מערכת COL | יום כ"ג אדר א ה׳תשע״ט 28.02.2019

ראש הממשלה נאשם בכפוף לשימוע. נתניהו: "אני לא נשבר"

היועץ המשפטי לממשלה מסר את מסקנותיו בתיקי החקירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והסעיר את המערכת הפוליטית: "אני שוקל להעמידך לדין בגין לקיחת שוחד ובגין מרמה והפרת אמונים" • ראש הממשלה נתניהו כינס מסיבת עיתונאים ובמהלכה הכחיש את האישומים המיוחסים לו: "שפכו את דמם של בני משפחתי... העיתוי שערורייתי במטרה להפיל את השלטון. מגדל הקלפים הזה יקרוס" • בפנים: כתב החשדות המלא של היועץ המשפטי • לכתבה המלאה
ראש הממשלה נאשם בכפוף לשימוע. נתניהו:
נתניהו מגיב להאשמות נגדו, הערב (צילום מסך: 'כאן 11')

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר הערב (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולפרקליטיו את כתב החשדות בתיקי החקירה הנוגעים אליו. "אני שוקל להעמידך לדין בגין לקיחת שוחד ובגין מרמה והפרת אמונים", סיכם היועץ המשפטי.

לקריאת כתב החשדות המלא – לחצו כאן>>>

נגד ראש הממשלה יוגשו כתבי אישום בתיקי 1000, 2000 ו-4000, בכפוף לשימוע.  פרשה 1000 ("תיק המתנות") עוסקת בקשרים שבין נתניהו לבין אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, אשר כללו על פי החשד קבלת טובות הנאה שונות.

פרשה 2000 עוסקת במפגשים שקיימו מר נתניהו ואיש העסקים ובעל השליטה בקבוצת "ידיעות אחרונות" ארנון מוזס, שבמסגרתם נדונו שינוי הסיקור לטובת נתניהו וקידום הצעת חוק אשר תצמצם את פגיעת עיתון "ישראל היום" במוזס. גם בפרשה זו נחשד נתניהו במרמה ובהפרת אמונים.

בפרשת 4000 "תיק בזק-וואלה" נתניהו נחשד בלקיחת שוחד, במרמה ובהפרת אמונים. עיסקה על פי החשד בין בנימין נתניהו לבין איש העסקים שאול אלוביץ', אשר היטה את הסיקור החדשותי באתר "וואלה" שבשליטתו לטובת נתניהו, בתמורה להטבות שונות באמצעות ניצול כוחו השלטוני.

במשרד המשפטים מתלבטים על מועד העברת חומרי החקירה לעורכי דינו של נתניהו לקראת השימוע, ככל הנראה משום שהשימוע לא יתקיים לפני הבחירות.

'ישראל היום' מדווח כי על פי הערכות, לצוות ההגנה של נתניהו יידרשו שלושה-ארבעה חודשים ללימוד חומר החקירה, לכשזה יועבר. מועד השימוע יתואם עם צוות ההגנה. הזמן שנדרש ליועץ להודיע על החלטה סופית לאחר שימוע משתנה בין תיק לתיק ותלוי במורכבותו, אך מוערך במספר חודשים. כלומר, עמוק בתוך הקדציה הבאה של נתניהו כראש ממשלה (באם הוא ירכיב אותה)

*

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לראשונה לכתב האישום שצפוי להגיש נגדו היועמ״ש בכפוף לשימוע. נתניהו הבהיר כי יפריך את כל החשדות באמצעות עשרות עדים וכי ימשיך לשרת את אזרחי ישראל בתפקידו כראש ממשלה עוד שנים רבות.

"העיתוי שערורייתי במטרה להפיל השלטון"

נתניהו: ״השמאל יודע שעם הישגים כאלה הם לא יכולים לנצח אותנו בקלפי ולכן במשך שלוש שנים הם מבצעים מסע ציד שמטרתו אחת – להפיל את הממשלה בראשותי ולהמליך את גנץ ולפיד. הם הפעילו מכבש לחצים על היועמ״ש, העיקר להשפיע על הבחירות, גם כשהם יודעים שמגדל הקלפים יקרוס לאחר הבחירות. הלחץ של השמאל הצליח. בפעם הראשונה בתולדות המדינה פותחים בשימוע כמה ימים לפני הבחירות. כל אזרח ואזרח מבין שהעיתוי הזה שערורייתי במטרה להפיל את השלטון. אין לזה שום הסבר הגיוני.

