מערכת COL | יום כ"ח אדר א ה׳תשע״ט 05.03.2019

'קבוצה' תשנ"ב חלוקה ל-2: לפני כ"ז אדר ואחרי • 'קצר וקולע'

הוא נסע ל-770 הרבה לפני שהגיעו בני-גילו לשנת ה'קבוצה', והמריא למומבאי שבהודו כאשר גיסו וגיסתו נרצחו • בשבת האחרונה הוא התוועד ברומניה עם 55 חברים מרחבי תבל, וממליץ לקרוא את הספר 'גברים ממאדים נשים מנוגה' • השבוע, אורח מדור 'קצר וקולע' ב-COL: הרב יהודה דונין, משלוחי חב"ד בעיר חיפה - ובו הוא מספר על הילדות בעיר והחיים לצד אביו המשפיע האגדי הרה"ח ר' ראובן דונין ע"ה • וגם: מהו הרגע שהיה רוצה לשכוח מחייו, וכן הרגע המרגש בחייו? • לקריאה >>>
'קבוצה' תשנ
ארכיון COL

מאת: מנדי זילברשטרום, COL

*

שליחות

"זכות להיות 'חייל' בצבא של הרבי נשיא דורנו, כשהמשימה היא להכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו, ולהביא בפועל את הגאולה האמיתית והשלימה".

הכרמל וחיפה

"חיפה היא העיר בה גדלתי. לטעמי אחת הערים היפות בעולם. עיר שבנויה משכונות רבות כאשר כל שכונה נותנת גוון אחר ומיוחד לעיר.

"הכרמל – רכס הרים בו שוכנות השכונות העליונות של העיר עם למעלה מ-100,000 תושבים. זו הגזרה אותה קיבלתי מהרבי לבצע את השליחות הקדושה בהפצת המעיינות".

אבא - הרה"ח ר' ראובן דונין ע"ה

"חסיד ומקושר לרבי נשיא דורנו בלב-ונפש, שזכה וקירב אלפי נשמות שחלקם הפכו בעצמם לרבנים ומשפיעים גדולים. אך מעבר לדמות המשפיע הגדול שרבים אהבו לשמוע אותו מתוועד, היה באבא נקודת אמת שבאה לידי ביטוי גם ברמה האישית.

"אנשים מספרים לי עד היום את ההרגשה המיוחדת שהייתה להם כאשר היו באים להתייעץ איתו או סתם בפגישה אקראית. כמה היה באמת אכפת לו מהם ואפילו ה"מה נשמע" שלו היה מיוחד. וכמה שהוא היה מדבר באופן חד ובוטה (כידוע לי"ח) שפעמים זה היה היכול לפגוע, בפועל זה פעל את פעולתו דווקא בגלל נקודת האמת שבו".

הבית ברח' בורכוב 3, חיפה

"זה באמת בית מהאגדות שאין דברים כאלו... בית שהיה פתוח 24/7 ומה שאני זוכר מכל שנות הילדות שגדלתי שם זה כל הזמן אנשים שמגיעים ואין סוף התוועדויות בכל הזדמנות.

"מצד שני אני חושב שאנחנו הילדים לקחנו את העוצמות שהיו בבית הזה למקום שיודע לתת היום מעבר לפעילות הציבורית גם דגש רב למשפחה ולילדים שלנו".

חסידות

"מים קרים לנפש עייפה! בדור המבולבל שלנו עם כל האתגרים והניסיונות הפתיחות והסכנות, המתכונת הבטוחה ביותר והמהירה ביותר להיות מונחים נכון ולהיאחז בידית מוצקה בתוך כל ה"מים רבים וסוערים" שבחוץ היא קביעות בלימוד החסידות שלא להיסחף חלילה למקומות בלתי רצויים".

שנת ה'קבוצה' אצל הרבי

"הייתי מאלו שזכו ללמוד אצל הרבי כבר בישיבה גדולה, כך שלאחר סיום הלימודים בישיבה קטנה בלוד, בעידודו של המשפיע הרה"ח ר' חיים אשכנזי ע"ה, נסעתי ללמוד אצל הרבי, ממילא לא הגעתי כמו שאר חבריי לכיתה באלול נ"א, אני כבא הייתי שם. ועל אף שבאותה השנה הייתי בשליחות בבוסטון, אבל מכ"ז אדר ואילך יצא שרוב הזמן היינו ב-770 כך ששוב התאחדתי עם חבריי לכיתה.

"למעשה, קבוצה נ"ב, זו קבוצה מאוד מאוד מיוחדת, שמצד אחד זכתה לגילויים מהרבי בכמה חודשים הראשונים של השנה מה ששום קבוצה אחרת לא זכתה, כגון 5 קונטרסים שהרבי חילק בתקופה זו, ואין ספור שיחות קודש, ומאידך - מכ"ז אדר ועד סוף השנה לא זכינו לראות את הרבי בעיניים גשמיות, אבל אולי דווקא השילוב הזה של גילויים עצומים עם הסתרה כל כך גדולה הם דווקא שעיצבו את הקבוצה לקבוצה כל כך מיוחדת ומגובשת".

