מערכת COL | יום ד' אייר ה׳תשס״ה 13.05.2005

שגריר ארה"ב: פוטין התחייב לבדוק אישית עניין הספרים

שלשום בלילה התקיימה שיחת ועידה בין חברי אגודת חסידי חב"ד בחבר העמים, שהרבי מינה, לבין שגריר ארה"ב ברוסיה, מר סנדי ווארשבאו. השגריר עדכן את חברי המשלחת בשיחתו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בעניין הספרים, בפגישתם השבוע במוסקווה. לדברי השגריר, אמר בוש לפוטין כי יש הסכמה כללית בארה"ב שפרשת הספרים צריכה להסתיים בהשבת כל הספרים לאגודת חסידי חב"ד ולספרייה המרכזית של חב"ד בברוקלין. הוא ציין כי כל חברי הסנט (100 סנטורים) של ארה"ב ורוב חברי הקונגרס ( 352 מתוך 435) חתמו על הבקשה להשיב את הספרים, וכי העולם החופשי רואה בכך חשיבות רבה. נשיא רוסיה פוטין הבטיח לנשיא ארה"ב כי ייכנס לעובי הקורה ויבדוק בעצמו את הפרשה. הוא התחייב אישית להודיע לנשיא ארה"ב על מסקנות הבדיקה. יש לציין כי כאשר שיגר הרבי את המשלחת לגאולת הספרים (הרבנים קונין, לוין, קוגן ואהרונוב) למוסקווה היה השגריר וורשבאו ראש הדסק לענייני רוסיה במשרד החוץ האמריקני, וכבר אז היה בין אלו שסייעו רבות בוואשינגטון לחברי אגו"ח בפעילותם בעניין הספרים. לצפייה מביקורו של מר סנדי ווארשבאו אצל הרבי לחצו כאן
שגריר ארה
הוא היה גם מהמסייעים להחתים מאה סנטורים על התביעה להחזיר את הספרים לחב"ד בארה"ב (התגייסות נדירה וחסרת-תקדים באותם ימים). באותו זמן, עוד בשנת תנש"א, הצליחו חברי אגו"ח בחבר-העמים, בפעילותם בוואשינגטון, לגרום לחקיקת חוק בארה"ב, המגביל את האפשרות להעביר כספים במסגרת סיוע החוץ של ארה"ב, למוסדות ברוסיה המונעים את שחרור הספרים.

באותם ימים זכה מר ווארשבאו להתקבל אצל הרבי וקיבל את ברכתו (ראו הווידאו המצורף).

חברי אגו"ח בחבר העמים מביעים תקווה שהפעילות העולמית המתגברת עתה תביא לסיום הפרשה על הצד הטוב ביותר, כאשר הספרים יוחזרו לספריית אגו"ח המרכזית ב-770.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.