מערכת COL | יום ט' אדר א ה׳תשע״ט 14.02.2019

"אפשר להתפרנס בכבוד ולא לוותר על קוצו של יו"ד" • קצר וקולע

הוא יזם הייטק מוערך, מוביל ברשימת 40 הצעירים המבטיחים של 'גלובס', הספיק לפתוח אקסלרטור ליזמים חרדיים, אך לפני הכל חסיד של הרבי • השבוע במדור החדש 'קצר וקולע': ר' איציק קרומבי מכפר חב"ד • קהילת אנ"ש צפת? "חמה ומלוכדת, נתנה לי כלים רבים להצלחה". הייטק? "לא מה שחושבים". אתגר? "להסביר למקבלי ההחלטות שאסור לשנות את הציבור החרדי", ויש עוד • קצר וקולע עם איציק קרומבי
קרומבי (צילום: חיים טויטו)

מענדי קורטס, COL

הוא עשה את כל המסלול האולטימטיבי של נער חב"די. גדל בקהילת אנ"ש, למד בישיבות 'תומכי תמימים' והמשיך לשנת הקבוצה בבית חיינו. מעולם הוא לא שירת ב-8200, ובשנותיו הצעירות אף לא נחשף לעולם המחשוב והאינטרנט. כיום הוא יזם הייטק מוערך, מוביל ברשימת 40 הצעירים המבטיחים של 'גלובס', הספיק לפתוח אקסלרטור ליזמים חרדיים, ויש לו תכניות ארוכות טווח שממתינות במדף (ספויילר: כנסו למדור 'אפעס' השבועי). הכירו: ר' איציק קרומבי (35) מכפר חב"ד.

השבוע הוא מתארח במדור החדש של COL 'קצר וקולע', ומספר קצת על החיים עצמם. הקהילה הביתית שבה גדל, הדמות שאותה הכי מעריך, וגם: מה זה אומר להיות חסיד חב"ד בתעשיית הסטארט-אפ הכל-כך נוצצת.



ביזמקס

'מרכז חדשנות ויזמות' לגברים חרדים בירושלים שהוקם על ידי קרן קמ"ח (קידום מקצועי חרדי), 'אחים גלובל' והרשות לפיתוח ירושלים. הקמנו את 'ביזמקס' במטרה לעודד צמיחה ותעסוקה לגברים חרדים בירושלים באמצעות יזמות, והוא מיועד ליזמים, עצמאיים או בעלי עסק מתחומים שונים. מאז הקמתו הצטרפו למתחם מעל ל-100 חברות ויזמים חרדים.

המתחם כולל מרחב עבודה משותף, משרדים פרטיים, חדרי ישיבות וחללים משותפים ומספק במקום מגוון שירותי ייעוץ ופיתוח עסקי, סדנאות, קורסים ופעילויות נוספות על מנת לסייע לעסקים ולחברות להתקדם ולצמוח מבחינה מקצועית. הערך הגדול ביותר ליזמים הוא הקהילה העסקית והשיתוף בין החברים, ולכן קיימת וועדת קבלה שבוחרת את המיזמים המצטרפים למתחם. אנו משקיעים מאמץ רב בשמירה על הרמה המקצועית הגבוהה ביותר ומקיימים פעילויות כגון ארוחת צהריים משותפת פעמיים בחודש כדי לבצע הכירות ולעודד שיתופי פעולה בין החברים.

המקום שהביא את הטרנד של חללי עבודה משותפים לציבור החרדי, וממשיך להיות מודל לחיקוי בפעילויות קהילתיות ליזמים ובעלי עסקים.

היי-טק

בשביל רבים - פלטפורמה להרוויח סכומים גדולים במהירות, אולם כל מי שנכנס לתחום ומתעמק מגלה שלהיות בהייטק זה דרך חיים; שאיפה למצוינות, רצון להגיע למטרה בכל דרך, אחריות גדולה לתהליך מדויק, ובעיקר השקעה ומחויבות אישית.

קהילת 'רייטשיק שול' בכפר חב"ד

מקום שמספק לכל אחד את המעטפת הקהילתית ביום יום וגם בשבתות ובמועדים מיוחדים, וכמובן המקום לגדל בו ילדים באווירה חסידית.

