מערכת COL | יום כ"ו אדר א ה׳תשע״ט 03.03.2019

120 נערים מאירופה הגיעו למסע בר מצווה בישראל

שבוע גדוש אירועים, אטרקציות וטיולים, מצפה ל-120 נערים ונערות בני ובנות מצווה ממדינות אירופה • הנערים, בנים למשפחות שאינן יודעות דבר על היהדות, יערכו מסע ברחבי ארץ ישראל להכרת היהדות ביוזמת קרן 'מורשה' שעל יד 'מרכז רבני אירופה' • זאת המשלחת הגדולה ביותר של נערים שהגיעו מאירופה לחגוג בר מצווה בישראל • גולת הכותרת של המסע: טכס בר מצווה בכותל המערבי במעמד הרבנים הראשיים לישראל ואישי ציבור • לסיפור המלא
120 נערים מאירופה הגיעו למסע בר מצווה בישראל

שבוע גדוש אירועים, אטרקציות וטיולים, מצפה ל-120 נערים ונערות בני ובנות מצווה ממדינות רוסיה, אוקראינה, גרמניה, הונגריה, הולנד, צרפת, אסטוניה וספרד, שהגיעו אתמול, יום ראשון, למסע ייחודי מסוגו ברחבי ארץ ישראל להכרת היהדות ושמירת המצוות. רבים מהנערים הם ממשפחות שאינן יודעות דבר על היהדות. מן הראוי לציין שזאת המשלחת הגדולה ביותר של נערים מאירופה שהגיעו לחגוג בישראל את היכנסם לעול מצוות.

אנשי 'מרכז רבני אירופה' שבאגף 'מורשה' פועלים בקרב קהילות יהודיות ובפרט קהילות הקטנות במזרח ובמערב אירופה. המטרה היא להביא זהות יהודית לילדים וילדות שלא זוכים לחוש שבת או ימי שבוע כמו יהודים, כיוון שאינם מתגוררים בסביבה יהודית, באמצעות פעילות סביב השנה ובפרט בחגים. פרויקט הדגל הוא מסע בני ובנות מצווה לישראל, שמסכם לימוד נושאים יהודיים במשך 3 חודשים, ואשר נמשך שבוע ברחבי ארץ ישראל.

השנה חוגגים ב'מרכז רבני אירופה' את השנה העשירית לקיומו של הפרוייקט הייחודי שאין דומה לו באירופה. שיאו של שבוע המסע הוא טכס בר/בת מצווה שייערך לילדים ביום חמישי בכותל המערבי בו יוענקו לילדים תפילין, (אותם יניחו ברחבת הכותל המערבי), ולבנות יוענק פמוט ייחודי להדלקת נרות שבת קודש.

במהלך המסע בישראל, שיימשך שבוע ימים, הצעירים יבקרו במקומות קדושים בכל רחבי הארץ ויחוו הזדמנות מיוחדת להעמיק את הקשר שלהם עם המסורת היהודית והחיים בישראל. את הנערים מלווים רבני הקהילות ונשותיהם, (שמלוות את קבוצת בנות המצווה), מערי המוצא שלהם. לאורך כל הביקור הוצמד לכל קבוצה מדריך הדובר את שפתה. המסע מתקיים על ידי אגף ׳מורשה׳ שב׳מרכז רבני אירופה׳ בהנהלתו של הסמנכ"ל הרב יוסף ביינהקר.

בנוסף לסיורים ולאטרקציות, יתקיימו גם פעילויות חינוכיות-חברתיות. חלק מהפעילויות ייערכו במסגרת הנפרדת של כל קבוצה וקבוצה וחלק במסגרת הכללית של המשלחת כולה. התוכנית נבנתה באופן שבו לכל אורך הימים ניתן דגש על מה יכולים הנערים והנערות לקחת מהחוויה להמשך חייהם.

יו"ר מרכז רבני אירופה הרב מנחם מרגולין ציין כי: "אנו רואים חשיבות עצומה בפרוייקט זה במסגרתו ילדים יהודיים מאירופה חוגגים בארץ ישראל את כניסתם לעול המצוות. המסע טווה בליבם של הילדים את הקשר לתורה, ארץ ישראל והקב"ה".

מנכ"ל מרכז רבני אירופה הרב אריה גולדברג אמר: "מטרת מסע זה לחבר את הנערים ליהדות ולערכיה, דרך קישורם לארץ ישראל ולירושלים וחגיגת בר/בת המצווה בכותל המערבי. הישגי חיבור זה ייבחנו ע"י שמירת הקשר של משתתפי המסע עם רבני הקהילות שלהם למשך שנות נערותם".

בין פורשי החסות על המסע נמנים קרן 'מרומים' בראשות הרב בן ציון ליפסקר, המשרד לענייני ירושלים ומורשת בראשות השר זאב אלקין, המשרד לשירותי דת, ארגון השומר החדש, איש העסקים מר רמי לוי והנגיד ר' מוטי זוננפלד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.