתפי "תגלית" מזדהים כיהודים רפורמים, אך למרות זאת, חב"ד הם אלה שמביאים אותם לישראל, חב"ד היא התנועה שמביאה היום הכי הרבה צעירים לישראל, אתם צריכים לשאול את עצמכם מדוע רוב הצעירים היהודיים מחליטים לבחור ליסוע דווקא עם חב"ד ולהשתתף דווקא בתכניות שלהם ולא נמשכים לתכניות של התנועה הרפורמית". העובדות הללו מלמדות שיהדות ארה''ב אלו לא התנועה הרפורמית.

ומארה''ב לישראל. בישראל המצב ב''ה עדיין שונה בהחלט, לפי נתוני המשרד לעניני דת השם הנפוץ ביותר בקרב בתי הכנסת בישראל הוא צירוף המילים "בית כנסת חב"ד" כ-500 כאלו (לעומת בין חמש לחמישים של הרפורמים והקונסרווטיבים כאחד) פזורים ברחבי הארץ וגם הם פונים לקהל מגוון ביותר ומלאים בצעירים כמו אחיהם בחו"ל.

יחד עם זה, בואו נודה על האמת,  קולם של חב"ד בעימות עם הרפורמים לא נשמע. אניני מתכוון שחב''ד צריכה להצטרף ל''קרבות הרחוב'' כגון אלו שראינו בכותל או באולפנים. להיפך, דווקא התנועה של הקירוב החיבוק והאהבת ישראל של חב''ד, היא זו שניצחה בארה''ב והיא זו שיכולה לתת את ביטוייה גם בישראל. הנציגים הדתיים והחרדים צריכים לקחת צעד אחורה במאבק זה, ולתת למי שהצליח בארה''ב, להצליח בישראל.

אני עוקב גם אחר האישים האמונים על המלאכה הזו, כגון הרב יו"ר אגודת חב"ד בישראל, הרב יוסף יצחק אהרונוב, האיש שנחשב מקורב לנתניהו במשך שנים, יודע היטב שאוזנו כרויה ואוזני לדברי הרפורמיים, יכול לשנות את התמונה. אין שום סיבה שלא ישב שליח חב"ד כנציג הקהילות היהודיות בארה"ב במשרד רה''מ ויביע את דעתו על חוקים ומיזמים בישראל, מדוע יהיה זה נציג הרפורמים?!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.