שבת גיבוש ברומניה

"שבת עילאית ומרוממת, שאין ספק שזו מתנה מהרבי לקבוצה נ"ב. הרעיון להתאסף מפעם לפעם אצל אחד השלוחים חברי הקבוצה ברחבי בעולם התחיל בשנה שעברה כשנסענו לחרסון לרב יוסי וולף שיחי' חבר כיתתנו והחוויה שעברנו שם לא הותירה מקום לספק שצריך להמשיך עם המנהג הזה.

"ואכן, בשבת באחרונה שהינו יחד כ-55 חברים אצל הרב נפתלי דייטש שיחי' שאירח אותנו בצורה יוצאת מן הכלל בשפע עצום, וכל השבת הייתה התוועדות אחת ארוכה שהעצימה אותנו והרימה אותנו לגבהים עצומים. זה היה מדהים לראות איך שכל החברים כל אחד עם הצבע המיוחד שלו והמקום שלו כל אחד תרם בדרכו לאווירה המיוחד הזו ולהצלחת הגיבוש".

הרב דב גינזבורג

"השליח הראשי לחיפה. המשיך את מקומו של אבי ע"ה לפני כ-35 שנה ומאז הביא לחיפה כ-25 שלוחים שפזורים ברחבי העיר. אני חושב שהרב גינזבורג צריך להיות סמל ודוגמא לשלוחים איך צריך לפתוח את העיר ולשחרר שכונות לשלוחים צעירים ורעננים".

מוריסטאון, ניו-ג'רזי

"ישיבה גדולה בה למדתי מתשנ"ט עד תשנ"א עם אחד מגדולי המשפיעים בדורנו הרה"ח ר' מיילך צוויבל ע"ה. אין ספק ש-3 השנים האלו הם השנים המשמעותיים ביותר בחיי, כאשר זכיתי כל שבת להשתתף בהתוועדות עם הרבי ובתקופה מסוימת לשמוע מהרבי שיחה כמעט מידי יום".

רגע מרגש בחיים

"הרגע שבו קיבלתי אישור מר' אפרים וולף ע"ה ללמוד אצל הרבי".

רגע לשכוח/למחוק מהזיכרון

"ג' תמוז. לקבל הודעה בביפער "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד". לצערי לא מצליח אפילו לא לרגע".

ספר מומלץ - קריאה/לימוד

"חסידות – קביעות יומית קצרה (מומלץ מאוד עם האישה) באוצר ליקוטי שיחות (מהדורת בני הישיבות). כללי – 'גברים ממאדים נשים מנוגה'.

ז"ך אדר

"החיים מתחלקים ל-2 עד ז"ך אדר ומז"ך אדר. ועדיין אין שום תירוץ לא להמשיך ביתר שאת וביתר עוז במשימה שהרבי הטיל עלינו ובמילוי כל הוראותיו וכפי שהוא רוצה שזה יהיה מתוך שמחה וטוב לבב".

הוועדה לענייני משיח וגאולה 

"וועדה בה אני עומד בראשה הדואגת שנושא משיח וגאולה לא ירד מסדר יומם של השלוחים על אף כל הקושי שבזה, ועל אף שכל יום שעובר ומשיח לא בא הגלות נעשית קשה יותר ויותר, צריכים לזכור שהרבי אמר מפורשות שהתפקיד העיקרי של השלוחים זה להכין את העולם לקבלת פני משיח צדקינו".

הרב גבריאל ורבקי הולצברג הי"ד 

"גיסי וגיסתי היקרים שהייתי איתם בקשר מאוד חזק, נתנו לי תמיד השראה בעבודת השליחות לראות מסירות נפש  בפועל, ותמיד עם חיוך על הפנים כאילו שאין בעיות...

"הרצח בבית חב"ד שם השאיר לי צלקת עמוקה עד היום, אני הספקתי לטוס למומבאי מיד עם חזרתי ארצה מכינוס השלוחים כששמענו על פיגוע הטרור אצלם בבית חב"ד ולא הצלחנו ליצור קשר איתם יחד עם יבדלחט"א חמי וחמותי הרב שמעון ויהודית רוזנברג שיחי' והחוויה הנוראית שעברנו שם כל השבת עד חזרתנו ארצה הייתה נוראית.

"הנחמה היחידה שהצליחה קצת לרפא את הכאב הייתה לראות איך הם הצליחו הקדושים לזעזע ולעורר את כל עם ישראל ואני לא חושב שאי פעם הייתה כזו התעוררות וקידוש שם ליובאוויטש שזכו גיסי וגיסתי לעשות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.