מערכת COL | יום ה' אדר ב ה׳תשע״ט 12.03.2019

בית הספר 'חב"ד אשדוד' זכה בתחרות הכתיבה הארצית

"מרוץ הצבי" הוא שמה של תחרות ארצית לכתיבת סיפורים מקורית של ילדי החמ"ד • מדי שנה משתתפים בתחרות מאות תלמידים מרחבי הארץ וקברניטי התחרות מציינים כי רמת הסיפורים עולה משנה לשנה • השנה זכתה התלמידה שירה רות צור הלומדת בכיתה ו' בבית ספר חב"ד באשדוד • לסיפור המלא
בית הספר 'חב
"מרוץ הצבי" הוא שמה של תחרות ארצית לכתיבת סיפורים מקורית של ילדי החמ"ד. מדי שנה משתתפים בתחרות מאות תלמידים מרחבי הארץ וקברניטי התחרות מציינים כי רמת הסיפורים עולה משנה לשנה. מסגרת התחרות מהווה הזדמנות לקידום תהליכי כתיבה יצירתית בקרב התלמידים.

בסיומה של התחרות נבחר מספר מצומצם של סיפורים מכל מחוז וחמשת המובחרים שבהם מעפילים לשלב הגמר הארצי. השנה זכתה התלמידה שירה רות צור הלומדת בכיתה ו' בבית ספר חב"ד באשדוד בתחרות המחוזית, ולאחר מכן העפילה בהצלחה מרובה עם ארבע זוכות נוספות לשלב הגמר הארצי.

סיפורה של שירה מרגש ונוגע ללב, כפי שגם ניתן ללמוד משמו 'חופים הם לפעמים געגועים'. היא מתארת בו סיפור טרגי עמו התמודדה משפחתה כאשר דודתה החיילת, חופית, נהרגה בפיגוע באשקלון. היא פורטת את סיפורה העצוב, את התחושות והתובנות, וזורה גוונים של תקווה לעתיד טוב יותר.

ההודעה על זכייתה הגיעה בעיתוי מרגש ושמיימי לא פחות, שכן היום (ה' באדר) הוא יום האזכרה של חופית הי"ד.

בבית הספר חב"ד אשדוד הוגשו עשרות רבות של סיפורים, מתוכם נבחר סיפורה של שירה לעלות לתחרות המחוזית. הסיפור עבר תהליך ליטוש מקצועי בהכוונתה של רכזת השפה בבית הספר, המורה הגב' שרה הבר.

המשפחה קיבלה את הידיעה על זכייתה של שירה בהתרגשות גדולה. בתגובה על הזכייה כתבה אמא של שירה רות, גב' ימית צור למורה : "את לא תאמיני, אני מצומררת. היום ה' באדר זה יום האזכרה של חופית. היום לפני 23 שנה קרה האסון. והיום התקבלה ההודעה על זכיה. זה כנראה אות משמים שחופית גאה בשירה שלי שמעולם לא הכירה. אנחנו היום בבית העלמין נצטלם שם עם סבתא ועם הסיפור ואעביר לך".

לכבוד הבשורה המיוחדת נערך בבית הספר טקס חגיגי. תלמידות כיתה ח' מחופשות לחיילי משמר המלכה ניגנו בחצוצרות ניגון נצחון כששירה, התלמידה הזוכה, פוסעת על שטיח אדום אל עבר הבמה לקול תשואות התלמידות.

אמה של שירה, גברת צור שהוזמנה לאירוע, שיתפה את התלמידות ברקע לסיפור ובעיתוי השמימי בו נודע להם על הזכייה: "אין ספק שהמועד בו נתבשרנו על הזכייה הוא לא סתם. מיד לאחר הטקס אנחנו ממשיכות לבית העלמין לבשר לחופית על הזכייה", אמרה האם כשדמעות חונקות את גרונה, ועין לא נותרה יבשה. לאחר מכן הקריאה שירה את סיפורה המרגש לעיני התלמידות שהאזינו בקשב רב ובדממה.

במהלך הטקס הוענק לשירה 'גביע' ושי מיוחד ממשפחת בית ספר 'חב"ד אשדוד' הגאה בה על התהליך שעברה ועל הזכייה המוצלחת.

את הטקס חתם מנהל בית הספר, הרב פנחס מנדלסון. "הזכייה בפרס הארצי היא אות כבוד לבית הספר על הישגיו הלימודיים במקצועות השפה בכלל ובכתיבה בפרט".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.