שלא יהיה לכם שום ספק – אפריך את כל החשדות מההתחלה ועד הסוף – שלא יהיה לכם ספק. אני יודע שעל הרוב המוחלט זה לא יפריע בכלל, אבל מספיק שהיא תשפיע על מעטים כדי שהשמאל יעלה לשלטון – שידורים מיוחדים, חגיגות באולפנים. אני לא זוכר מתי השמאל היה כל כך מאושר. לא רק שתופרים תיקים, אני חושב שכבר תופרים חליפות. לא היו אותם חגיגות שתפרו תיק לשר יעקב נאמן, שתפרו תיק לגיבור ישראל רפאל איתן ולעוד גיבור ישראל אביגדור קהלני – קברו אותם באולפנים. היו כביכול עדים והוכחות ואתם יודעים איך זה נגמר במקרה שלהם? זה נגמר בכלום. ואתם יודעים למה זה נגמר בכלום? כי לא היה כלום – כפי שאצלי אין כלום.

יש דברים נוספים שאני חייב להגיד ולא אמרתי אותם. במסע הציד הזה נגדי, לא בחלו בשום אמצעי. שפכו ועדיין שופכים את דמה של רעייתי, רודפים את בני, העבירו את המשפחה שלי שלוש שנים של שבעה מדורי גיהנום. מסע הציד הזה התחיל עם ניסיון להדביק לי ולרעייתי שישה תיקי שוחד. זה מגדל קלפים קורס. עוד לפני שדיברתי והצגתי את כל המסמכים שמפריכים את כל זה – כבר עכשיו חמישה מששת התיקים האלה קרסו. אני מבטיח לכם שגם שאר הטענות יקרסו. הם יקרסו לאחר שאתעמת עם עדי המדינה שפעלו כדי להציל את עורם. אמרו להם – או שתתנו משהו על נתניהו או שאתם תכנס לכלא. אביא עשרות עדים שיפריכו הכל. לא יישאר זכר לטענות נגדי, לא בתיקים התפורים – פייק 1,000, פייק 2,000 ופייק 4,000 – למשל, לוקחים את עבודת הדוברות של כל דובר ופוליטיקאי ורק את שלי לוקחים את זה לפרטי. דיברתי עם עוד מו״לים והם הסכימו להוריד את הידיעה הזאת.

נתניהו: "וואלה – אתר שמאל קיצוני"

אבסורד לטעון ששלטתי באתר וואלה… וואלה הוא אתר שמאל קיצוני. תבדקו בגוגל, הכי קל ואת מי מאשימים – אותי, האדם הכי מושמץ בתולדות התקשורת הישראלית. תרגיל מחשבתי, אתגר, כי זה דורש יכולת שאין לי: מישהו יכול להסביר לי אם סיקור אוהד זה שוחד, איך לא חקרו את יאיר לפיד שנפגש בחשאי עם נוני מוזס וקיבל מבול של כתבות מלטפות בידיעות אחרונות. אותי, שפעלתי נגד החוק שוקלים להעמיד לדין ואותם לא. עולם הפוך. מנפחים פה את הסכומים – זה פשוט לא יאומן. מנפחים את כל הסיגרים והשמפניות שמילצ׳ן רכש עבורו ועבור חבריו, חלקם חבריי, ומעמיסים את הכל עליי. בפרשת אולמרט קבע היועמ״ש שאין טעם לחקור אפילו. אתם מכירים את העקרון – לא ביבי – לא חוקרים.

האם זה רק מקרה שבית המשפט קבע שפרקליט המדינה שי ניצן פעל נגד אנשי ימין? דבר אחד ברור – יש חוק אחד לכולם ויש חוק אחד לנתניהו. יש כללי בחירות לכולם ויש כללי בחירות לנתניהו ולליכוד. אני אומר לכם אזרחי ישראל, כל מגדל הקלפים הזה יקרוס.

אני אמשיך לשרת אתכם כראש הממשלה עוד שנים רבות, אל תאמינו לכל הספינים, אבל זה תלוי רק בכם. זה תלוי רק בכם אזרחי ישראל. אל תתנו למסע הציד הזה לבלבל אתכם. הבחירה היתה פשוטה וחלקה כתער – ממשלת שמאל של לפיד וגנץ בתמיכת המפלגות הערביות או ממשלת ימין בראשותי. רבים אומרים לי אל תשבר ואני אומר להם – אני לא נשבר ואני אמשיך.

אני שואב את העוצמה לעמוד במסע הציד הזה – אני שואב ממשפחתי האהובה והנפלאה, שנית, מהידיעה שכל ההאשמות נגדי חסרות שחר ושלישית – מכם אזרחי ישראל היקרים שתומכים ומחזקים אותי כדי שאמשיך להנהיג את המדינה הזאת למען העתיד של כולכם״.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.