מערכת COL | יום כ"א אדר א ה׳תשע״ט 26.02.2019

מה הרגע הכי מרגש בקריירה של יעקב שוואקי? ● קצר וקולע

מרבים בשמחה: כשהוא בדרכו לאירופה אחרי שהופיע בפני אלפי בני נוער בניו יורק במסגרת השבתון של הארגון החב"די Cteen - אתגרנו את גדול הזמר היהודי ר' יעקב שוואקי בשורה של נושאים ● הקשר עם ר' שלום מרדכי רובשקין. העומק שבניגוני חב"ד. החברות עם ר' אבריימל פריד. וכמובן המופע העוצמתי בטיימס-סקוור השבוע, וחודש אדר שבשיאו אנו נמצאים > אל תחמיצו ● יעקב שוואקי בראיון קצר וקולע
מה הרגע הכי מרגש בקריירה של יעקב שוואקי? ● קצר וקולע
שוואקי במוצאי השבת האחרונה בכיכר-טיימס שבמנהטן, מקפיץ את אלפי בני הנוער שהתכנסו במסגרת השבתון השנתי של ארגון C-teen. צילום: ברוך עזאגווי

מענדי קורטס, COL

אחד מרגעי השיא בשבתון השנתי של ארגון C-teen שנחתם השבוע בחצרות קודשנו, נרשם ללא ספק במוצאי השבת, כאשר למעלה מאלפים בני נוער שהגיעו מכ-400 ערים ברחבי תבל גדשו את 'כיכר טיימס' הסואנת שבלב ליבה של מנהטן למפגן ענק של עוצמה וגאוות יחידה.

על הבימה שהוקמה בצד הכיכר עמד גדול הזמר היהודי ר' יעקב שוואקי והקפיץ את האלפים בשירים בעלי תוכן יהודי. שוואקי (42), המתגורר בניו ג'רזי שבארצות הברית, חתום על שורה של להיטים שקנו להם שביתה בקרב הציבור החרדי בכל העולם. לאורך השנים קיים אלפי הופעות באולמות הנחשבים והיוקרתיים ביותר. בעת יושבו של החסיד ר' שלום מרדכי רובשקין בכלא אוסטוויל, נהג לבקר אותו תכופות, ולאחר שחרורו הניסי אף הלחין שיר מיוחד על הנס הגדול, שהוקלט יחד עם ר' שולם מרדכי.

השבוע, כשאנחנו בעיצומו של חודש אדר ואחרי המופע הגדול בטיימס-סקוור, תפסנו את שוואקי על המטוס כשהוא בדרכו לאירוע נוסף באירופה - לראיון קצר על שורה של נושאים במסגרת המדור הפופולארי 'קצר וקולע'.


 
חסידות חב"ד

אנשים נפלאים, שעושים דברים חשובים למען היהדות בכל העולם. צריכים לתת להם הרבה הכרת הטוב על כל הפעולות הגדולות.

הרבי מליובאוויטש

הלוואי שהייתה לי הזכות להיפגש עמו.

האוהל של הרבי

אחד המקומות הקדושים באדמת ארה״ב.

ר' שלום מרדכי רובשקין

אמונה, ביטחון, גאולה!

חבר טוב ויהודי יקר וצדיק שהייתה לי הזכות להכיר. בעל אמונה רבה. לאחרונה ממש הוא התקשר אליי לספר שמקבל תגובות רבות על השיר שהקלטנו אחרי השחרור שלו. הוא סיפר שזה מדבר להרבה אנשים ברחבי העולם.

C-teen

מרגש מאוד לראות אלפי ילדים ובני נוער שבאים במיוחד לקראון הייטס לחוות מקרוב יהדות. הם מגיעים ממקומות רבים ברחבי העולם, ואין להם את זה בבית באזור המגורים ובסביבה הטבעית שלהם.

ארגון C-Teen והרבנים היקרים שעומדים מאחוריו נותנים לבני הנוער הללו על רגל אחת את המסורת שיש לנו; את השמחה, את התחושה עד כמה שווה להיות יהודי. זה נותן כח לראות את זה ומרגש. המופע בלב העולם ב'טיימס סקוור' שבמנהטן במוצאי שבת ריגש אותי במיוחד.

חודש אדר

כל השנה משתדלים לעשות שמח בכל העולם, אולם בחודש אדר - שהוא חודש השמחה - אנחנו צריכים לעשות זאת בכפל כפליים. שמחה יהודית אמתית. ביום ראשון הקרוב בעזרת השם נופיע באולם ענק בפאריז (palais de congress) ונחזק את התושבים המקומיים.





שוואקי מקפיץ אלפי בני נוער במוצאי שבת השבוע בכיכר טיימס שבמנהטן (צילום תמונה: ברוך עזאגווי)


בתמונה: שוואקי וחברים, אחרי ביקור אצל ר' שלום מרדכי רובשקין בכלא אוסטוויל (באדיבות המצלם)


ר' אברהם פריד

זמר נפלא. חבר קרוב הרבה שנים ואיש יקר שאני מאוד אוהב את האישיות שלו.

הניגון האהוב ביותר

ישנם הרבה שירים, ובאמת שקשה לבחור רק אחד... אבל בדיוק לאחרונה יצא לי להאזין הרבה לניגוני חב״ד ישנים מפעם, לקראת איזה פרויקט.

דמות מוערכת

סבתי עליה השלום שנפטרה לפני כשבועיים. היא הייתה צדקת אמיתית שעברה הרבה דברים קשים בחיים, והיה לה אמונה חזקה להתמודד עם הכל בצורה נכונה. כל הזמן אני חושב עליה.

הרגע המרגש ביותר בקריירה

שיאים מרגשים בקריירה נשברים כל הזמן, אולם אם ביקשת להצביע על רגע ספציפי אני חושב שהמופע ב'טיימס סקוור' שבמנהטן במוצאי השבת האחרונה, יחד עם אלפי בני נוער מכל העולם - היה רגע מרגש ביותר. עם ישראל חי!

רגע של הצלחה

לשמוע סיפורים על אנשים שחייהם השתנו מקצה לקצה לטובה בזכות המוזיקה שלי.

אתמול הופעתי בבית הספר היהודי היוקרתי ״רמז״, במנהטן שבניו יורק. ניגש אליי מישהו וסיפר שלא היה שומע מוזיקה יהודית בכלל, והיה רחוק מהיהדות, ולאחרונה נחשף למוזיקה שלי והתקרב ליהדות ולמצוות – זה שווה הכול!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.