מערכת COL | יום כ"א אדר א ה׳תשע״ט 26.02.2019

נחשפים הסיפורים האישיים: התנאי של האמא ממאה שערים

המיזם המרגש "ואלה שמות מנחם מענדל" שעל ידי 'ועד אור וחום ההתקשרות' מעורר הדים בקרב אלפי משפחות בארץ וברחבי תבל, ואל שולחן המערכת מגיעים מאות סיפורים מרגשים ואף מצמררים שעומדים מאחורי החלטת ההורים להעניק לבנם את שמו של הרבי • בכתבה המלאה: שני סיפורים שהגיעו ממש בימים האחרונים. השמות המלאים והתמונות יופיעו אי"ה בדפוס • כך החלטנו להעניק את השם "מנחם מענדל" - פרוייקט מיוחד
נחשפים הסיפורים האישיים: התנאי של האמא ממאה שערים
ברית מילה (ארכיון COL)

כתב COL

המיזם המרגש "ואלה שמות מנחם מענדל" שיכנס לקראת יום ההילולא ג' תמוז את רבבות ה'מנחם מענדלים' שנולדו אחרי ג' תמוז - מעורר הדים רבים בקרב אלפי משפחות בארץ וברחבי תבל,

יחד עם אלפי השמות והתמונות, מגיעים אל שולחן מערכת 'אור וחום' העומדים מאחורי המיזם, מאות סיפורים מרגשים ואף מצמררים, שעומדים מאחורי ההחלטה של ההורים להעניק לבנם את השם של הרבי. הנה לדוגמא שני סיפורים שהגיעו ממש בימים האחרונים. השמות המלאים והתמונות יופיעו אי"ה בדפוס:

מספר מנחם מענדל ש. ממנצ'סטר, אנגליה:

אמי היקרה מרת מרים לאה, היתה כבר באיחור של שבוע והרופאים רצו לעשות זירוז לידה, אבל היא העדיפה לידה טבעית בבית. זה היה ביום ראשון... היום הכואב והנורא של ג' תמוז ה'תשנ"ד... והצירים החלו להתקדם בצורה חזקה.

המיילדת הוזעקה לביתנו, אבא היה על הטלפון, על הקו היה שידור חי ממסע ההלוויה הכואב והנורא שהתרחש ממש באותה שעה בבית החיים ע"ש מונטיפיורי בקווינס.

בשעה 4:20 לפנות בוקר של יום שני ד' תמוז בשעון אנגליה, יצאתי לאוויר העולם. בברית המילה שהתקיימה בשבוע לאחר מכן, קיבלתי את השם הקדוש מנחם מענדל.

מספרת אימא של מנחם מענדל ק. ממאה שערים, ירושלים:

אנחנו בית ירושלמי ליטאי שורשי. ביום המר והנמהר בו הרבי עלה לישיבה של מעלה, אני זוכרת ששאלתי את בעלי שיחי', האם אוכל פעם לתת שם אחריו. והוא צחק... מה פתאום...

אחרי שלוש שנים הריתי. ובזמן ההריון בכל פעם שנרדמתי, הרבי הופיע בחלומי והביט בי. לא מצאתי מנוח לנפשי, עד כדי כך שפחדתי להירדם. הגעתי לתשישות והייתי מאושפזת במשך 10 שבועות, בהם החלומות לא פוסקים ולא פוסחים!!

עשיתי סימן לעצמי, שאבקש את השם לילד ע"ש הרבי זצ"ל, ובאם בעלי יביע את תגובתו הנורמלית למצב – "מה פתאום" או "לא!" וכדו' אבין שהכל שטויות. וחלומות שווא ידברו ואין בהם ממש. אבל והיה אם הוא יסכים מיד ללא סירוב קל שבקלים אות הוא מן השמים שאל הנער הזה התפללתי.

ולמרבה התדהמה שלי, בניגוד גמור לאופיו ולמהותו, לאחר הריון ולידה קשה במיוחד – בעלי פונה אלי ושואל אותי איזה שם אני רוצה לתת – דחיתי אותו ליום המחרת מרוב ההלם. למחרת התחזקתי קצת והבעתי את רצוני הכמוס, והוא, ללא פקפוק אמר "בסדר"!

אחרי דקה של הלם משותף.. הוא שאל "למה?" אבל שנינו ידענו שזה יהיה שמו. מנחם מענדל שלנו נולד בא' מרחשוון ה'תשנ"ו, ורוחו של הרבי זצ"ל תרחף מעליו לשמור אותו ולהצעידו בדרך העולה בית א-ל. אמן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.