מערכת COL | יום י"ט אדר א ה׳תשע״ט 24.02.2019

מטיפול נמרץ ל'נאפה': השליחות שלא עוצרת / מנדי זילברשטרום

בגיל 17 הת' זושא ניימרק נפצע אנושות כשהיה בדרכו לחזק ולהביא את אור החנוכה לחיילי צה"ל, אי-שם בדרום הארץ, בסמוך לאילת - בתאונה קטלנית וטראגית שגבתה את חייהם של 3 מבחורי חב"ד • כעשור לאחר-מכן, הוא המריא עם רעייתו בנו הקטן - להביא את אור היהדות לעשרות אלפי מטיילים בעיר נופש שעל חוף הים התיכון, 'איה נאפה' שבקפריסין • מנדי זילברשטרום, מעורכי 'מרכז התקשורת החב"די' COL וחבר ילדות של השליח - בטור מרגש לרגל יום ההתרמה של חב"ד 'איה נאפה' • לקריאת הטור המלא >>>
מטיפול נמרץ ל'נאפה': השליחות שלא עוצרת / מנדי זילברשטרום
כותב השורות על רקע אולם הבית חב"ד, והשליח עם מטיילים; COL

***

חודש כסלו תשס"ז, טרנזיט לבן עם בחורים חב"דיים עושה את דרכה אל בסיס צה"ל נוסף בסמוך לאילת, בכדי להביא את אור החנוכה אל חיילי 'צבא ההגנה לישראל'.

באמצע הנסיעה, אסון. הרכב התהפך לצד הדרך, ו-3 תמימים תלמידי ישיבת חב"ד נהרגים במקום. שאר נוסעי הטרנזיט, פצועים, חלקם קשה מאוד. במסוקים של צה"ל הם מוטסים לבית-הרפואה שם מקבלים טיפול שמייצב אט אט את מצבם.

בין הפצועים, הת' זושא ניימרק משכונת חב"ד בלוד, נער צעיר בן 17. בכוחות שאזר רגע לאחר התאונה הקשה, הוא חילץ עצמו מהכיסא, וגרר את כל משקלו אל הכביש - להזעיק עזרה. חודשים הוא שכב במיטתו, מרותק אליה בביתו, כאשר חבריו באים רבות לבקרו ולעודדו - ואני, כחבר טוב ושכן קרוב - בתוכם.

*

חודש סיון תשע"ו. זושא, שהפך ברבות השנים לר' זושא - יוצא לשליחות עם רעייתו ובנו הקטן, אל העיר 'איה-נאפה' שבקפריסין. הוא ורעייתו יעמלו קשה מאוד להחדיר יהדות בעשרות אלפי המטיילים הישראלים שנוהרים בכל קיץ את חופיה המרשימים של עיירת הנופש.

*

נחזור כמה ימים לאחור. יום שלישי בשבוע. זושא מחייג אלי ומטיל פצצה: "אנחנו ממריאים מחר לקפריסין. יוצאים לשליחות. פותחים בית חב"ד חדש על המפה". כמה שניות של שקט, ואני מפתיע אותו: "אני בא. אני בא לעזור לך בשבת הראשונה".

יומיים לאחר-מכן, ביום חמישי, הייתי על המטוס עם מזוודות של אוכל כשר, שהמריא לעיר הבירה לרנקה, יחד עם חבר נוסף, בכדי לעזור ולתמוך בזוג הצעיר בתחילת דרכם בשליחותם. שבת מיוחדת עברה עלינו, והבטחנו לחזור בשנה הבאה. ואכן, גם זה קרה. 12 חודשים חלפו, ושוב המראנו 4 חברים לשבת מרוממת ב'נאפה' הקרובה.

*

החיוך של הרב זושא ויעלי, הפכו לשם דבר בקרב עשרות אלפי הישראלים, הצעירים והמבוגרים שחולפים במשך חודשי השנה במאות בתי המלון שפרוסים למרגלות חוף הים התיכון הקפריסאי. עבודתם, בגשמיות וברוחניות - מדהימה.

כל יהודי שרגלו דרכה ב'נאפה' פגש ב'קפסולה' הראשונה מסוגה בעולם. דוכן תפילין נייד שנגרר אחר הרכב של השליח, בצורת כדור הארץ. את תפילות וסעודות השבת, ממלאים באולם הבית חב"ד מאות רבות של נשמות שבאות לקבל רוחניות בתוך עולם הגשמיות של 'נאפה'. כך גם בשיעורי התורה הנערכים תדיר במהלך ימות השבוע ובמזון הכשר שאלפים אוכלים בזכותם במסעדה הכשרה אותה הקימו לסמל ודוגמא...

*

את המהפכה הזאת, אי-אפשר לעצור: היום, הם מבקשים מאיתנו בקשה קטנה. לא רק לעזור להם להמשיך בפעילות הקיימת, אלא לגדול. הם לא עוצרים ומסתפקים בקיים - הם רוצים לבנות עוד ועוד. ללכת 'חיל אל חיל'.

עזרו להם לעזור לאחרים - לתרומה - לחצו כאן!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.