מערכת COL | יום י"ט אדר א ה׳תשע״ט 24.02.2019

מרימים את הכפפה: כך יתמודדו עם התקיפות בקראון הייטס

לאחר שורה של תקיפות על רקע אנטישמי שחוו תושבי שכונת קראון הייטס בחודשים האחרונים, מרימים עסקני השכונה את הכפפה, ובשבוע הבא יושק 'משמר השכונה', במסגרתו יפרטלו מתנדבים בכל רחובות השכונה לאורך כל שעות היום • לפרטים המלאים
מרימים את הכפפה: כך יתמודדו עם התקיפות בקראון הייטס

שלמה מן

שורה של תקיפות על רקע אנטישמי חוו רבים מתושבי בקראון הייטס בחודשים האחרונים. חלק מן התוקפים נתפסו בשעת מעשה, חלקם לאחר מצוד ארוך, וישנם כאלה שאף מסתובבים חופשי. אולם השבוע מתבשרים תושבי השכונה על מיזם חדש שיושק בקרוב, ושמבקש למגר את התופעה כליל.

במהלך האירוע, שיתקיים בשבוע הבא, יושק המיזם שבמסגרתו תחולק השכונה לחמישה עשר אזורים, כשלכל אזור ימונה אחראי שידאג לנוכחות מתנדבים בשטח. המתנדבים יסתובבו ברחובות לאורך כל שעות היממה, וידווחו מידית לארגון 'השומרים' או למשטרה על כל אירוע חריג שישימו לב אליו. עוד צפוי לדבר באירוע הרב ישראל שם טוב, מעסקני השכונה הבולטים, שלו ניסיון ארוך בהתמודדות עם מקרים מסוג שכזה

עו"ד זכי תמיר המייצג את 'ועד הקהל' בשכונה פנה לתושבים בהודעה בערב שבת, שבה ביקש מהם להירשם למשמר השכונתי, ולתרום מספר שעות מזמנם להצלחת המיזם ולביטחון התושבים.

העסקן החב"די מקראון הייטס ר' יעקב ברמן, שהתראיין לפני שבועות ספורים ל-COL סיפר מעט על התקיפות החמורות שחוו התושבים. "לאורך החודשיים האחרונים התרחשו כמה וכמה תקיפות כנגד יהודים", סיפר ברמן. "לשיא הגיעו הדברים ביום שלישי שעבר בשעה מאוחרת בלילה, כשקבוצה אלימה של שלושה אנטישמים התנפלה בפראות על חסיד חב"ד מבוגר שצעד ברחוב, הפילה אותו ארצה וחבטה בו ממושכות. תיעוד ממצלמות האבטחה הפך במהירות לוויראלי וכולם יכולים לצפות בו. אגב, את אותם שלושה תפסה המשטרה, וסכום הערבות שהם נדרשים לשלם בכדי להשתחרר עד המשפט עומד על 75,000 דולר, כך שכמעט בטוח שהם לא ייצאו מהכלא כיוון שאין להם את הכסף.

"אחרי המקרה הזה אכן כמו שציינת יש יותר שקט ברחובות ובשבוע האחרון היה ממש שקט. צריך כמובן לזקוף את המצב, בין היתר, לאנשי ארגון 'השומרים' שכשמם כן הם - עומדים על משמרתם ועושים עבודת קודש באיתור הפושעים", אמר ברמן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.