מערכת COL | יום כ"ג אדר א ה׳תשע״ט 28.02.2019

בניר חן חגגו חנוכת מקווה טהרה מחודש ● גלריה

ביישוב ניר חן חגגו השבוע חנוכת מקווה טהרה מחודש ומפואר שהוקם ע"י ארגון טהרת המשפחה המועצה אזורית והמועצה הדתית לכיש והנדיב אברהם שלמה ד'אנקונה מטורונטו קנדה ● המקווה נקרא 'מקווה ישראל' ע"ש הבעש"ט, והרב יוסי קרישבסקי סיפר בפני הנוכחים את יחסו המיוחד והאוהב של הרבי לארגון טהרת המשפחה ● כתבה מלאה, גלריה
בניר חן חגגו חנוכת מקווה טהרה מחודש ● גלריה

שמחה גדולה השבוע ביישוב ניר ח"ן לרגל חנוכת מקווה טהרה חדש:
ביישוב מתגוררים מאות תושבים מסורתיים ושאינם שומרי תורה ומצוות אשר פנו לטהרת המשפחה על ידי המועצה המקומית בבקשה ובתחינה לשקם את המקווה המיושן אשר מפאת יושנו אינו ראוי לשימוש ומכיוון שהישוב רחוק ומבודד יחסית והדבר גורם למכשולים.

בטהרת המשפחה בראשות הרב חיים לוי נחלצו לעזרה והרימו את הכפפה יחד עם המועצה אזורית והמועצה הדתית לכיש והנדיב אברהם שלמה ד'אנקונה מטורונטו קנדה, החלו בשיפוצים מאסיביים, שכללו החלפת כל מערכות החשמל והאינסטלציה, משאבות חום, חלוקה מחדש של החדרים, שיפוץ הבור והאוצרות ואבזור מחודש ויוקרתי.

בעת הסרת הלוט על ידי הרב הגאון משה מרדכי לאוי רב קהילת אגודת ישראל טורונטו קנדה נציג משפחת התורמים משפחת ד'אנקונה, נחשף בהפתעה השם הייחודי של המקווה "מקווה ישראל" על שם רבינו ישראל הבעש"ט.

התושבים הנרגשים מחנוכת המקווה ומשמו הייחודי והסבו יחד במרכז הקהילתי של היישוב, עם נציגי התורמים וטהרת המשפחה לחנוך ולחוג בשמחה רבה את הקמת המקווה בשילוב סעודת מצווה והתוועדות חסידית שנמשכה לתוך הלילה.

פתח את השמחה בדברי תורה וברכה נשיא טהרת המשפחה הגאון הרב מרדכי אויערבך, בסיום דבריו למראה שמחת המצווה של תושבי המקום סיים בצחות ששמו של הישוב ניר ח"ן מסמל את תושביו, חן המקום על יושביו.

בהתוועדות זו סיפר לנוכחים איש טהרת המשפחה חסיד חב"ד הרב יוסף קרישבסקי את יחסו המיוחד והאוהב של הרבי לארגון טהרת המשפחה, שליווה ועודד ותמך כלכלית בכל מקווה כמו שאנו מוצאים את לשונו הקדוש של הרבי במכתבו לנגיד ר' אלימלך שרייבר מטהרת המשפחה:


 מכתב מתאריך כא אייר תשל"ד לאחר החתימה הרבי מוסיף:
"נ.ב. כרגיל הנני מקווה לקבל ממנו מידע מדויק היכן אני עומד בקשר לחלק האישי שלי בכל מקווה חדש, בכל אופן אני מצרף המחאה על חשבון כמה ואם יש פער בטח יודיע לי.
מאז כתיבת השורות דלעיל גם מכתבו מתאריך ה 10במאי והמצורף אליו נתקבלו.
זה מכסה 13 מקוואות כפול ח"י מלבד ההמחאה של 150.


באירוע השתתפו מר דני מורביה יו"ר מועצה אזורית לכיש והרב אליהו שטרית יו"ר מועצה דתית לכיש אשר נתנו והתמסרו בכל כוחם בעזרה וסיוע גשמי ובעצה ובעידוד תמידי להצלחת וסיום הפרויקט.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.