מערכת COL | יום כ"ח אדר א ה׳תשע״ט 05.03.2019

הימין מאבד את הרוב; במפלגות החרדיות מתנערים מחבירה לגנץ

לפי סקר חדש, לראשונה גוש הימין מאבד את הרוב • לאחר שפורסם הבוקר ראיון רדיו עם חה"כ משה גפני על אפשרות חבירה לקואליציה עם גנץ, אומר גפני כי מדובר ב"עורבא פרח" • גם בש"ס מתנערים בתוקף: השר אריה דרעי בכנס פעילים באשדוד: "זה לא יקרה. לא נשב איתם ולא ננהל איתם מו״מ״ • הסקר היומי
הימין מאבד את הרוב; במפלגות החרדיות מתנערים מחבירה לגנץ
חברי הכנסת של יהדות התורה (צילום ארכיון)


כתב COL

בסקר שבוצע עבור "המהדורה המרכזית" של חברת החדשות בקשת 12: גוש הימין מאבד את הרוב:

סקר המהדורה המרכזית של 'החדשות': לפיד וגנץ 36, הליכוד 30, העבודה 9, חד"ש-תע"ל 8, יהדות התורה 7, ש"ס 6, איחוד מפלגות הימין 6, כולנו 5, הימין החדש 5, מרצ ורע"מ בל"ד 4 מנדטים בלבד.לא עברו את אחוז החסימה (לפחות 1%):
גשר 2.2%
זהות יהודית של פייגלין 2.0%
ישראל ביתנו 1.7%
יחד 1.5%
לפי גושים:
ימין 46
חרדים 13
שמאל 49
ערבים 12

לעומת זאת, בסקר של 'וואלה', גוש הימין שומר על רוב דחוק של 61 מול 59 בהנחה שאכן המפלגות החרדיות ג' וש"ס משוייכות לגוש הימין.

סקר מנדטים ב'וואלה': גנץ ולפיד 36, הליכוד 31, חדש ותעל 9, העבודה 8, יהדות התורה 7, איחוד מפלגות הימין 7, הימין החדש 6, מרצ 6, כחלון 6 וש"ס 4. מצב הגושים - ימין 61, מרכז שמאל 59.

עוד ב'וואלה': המפלגות של ליברמן, אורלי לוי אבקסיס, פייגלין ורעם בלד לא עוברות את אחוז החסימה. גם אלי ישי ואורן חזן נמדדו בסקר וקיבלו פחות מאחוז בודד.

במוקד העניין בציבור החרדי היו הבוקר אמירות לכאורה של חה"כ משה גפני מדגל התורה בעניין אפשרות חבירה לקואליציה בראשות גנץ, מה שהביא להכחשה גורפת ממנו, מאוחר יותר, בוידאו.

בעקבות הפרסומים כי בדגל התורה לא שוללים הצטרפות לקואליציית בני גנץ במקרה והוא לא יקיים את הסכם הרוטציה עם יאיר לפיד, חה"כ משה גפני מכחיש את הדיווחים "עורבא פרח - זה לא נכון".

חה"כ משה גפני: "דגל התורה הולכת עם ביבי כפי שאמרנו מתחילת הדרך. אנחנו לא נשב לחלוטין עם לפיד, לא נתמוך בגנץ אנחנו הולכים עם ביבי וכל האמירות האחרות בעניין הזה הם עורבא פרח - זה לא נכון".
"יחד עם זאת אנחנו לא רוצים להביא את החסרונות של לפיד בזה שכאילו הוא לא טוב עם החרדים ולא טוב עם הדתיים, לא מכאן מתחילים החסרונות שלו".
גפני המשיך ואמר: "החסרונות שלו מתחילים עם זה שהוא היה שר אוצר גרוע, עשה נזק לכלכלה בישראל, לא הטביע חותם על כלום, אם הוא רוצה להיות שר החוץ אז גם מדיניות החוץ שהיא מצליחה – תיפגע. אנחנו סבורים שהוא לא ראוי לשלטון מאלף ואחד סיבות גם לנושא של החרדים, אבל בשולים, העיקר זה זה שהוא לא יכול להיות לשר שר אוצר כבר ראינו ולא שר החוץ שאני מקווה שלא נראה", סיכם גפני.

*
גם בש"ס מתנערים: לא נשב בממשלת גנץ לפיד

בכנס הבחירות של ש״ס באשדוד הערב (ג') הבהיר יו"ר ש״ס השר דרעי בנאומו: ״אני חוזר ומחדד, נתמוך רק בבנימין נתניהו. הוא האיש המתאים ביותר. נאחל לו שייצא מהכל בלי כלום. בנימין נתניהו הוא האיש הנכון במקום הנכון.
"ראיתי את הפרסומים היום שיש מו״מ של חרדים עם גנץ. לא התכוונו אלינו לש״ס, אבל אני מבהיר פה בצורה ברורה: זה לא יקרה. לא נישב איתם ולא ננהל איתם מו״מ״.
"אתמול בערב ראיתי מודפס בשחור לבן את מצע מפלגת כחול לבן. הם השתמשו במילים יפות ומכובסות לחבק את החרדים אך בפועל זה ׳העתק הדבק׳ ממצע לפיד. תחבורה ציבורית בשבת, נישואין אזרחיים ועוד גזרות ליהדות", אמר השר דרעי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.