מערכת COL | יום ט"ו אדר א ה׳תשע״ט 20.02.2019

ערב שבת: תשובת המשקל החב"דית לפריצת החומות בטבריה

בעוד שהציבור החרדי מתכנס לעצרות תפילה - בהן נוטלים חלק גם חסידי חב"ד המקומיים - שליח הרבי בטבריה מתכנן קמפיין ענק שיעביר את מסרי השבת באור חיובי לכל תושבי העיר • גולת הכותרת: תפילת שבת והתוועדות חסידים בדיוק במקום שבו השבת נרמסת • כל הפרטים
ערב שבת: תשובת המשקל החב
ברקע: טבריה. בעיגול: השליח הראשי לעיר הרב יוסף קרמר (צילום ארכיון COL)

שלמה מן, COL

הרוחות בטבריה עזות. ראש העיר רון רובי לא מפסיק לשחרר אמירות פומפוזיות כנגד שמירת השבת בעיר, ומצד חלק מתושבי העיר כבר נשמעות קריאות על 'חרם מיסים' כנגד העירייה.

אולם בעוד שהציבור החרדי מתכנס לעצרות תפילה - בהן נוטלים חלק גם חסידי חב"ד המקומיים, שליח הרבי בטבריה הרב יוסף קרמר מתכנן קמפיין ענק שיעביר את מסרי השבת באור חיובי לכל תושבי העיר.

בראיון מיוחד שהעניק השבוע לכתב כפר חב"ד מענדי קורטס, ושמתפרסם במוסף החדשות של העיתון, חושף הרב קרמר את פרטי הקמפיין.

"בעזרת השם ביום שישי יעמדו בחורים בצמתי העיר, יעברו בחנויות ויפגשו תושבים, יחלקו לכל אחד את ערכת השבת וידברו על החשיבות הגדולה שבשמירתה", מספר הרב קרמר בראיון. "אולם גולת הכותרת תהיה תפילת יום השבת והתוועדות החסידים שלאחריה שנערוך במרכז העיר, בסמיכות מקום ממש לטיילת שבה נערכות החגיגות מטעם העיריה.

"בפעם שעברה עשינו זאת בפורמט קטן יותר ובליל שבת, והפעם התכנון הוא כאמור להרחיב זאת ולעשות את הפעילות בשעות היום - דווקא בשעה שבה מגיעים לטיילת אלה שלצערנו לא מקפידים על שמירת השבת ונגררים אחר גחמות ראש העיר. בעזרת השם נערוך תפילת שבת המונית, ולאחריה סעודה גדולה עם שירים וניגונים, דברי תורה וסיפורי צדיקים. בתקווה שמזג האוויר יאפשר לערוך זאת בחוץ, ברחובה של עיר דווקא.

"התגובות מהפעם הקודמת העידו שתושבי העיר פשוט צמאים לזה. אנשים נחשפים לשבת היפה והאמתית, רואים שאנו לא מכריחים אף אחד, אלא מקבלים כל מי שמגיע, ובעזרת השם נראה בזה הצלחה גדולה. פרסום נרחב כמובן לא נעשה כל כך מראש - בכל זאת אנחנו לא רוצים לגרום שאנשים יגיעו במיוחד לטיילת… אבל מי שכבר יהיה שם, יזכה להיכנס לבית הכנסת ולטעות את טעם השבת. אני חושב שזה תשובת המשקל הראויה ביותר לכל מה שמתחולל כאן. פשוט שמירת שבת המונית ופומבית".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.