מערכת COL | יום א' אדר ב ה׳תשע״ט 08.03.2019

בשם התושבים: הרב שניאור זלמן ברגר מצדיע לרבי • מיוחד

"תרשו לי בשם התושבים – להצדיע לרבי, שזיכנו להתגורר בשכונה שהוא יזם בנה וכיום משגשגת בכוחו וברכתו של הרבי. נחגוג יחד את ההצלחה האדירה של הרבי בבניית שכונה חסידית המפיצה את אור החסידות ימה וקדמה צפונה ונגבה. הנחלה פורחת ומשגשגת בזכות הרבי, ויש המון מה לשפר, לתקן ולפתח" • הסופר החב"די הרב שניאור זלמן ברגר, בטור ייחודי לרגל ציון 50 שנה לנחלת-הר-חב"ד, בליווי תמונות עדכניות מהמעצמה החב"דית שעולה ופורחת • נחל'ה מצדיעה לרבי
בשם התושבים: הרב שניאור זלמן ברגר מצדיע לרבי • מיוחד
כותב השורות הרב ברגר, עם המד"א הרה"ג יצחק-יהודה ירוסלבסקי

הרב שניאור זלמן ברגר


הרבי יזם את נחלה לפני יובל שנים, הרבי ציוה ליישב את נחלה בעוד ועוד חסידים, הרבי דאג לפיתוח נחלה, ובירך את המתיישבים בשכונה, בזמן הווה ובעתיד, ואכן ברכות הרבי לשכונה עליה הרבי אמר "כאן ציוה ה' את הברכה" מורגשת בכל השכונה, בכל מוסד ובכל בית כנסת.

השגשוג מדהים, ממוסדות השוכנים בדירות קטנטנות, לכל מוסד צמח קומפלקס מפואר ומאות תלמידים. מבית כנסת משותף לחב"דניקים ועולי גרוזיה, למבנים מפוארים בהם בתי כנסת לפי עדות וגילאים. תרשו לי בשם התושבים – להצדיע לרבי, שזיכנו להתגורר בשכונה שהוא יזם בנה וכיום משגשגת בכוחו וברכתו של הרבי. ובאמת מגיעה לשכונה חגיגות יובל בהן נחגוג יחד את ההצלחה האדירה של הרבי בבניית שכונה חסידית המפיצה את אור החסידות ימה וקדמה צפונה ונגבה.


נחל'ה משגשגת. כולל אברכים בנחלת-הר-חב"ד

בשבועות האחרונים במסגרת הכנת השכונה וגם חסידי חב"ד ברחבי הגלובוס, ליובל שנים להקמת הנחלה על ידי הרבי, שקעתי בסריקה ומיון של מאות תמונות ומסמכים היסטוריים נדירים המתעדים את שנות ההקמה של נחלת הר חב"ד. ובודאי ראיתם את חלקם במודעות שפורסמו בנחלת הר חב"ד ובפרסומים שונים בכלי התקשורת החב"דיים.

אך לצד אלו עסקתי גם בתיעוד הנחלה העכשווית, הנחלה של הרבי עדכנית לתשע"ט. וההשוואה בין אז להיום, כאשר ברור כי מי שיזם, דחף, עודד, הרעיף הבטחות והבהיר את השאיפות לנחלה גדולה בגשמיות וברוחניות, הוא הרבי, ועל פי הוראות הרבי עמלו על ייסוד השכונה – הרב בנימין גורודצקי, הרב אפרים וולף ולצידם הרב יוסל בלוי, הרב איצה מענדל ליס, וילבחט"א הרב פתחיה ליפסקר ועוד.

בשנים הבאות הרבי תמה מדוע אין ועד לנחלה, ומיד הוקם ועד מצומצם והרבי הורה להרחיב לשבעה חברים, וכיו"ר נבחר הרב מרדכי גורודצקי והועד קיבל את נשיאות הרבי וכך בהמשך כל מוסדות החינוך. הרב גורודצקי יחד עם המרא דאתרא הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי שליט"א עשו ועושים הכל לפתח את נחלה על פי הוראות רבות שקיבלו מהרבי. ולהם מסייעים עסקנים רבים ובהם מזכיר הועד ומראשוני המתיישבים בנחלה – הרב אברהם אלתר הבר, נציגי העירייה ועוד.



