מערכת COL | יום ז' אדר ב ה׳תשע״ט 14.03.2019

חגיגות היובל: הופיע הספר התיעודי "נחלת הר חב"ד"

הסיפור המלא של הקמת הנחל'ה נחשף ורואה אור לראשונה: לרגל חגיגות היובל להקמת שכונת נחלת הר חב"ד, אשר מצוינת בע"ה בשבת הקרובה שבת זכור בנחלת הר חב"ד, הופיע ורואה אור בס"ד לראשונה הספר התיעודי רב הערך "ייסודה והתפתחותה של שכונת נחלת הר חב"ד – ההוראות, הדיווחים ואגרות הקודש" • לסיפור המלא
חגיגות היובל: הופיע הספר התיעודי
הסיפור המלא של הקמת הנחל'ה נחשף ורואה אור לראשונה: לרגל חגיגות היובל להקמת שכונת נחלת הר חב"ד, אשר מצוינת בע"ה בשבת הקרובה שבת זכור בנחלת הר חב"ד, הופיע ורואה אור בס"ד לראשונה הספר התיעודי רב הערך "ייסודה והתפתחותה של שכונת נחלת הר חב"ד – ההוראות, הדיווחים ואגרות הקודש".

הספר החדש הרואה אור כאמור לרגל יובל שנים להקמת השכונה, תשכ"ט–תשע"ט – מספר לראשונה את הסיפור המלא של הקמת ה'נחלה', באמצעות תיעוד היסטורי נדיר של חילופי המכתבים בין מזכירות הרבי בברוקלין ובין משרד אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש, העוסקים בהתייסדות, הקמת והתפתחות השכונה.

בחילופי מכתבים אלו מתפרסמים כארבע מאות ועשרים מכתבים ודיווחים לרבי אשר נכתבו על ידי הרה"ח הרב אפרים וולף ז"ל, מנהל אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש ובא כוחו של הרבי באה"ק, במהלך שש השנים הראשונות לייסוד השכונה, תשכ"ט – תשל"ד.

חילופי המכתבים המתפרסמים בספר החדש מלמדים לראשונה על המאמצים הרבים של הרבי, בעמל וביגיעה, למען השכונה, ועד כמה עז היה רצונו הקדוש ששכונה זו תהיה לתפארת חסידות חב"ד בארץ הקודש, ותהווה מקום של קליטה והתיישבות לעולים החדשים שיצאו באותה עת מאחורי מסך הברזל הסובייטי, ובמיוחד עולי גרוזיה ובוכרה.

מן התיעוד הנדיר והמקיף המתפרסם בספר, מתקבל שמץ של מושג על העבודה הכבירה של אגודת חסידי חב"ד שהתנהלה ממשרד ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בלוד בהקמת השכונה, בהתמודדות מול כל הגורמים הרשמיים, ובעמידה נחושה על מנת לשמור על צביונה של נחלת הר חב"ד כשכונה חב"דית.

התיעוד הנדיר והמקיף המתפרסם בספר החדש מעניק לראשונה גם מידע היסטורי רב ערך על ימי הבראשית בנחלת הר חב"ד, המתיישבים הראשונים, חבלי הקליטה וההתמודדויות הרבות, הקמת המוסדות הראשונים – בית-הכנסת, מקווה הטהרה, מוסדות החינוך, פעילות עם העולים, דיווחים מפורטים אודות עולים מרוסיה, ועוד.

חילופי המכתבים שבספר החדש התפרסמו בחלקם בעבר בכרכי סדרת הספרים "ימי תמימים – יובל שנות פעילות בבניין והתפתחות חסידות חב"ד בארץ הקודש", אולם בספר זה קובצו חילופי מכתבים אלו לראשונה לפונדק אחד, ומוגשים לפני הקורא והמעיין באופן ערוך ומסודר לפי סדר השנים והמאורעות.

הספר החדש נערך על ידי הרה"ח הרב זושא שי' וולף, עורך סדרת "ימי תמימים", והוא מופיע ביוזמת וועדת ההתוועדויות שבהיכל בית הכנסת המרכזי בנחלת הר חב"ד.

לצד מאות חילופי המכתבים, מופיעים בספר החדש גם כשישים תמונות, מסמכים וצילומי כתבי יד קודש מהרבי, השייכים לתקופת ייסוד השכונה. הספר החדש מכיל כשלוש מאות עמודים, והוא רואה אור במהדורה מפוארת.

הספר החדש "נחלת הר חב"ד" יחולק בע"ה לקראת השבת הקרובה בנחלת הר חב"ד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.