מערכת COL | יום כ"ח אדר א ה׳תשע״ט 05.03.2019

היועץ המשפטי: לפסול את בן־ארי, לאשר את בן-גביר

במכתב שמתפרסם הערב, ממליץ היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט לועדת הבחירות המרכזית, לפסול מחר את התמודדות מיכאל בן ארי מרשימת 'איחוד מפלגות הימין' • ב'עוצמה לישראל' מגיבים: "הרפורמים הוליכו את מנדלבליט שולל כאשר הגישו חצאי הקלטות וסילופי ראיונות" • לסיפור המלא
היועץ המשפטי: לפסול את בן־ארי, לאשר את בן-גביר
מנדלבליט. מיכאל בן ארי (צילום ארכיון: ישראל בליזובסקי)

דרמה: שעות לפני הדיון ב'ועדת הבחירות' מחר על אודות אישור התמודדות בבחירות הקרובות לכנסת למיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר מרשימת 'איחוד מפלגות הימין' וחברי הכנסת של מפלגת בל"ד, מפרסמים הערב היועמ"ש אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן את עמדתם, שאין לאשר את מועמדותו של ד"ר מכאל בן ארי לכנסת הבאה. בנוגע לבן גביר כותב היועמ"ש שאין סיבה מספקת לפוסלו. כאמור מחר תתכנס הועידה בכדי להכריע בנושא.

מפלגת 'עוצמה יהודית' הגיבה לעמדת היועמ"ש:

"עמדת היועץ המשפטי לממשלה לפיה יש לפסול את ד"ר בן ארי מלרוץ לכנסת היא ההוכחה הגדולה כי היועמ"ש מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן הם שמנהלים את מדינת ישראל.

רק אתמול הודיע מנדלבליט שהוא מתנגד לפסילה של מפלגות בל"ד, חד"ש ותע"ל, מפלגות שמסיתות נגד מדינת ישראל, תומכות טרור מובהקות שמעודדות פגיעה ביהודים וחברי כנסת מתוך הרשימות הללו סבורים שרצח חיילים ומתיישבים הוא דרך לגיטימית להתנגדות למדינת ישראל.

אנו מקווים ומאמינים שחברי וועדת הבחירות יבהירו מחר ליועמ"ש שיש גבול לצביעות, יועץ משפטי שמכשיר את אויבי ישראל ומבקש לפסול את ד"ר בן ארי לא ראוי להיות היועץ המשפטי של מדינת ישראל. הרפורמים הוליכו את מנדלבליט שולל כאשר הגישו חצאי הקלטות וסילופי ראיונות ומחר בוועדה נוכיח שעמדת היועמ"ש היא חסרת בסיס משפטי".

*

התגובות ברשתות החברתיות, זועמות כמובן. עיתונאי 'הארץ' גוש בריינר כתב: ‏אני בז לכהנא ולכהנאיזם, אבל ההחלטה של מנדלבליט ושי ניצן לפסול את המועמדות של מיכאל בן ארי היא מופרכת. אם הוא מסית לגזענות - תעמיד אותו לדין, אחרת, תנו לציבור להחליט. לצערי הציבור הדתי-לאומי החליט שהוא רוצה אותו איתו, זו בעיה שלהם. אבל מי שם את היועמ"ש להחליט עבורם?"

העיתונאי אבישי גרינצייג כתב: ‏"שני יפי הנפש אביחי מנדלבליט ושי ניצן הצדיקו הערב את כל הביקורת הסטיגמטית מימין על מערכת המשפט. החלטה הזויה ולקקנית שתידבק ככתם בל יימחה על המצח של משרתי השמאל הנאור, העבדים הנרצעים מנדלבליט וניצן".


תגובת איחוד מפלגות הימין: שלטון הפקידים בפעולה

"עמדת היועמ״ש המצדד בפסילתו של ד״ר בן ארי מלהתמודד לכנסת בעוד שעמדתו מאפשרת לחברי הכנסת הערבים שתומכים בטרור ומסיתים כבר שנים נגד מדינת ישראל להתמודד היא לא פחות משערורייה. זו אותה פרקליטות שהגנה בחירוף נפש על זכותה של חנין זועבי לכהן בכנסת ישראל. אז טיבי וזועבי כן אבל ד"ר בן ארי שבניו משרתים ביחידות קרביות לא? אין סוף לצביעות.

"שלטון הפקידים בפעולה וזו מציאות מפחידה. מישהו כנראה שם לו למטרה להפיל את שלטון הימין והוא פועל בכל האמצעים העומדים לרשותו. אנו בטוחים שעמדה זו לא תתקבל ורצון העם יישמע ביום הבוחר כראוי במדינה דמוקרטית."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.