וברכות הרבי התגשמו.
למעלה מאלף משפחות, מוסדות חינוך מגני ילדים ועד ישיבה כולל ותיכון, ולצידם בית חב"ד, בית ספר למלאכה, חמ"ה, תומכי תמימים קוזלינר, בתי כנסת לפי עדות וגילאים, מקוואות, ועד המוסיפין, נשי חב"ד, נשי חב"ד הצעירות, תן יד – עזרה לכלות, עזרת אחים – חלוקת מצרכי מזון לקראת החגים, ביקור חולים, שפרה ופועה – עזרה ליולדות, וגמ"חים להלוואת כספים, גמ"ח לאביזרי כלה ועוד ועוד. ואילו לילדים יש פעילויות שונות במסגרת –מועדוני נוער, ישיבת ערב, אבות ובנים, צבאות השם, פנסאים, בת מלך, אחות התמימים ועוד ועוד.

ונתמקד בבית הכנסת המרכזי וגם ב"בומי" האיש והאגדה של נחלה;
רבים מכם, בודאי ראו בפרסומים שונים, את בית הכנסת המרכזי במהלך הבניה, ואכן לשאלת רבים – הרבי היה מעורב מאוד בהליכי ההתרמה והבניה של בית הכנסת המרכזי, אשר נכון לתשע"ט הפך למגדלור חסידי של ממש, ובו שיעורי חסידות, מאת טובי המגידי שיעורים ובהם הגאון הרב מענדל וכטר, המרצה הנודע הרב נדב כהן והמגיד שיעור הוותיק ובעבר רב בית ספר בנות – הרב יוסף הרטמן. ומלבד אלו יש שיעורים גם בגמרא, בבוקר מפי (אבי מורי) הרב יעקב יוסף ברגר, ובין מנחה לערבית שיעור בעין יעקב ועוד מפי הרב טוביה ליצמן, ובלילה שיעור גמרא מיוחד מפי הרב מענדל ווכטר. וכל הרשימה הזו היא רק הצצה קטנה, לשיעורים רבים הנמסרים בבית כנסת ובמקומות אחרים בשכונה.

בשבתות, בית הכנסת המרכזי שוקק חיים חסידיים. באולם הגדול למעלה המניין המרכזי, ואילו בקומת הקרקע – ב"זיילר שול" מניין מיוחד סביב תפילות השבת, בחדר הגדול הקידמי מניין למקדימים בליל שבת ושחרית-מוסף, ואילו בחדר ההתוועדויות, בליל שבת יש מניין לילדים בניהולו של הרב אברהם פרידלנד, המכונה: "בומי". ובמקלט – מניין האברכים ובו תפילות סביב השבת. והתוועדויות – גם אלו פורחות לרוב בבית הכנסת בשבתות ובימי חול.

ואם הזכרנו את "בומי" נציין כי לצד היותו גאון גדול בנגלה וחסידות, ומגיד שיעור בישיבה גדולה בקרית גת, הרי הרב בומי משקיע את כל מרצו וכוחו, בארגון פעילויות רבות ומגוונות, סביב השבוע וסביב השנה, בבית כנסת ומחוצה לו. ודי אם נמנה את תפילת הילדים בליל שבת, פסוקים בין מנחה למעריב, כולל ערב, שמחת בית השואבה מידי לילה בחול המועד סוכות, התוועדויות, סיומי רמב"ם, חוברות תורת נחלת הר חב"ד ועוד ועוד ועוד. ולא נוכל מבלי לציין, את הרעיונות המופלאים של בומי, במוצג ל"ג בעומר הנודע. חלק מהפעילויות עושה הרב בומי במסגרת ועד המוסיפין, וחלק במסגרות אחרות ובסיוע הועד וגבאי בית הכנסת. ואילו הכולל ערב ממומן על ידי ועד נחלת הר חב"ד ומועדוני חב"ד בראשות הרב הרצל.

וכל זה רק חלק מזערי מתמונת המצב המדהימה בשכונה של הרבי, אך שבת מתקרבת, והיריעה קצרה.

אז אחתום את הטור:
הנחלה פורחת ומשגשגת בזכות הרבי, יש המון מה לשפר, לתקן ולפתח, ובברכותיו של הרבי, כל עסקן וכל תושב יפעלו בודאי לשפר את השכונה של הרבי, ובעזרת ה' בקרוב נקבל את הרבי כאן בשכונה, בגאולה האמיתית והשלימה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.