מערכת COL | יום ד' אדר ב ה׳תשע״ט 11.03.2019

חסידים אנו במה? • טור דעה

"ההתלבטויות לגיטימיות וראויות וכחברה בריאה ושפויה ראוי ביותר שהשיח הזה יתקיים. דא עקא, הבחירה החופשית והעדר העדריות גרמו לחכמולוגים שביננו לאבד לדעתי קצת את הראש ואת המצפון. אין רבנים. אין דעת תורה. אני דעתי ואפסי עוד" • מכתב בעניין הבחירות שהגיע למערכת • לטור המלא
חסידים אנו במה? • טור דעה


פוסט לחב"דניקים שביננו.

כמו כל מערכת בחירות בחב"ד השיח הוא חופשי -
תנועת חב"ד הרשמית איננה מתערבת במערכת הבחירות, וחסידי חב"ד בבחירתם החופשית מתחבטים בעצמם למי להצביע.

עיקר ההתחבטויות הם:

• 
האם צריך להצביע דווקא למפלגה שעוברת את אחוז החסימה ולבלוע את הצפרדעים שלא רוקדים ומתנהגים כפי השקפת עולמנו.
האם המפלגה החרדית ביותר, היא זאת שבראשה עומדים אלו המכונים בפי כל 'חרדים' דבר המתבטא בעיקר בלבוש השחור-הלבן, או שבעינים שלנו נסתכל על הפנימיות ומי שיש לו רבנים, יש לו יראת שמים ויחד עם זה מקפיד לשמר (יחסית) על ג' השלמויות: שלמות התורה, שלמות העם וארץ ישראל השלימה ושזה עיקר המצע שלו, אפשר לומר עליו שהוא זה ש'חרד' ביותר לדבר ה'.

ההתלבטויות לגיטימיות וראויות וכחברה בריאה ושפויה ראוי ביותר שהשיח הזה יתקיים.

דא עקא, הבחירה החופשית והעדר העדריות גרמו לחכמולוגים שביננו לאבד לדעתי קצת את הראש ואת המצפון. אין רבנים. אין דעת תורה. אני דעתי ואפסי עוד.
איך אמר לי חבר טוב "הרב ... לא טרח לקרוא את המצע המפורט... אז שלא יביע דעה!".

למי שלא הבין, מדובר על הטרנד החדש שנקרא מפלגת זהות - מפלגה שחרטה על דגלה את החירות, החופש והמתירנות. ביטול חוקי יסוד והסטטוס קוו, המעוגנים מימי בן גוריון עבור שמירות זהותה של המדינה היהודית. העיקר שיהיה כאן חירות.
ביטול נקודות זיכוי והטבות מס לאנשים שמנסים ולא מצליחים העיקר שיהיה חירות כלכלית. המצע בהחלט מעניין ומרתק.

נבטל את חוק החזיר וחוק החמץ, המסעדות תיהנה פתוחות בתשעה באב, נפרק את מוסדות הרבנות ומערכות הכשרות. כל אחד יתחתן איך שהוא רוצה ויאכל מה שהוא רוצה והעיקר שהדת לא תיכפה שום דבר על אחרים. איזה יופי.

הכל לגטימי, וזכותנו אפילו לחשוב באוטופיה שככה נוכל לחיות באהבה ושלום עם כולם ללא תככים וויכוחים. (ולחלום שסערות ההדתה הצבועות של התקשורת (הממונות במיליונים מכספי קרנות הרפורמים) נגד תהלוכות ל"ג בעומר, דוכני התפילין וכו' וכו' - פשוט יעלמו להם, כי הרי "ביטלנו את חוק החמץ אז מה אתם רוצים?").

אבל וזה אבל גדול. בשורה התחתונה, מעבר להיותנו אנשים עצמאים בעלי דעה חופשית. הזהות שלנו ועיקר חיינו הוא שאנחנו חסידי חב"ד, חסידים של הרבי, המשתדלים לעשות את רצונו הק' והוראותיו. וכשיש (וגם כשאין) לחסיד התלבטויות בכל תחומי החיים - הוא פותח לבדוק את דעתו הק' של הרבי.

ב"ה גם בנושא הזה, הרבי השאיר לנו הנחיות ברורות, וכמו להלן מכתב חד וברור בו הרבי כותב בחריפות גדולה נגד הפרדת הדת מהמדינה -

"נזדעזתי שצריך להבדיל בין הממשלה לעניינים הדתיים"

"שבאם יכריז שמובדל הוא מהדת זה ההיפך מתורתנו הקדושה ואי אפשר לישראל להיוץ מופרד מן הדת"
(אג"ק ז'תקמב)

אחרי זה, צריך להיות קונצנזוס מקיר לקיר, שמפלגתו של פייגלין (שאחד מדגליה הראשיים זה הפרדת הדת מהמדינה) - היא מפלגה שהרבי מזועזע מרעיונותיה!! היא מפלגה שפועלת נגד הוראותיו הק' של הרבי, ועבורינו היא לא עונה על ההגדרה "המפלגה החרדית ביותר".

זו דעתו הברורה של הרבי. ועם כל מחשבותינו, רעיונותינו ודעותינו העצמאיות והחופשיות, אם לא ביטול וציות להוראתו הברורה והפשוטה של הרבי -
חסידים אנו במה?
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.