מערכת COL | יום כ"ו אדר א ה׳תשע״ט 03.03.2019

"אהבה עצומה וחיבור שגרם לנו להתרגש עד דמעות" / בועז גולן

בועז גולן, איש התקשורת, עורך ומייסד אתר 'חדשות 0404' נסע לחופשה בתאילנד, ופגש בשלוחי ובתי חב"ד. כעת, הוא העלה את הרשמים שלו על הכתב - אותם פרסם באתר לעיניי מאות אלפי צופים ישראלים  • "כ-800 איש נהנו מהאווירה המדהימה. בשולחני ישבו ישראלים וישראליות מרעננה, ראש העין, גבעת שמואל, חיפה, ירושלים ואפילו זוג יהודי מקנדה, שמתכנן עלייה לארץ. כולם שרו, דתיים וחילוניים. כולם היו בקיאים בזמירות שבת. באמת, חוויה עצומה" • לטור המלא >>>
גולן, על רקע משאית המזון הכשר של חב"ד תאילנד; צילום: פייסבוק

מאת: בועז גולן, מייסד 'חדשות 0404', תאילנד

***

"שלום עליכם, מלאכי השלום, מלאכי עליון" – דמיינו מאות אנשים שרים יחד בהתרגשות גדולה, כשהם ישובים באולם גדול ומתכוננים לקידוש ערב שישי ולארוחה.

לפני כשבוע הגעתי לחופשה של כמה ימים בתאילנד. מבעוד מועד בדקתי היכן יש אוכל כשר והיכן אוכל לקבל קצת ישראליות בחו"ל, שהרי חו"ל ללא ישראלים (מצחיק, אה?) זה לא חו"ל.

יצרתי קשר עם מנדי נאבול היקר נציג חב"ד תאילנד בישראל. הסברתי שאני מגיע לתחילת החופשה שלי לקוסמוי בחמישי בלילה. זה היה מספיק ולא היה צריך יותר מזה. במלון, עוד לפני שראיתי את החדר, המתינו לי בקבלה שקיות עם אוכל שנשלח מבית חב"ד (לחם, סלטים, שניצל, פירה, שתייה ועוד ועוד).

*

בשישי, ערכו בבית חב"ד בקוסמוי שתי ארוחות ועונג שבת. ארוחה ראשונה בשעה 19:00 וארוחה שנייה בשעה 21:00. בדרך הרגלית שעשינו, אני ורעייתי, לבית חב"ד (כשני ק"מ), ראינו ישראלים רבים, חלקם עשו דרכם לבית חב"ד וחלקם חזרו מהארוחה הראשונה. היו שם חובשי כיפה, חילונים עם קוקו, עברית רבה ברחוב והרגשה ישראלית.

בבית חב"ד השולחנות היו ערוכים להפליא. בסה"כ כ-800 איש נהנו מהאווירה המדהימה. זה החל עם שירת "שלום עליכם", דרך קידוש, זמירות שבת וארוחה עמוסה בכל טוב. בשולחני ישבו ישראלים וישראליות מרעננה, ראש העין, גבעת שמואל, חיפה, ירושלים ואפילו זוג יהודי מקנדה, שמתכנן עלייה לארץ. כולם שרו, דתיים וחילוניים. כולם היו בקיאים בזמירות שבת. באמת, חוויה עצומה.

הרב מנדי גולדשמיד – הרב של קוסמוי ושליחי חב"ד, מנדי וובר עוזרו של הרב ולוי גרינוולד, ניהלו את שתי הארוחות, בשישי ושבת וכן את עונג שבת שנערך לאחר ארוחת שישי בערב תוך אהבה עצומה וחיבור שגרם לנו להתרגש. כן, עד דמעות.

*

כמה אהבה פיזרו שליחי חב"ד, איזה חיבור נפלא וחיבוק יהודי-ישראלי אוהב. אין ספק שאחד מרגעי השיא בטיול לתאילנד, היה האירוח בבית חב״ד בשישי ובשבת.

זה לא הסתיים שם. חב"ד היו ברקע הטיול שלנו לכל אורכו. בבנגקוק השתכנו במלון נפלא בדיוק מול בית חב"ד בקאו-סאן. ביומיים שטיילנו בבנגקוק, אכלנו במסעדה הכשרה בבית חב"ד ופגשנו שם את הרב נחמיה וילהלם המדהים.

*

דווקא בימים אלה, כשקומץ שמאלני הזוי, בסיוע ארגוני הקרן לישראל חדשה, מנסה לפגוע בארגון חב"ד, חשוב להזכיר ולציין את הפעילות האדירה של הארגון הזה. השליחים הנפלאים שדאגו לכל מחסורנו ודואגים לכל יהודי.

שליחי חב"ד היו אלה שחיברו לשבת ארוכה חילוניים ודתיים, בני עדות שונות, לסעודות משותפות ומאחדות, שהזכירו לנו איזה עם מיוחד אנחנו.

*

לסיום, הרשו לי להציע עוד ראשי תיבות לתנועת חב"ד המדהימה – ח-יים ב-כל ד-רכיך. כמעט בכל רחבי העולם תוכלו להעזר במלאכים הנפלאים, שליחי הרבי, שיוסיפו שמחה וחיים לטיול שלכם. תודה חב"ד!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.