מערכת COL | יום כ' אדר א ה׳תשע״ט 25.02.2019

הקרח באתר הסקי חימם את הלב היהודי

עשרות צעירים יהודיים הגיעו מרחבי אירופה לאתר הסקי באיטליה לשבוע של נופש והיכרות • הנופש נערך במסגרת הפעילות היהודית שעורך המרכז האירופאי לסטודנטים יהודיים בהנהלת הרב זאבי איווס, בסיוע קרן 'מרומים' בניהולו של הרב בן ציון ליפסקר, במסגרתו סטודנטים וצעירים יהודים מערים שונות באירופה נפגשים וחווים יחד נופש לגוף ולנפש • לכתבה המלאה, תמונות
הקרח באתר הסקי חימם את הלב היהודי


עשרות צעירים יהודיים הגיעו מרחבי אירופה לאתר הסקי באיטליה לשבוע של נופש והיכרות במסגרת הפעילות היהודית שעורך המרכז האירופאי לסטודנטים יהודיים בהנהלת הרב זאבי איווס, בסיוע קרן 'מרומים' בניהולו של הרב בן ציון ליפסקר.

מדובר בשיתוף פעולה ייחודי אותו הוא מוביל במסגרתו סטודנטים וצעירים יהודים מערים שונות באירופה נפגשים וחווים יחד נופש לגוף ולנפש. זה הארוע ה-77 שעורך הרב אייבס. בכל חודש וחצי, בממוצע, הוא עורך ארוע דומה באחת מדינות אירופה.

את העבודה הוא התחיל לפני 12 שנה. "אנחנו מגיעים לסטודנטים דרך מאגר ענק של צעירים שנוצר אצלינו במהלך השנים באמצעות רבני הקהילות, קהילות יהודיות וארגוני סטודנטים. הארועים שאנחנו עושים הם כלל אירופאיים ומתקיימים בכל פעם במדינה אחרת באירופה וגם מחוצה לה. היינו כמעט בכל מדינה באירופה וגם בוויאטנם, תאילנד, מרוקו ועוד ועוד".

האירוע האחרון נעשה כמסגרת נוספת של פעילות עם יהודים מאירופה, בגילאים 27-39, שמנותקים מכל קשר ליהדות אך יש להם רצון להתקרב לקהילה היהודית. "רובם לא קיבלו חינוך יהודי מעולם", מספר הרב אייווס, "וכך הגענו למצב בו למעלה מ 70 אחוז מיהודי אירופה הינם מתבוללים. המטרה שלנו היא להיות השער הראשוני ליהדות בעבור היהודים הללו. אנחנו מארגנים בעבורם אירועים מיוחדים עם מגוון תוכניות מרתקות שמותאמות במיוחד לגילאים אלו. במהלך האירועים נחשפים המשתתפים ליהדות מסבירת פנים והניצוץ נדלק. לאחר מכן אנחנו מעבירים את פרטיהם לרבנים שפועלים במדינות בהם הם מתגוררים בכדי שהם יזמינו אותם לפעילות בקהילה שלהם".

האירוע האחרון היה שבוע שלם של ימי עיון לצד נופש והנאה. עשרות היהודים מאוסטריה, בלגיה, צרפת, גרמניה, איטליה, רוסיה, שוייץ ועוד הגיעו אל המלון המפואר CANAZEI שם הם התכנסו וערכו היכרות ראשונית באמצעות משחקי חברה שונים. לאחר מכן הן יצאו לאתר הסקי לפעילות אתגרית בליווי הצוות בראשות הרב אייווס

במהלך הימים בהם שהו במקום הם שמעו שיחות מהרב הרב יואל קפלן שליח הרבי בסלוניקי שבמהלך כל הימים עסק בחיזוק הקשר האישי של הצעירים ליהדות באמצעות הנחת תפילין ומענה לשאלות. כמו כן דיבר בפני הצעירים הרב אברהם זילבר. אחד מהארועים המרכזיים היה השבת בצווותא שעשתה הקבוצה ביחד.

התגובות מהמשתתפים היו מצוינות. רבים מהם יצרו קשר עם שלוחי חב"ד באזורים בהם הם מתגוררים וביקשו חומרים בנושאי יהדות. "זה תהליך ממושך אך ההשפעה של ארוע כזה היא בעיקר בהימנעות מתבוללות. הם בוחנים את הנושא, מחדש מבקשים להבין מה היא יהדות וברוך השם ההשפעה ניכרת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.