קהילת אנ"ש צפת

קהילה מאוד חמה ומלוכדת שבה נולדתי וגדלתי. רבים מהחברים שמלווים אותו עד היום, הינם חברי כיתה שלמדו איתי יחד בתלמוד תורה בצפת. הרבה מאוד כלים להצלחה - גם בעולם ההייטק וגם בעשייה הציבורית - רכשתי כבר כילד בקהילת חב"ד בצפת.

האוהל הקדוש

שבת בבוקר, כשהאוהל ריק לגמריי, לדעת שזה רק אתה והרבי שנמצא איתך ועם המחשבות שלך; להסתכל לאמת בעיניים, בלי התחמקויות, בלי לעגל פינות, ולשאוב כוח נוסף.

אתגר

להסביר לכמה שיותר חרדים שאפשר וצריך להתפרנס בכבוד בלי להתפשר על קוצו של יו"ד. אבל מאידך, וזה האתגר הגדול, להסביר לקובעי המדיניות ומקבלי ההחלטות שאסור לנסות לשנות את הציבור החרדי, אלא צריך לאפשר לנו להמשיך לנהל את החיים כמו שקיבלנו מאבותינו ורבותינו בלי לכפות עלינו אפילו שינוי קל שבקלים.

רגע של נחת

כשמוצאים זמן לשבת עם הילדים וללמוד יחד דף גמרא בעיון.

עסק של חב"דניק

ב'ביזמקס' פועלות כיום מספר קהילות מקצועיות בתחומים שונים, כמו היי-טק, מדיה, סחר אלקטרוני ועוד. הדבר היפה שבקהילות האלה הוא: שמעבר לתועלת שחברי הקהילה מקבלים, הם גם משפיעים על הסביבה, על תושבים בשכונות מסביב לביזמקס ועל יזמים חרדים נוספים. 

ספר מומלץ

במשך מאות שנים היו משוכנעים באירופה שכל הברבורים לבנים. רק לאחר גילוי אוסטרליה התברר שברבור יכול להיות גם שחור... נסים ניקולס טאלב הפך את הברבור השחור למטאפורה - אירוע נדיר ובלתי צפוי, בעל השפעה דרמטית על חיינו, שלאחר הופעתו אנו רוקחים הסבר להתרחשותו הגורם לו להיראות אקראי פחות וחזוי יותר.

ההצלחה המדהימה של גוגל, עליית האינטרנט, פיגועי 11 בספטמבר והמשבר הכלכלי העולמי ב-2008 הם כולם דוגמאות לברבורים שחורים. הספר "הברבור השחור" מציע דרכים פשוטות להתמודדות עם אותם מאורעות חריגים המשנים את חיינו לבלי הכר, ונותן כלים לנצל אותם לטובתנו. ספר מומלץ לכל מי שעוסק בתהליכים שמשפיעים על אנשים אחרים לטווח ארוך.

אראל מרגלית

בעולם ההייטק מקובל להסתכל על 'רול-מודל', וזה אחד הדברים שאנחנו מנסים לבנות כדי לבסס את עולם ההייטק החרדי. אני מעריך מאוד את היזם, מייסד קרן ההון סיכון JVP וחבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית שנתן לי את הדחיפה הכי משמעותית לכניסה לעשייה ציבורית בעולם ההייטק. אראל הוא אדם שאכפת לו מאחרים, ומחפש לעזור גם לקהלים שבדרך כלל לא זוכים לחשיפה תקשורתית ראויה.

רגע עם הרבי

לצערי הרב לא הייתי אצל הרבי לפני ג' תמוז, הזכרון החזק שלי הוא דווקא מהתקופה שאחרי כ"ז אדר. לאבא שלי היה את המחשב הראשון בצפת והיה לו מודם 56K שאיתו הוא היה מתחבר כל בוקר ומקבל מניו יורק סריקה של המצב הרפואי.

אבא שלי היה מדפיס את הדוח במדפסת סיכות ותולה בלוח מודעות בבית הכנסת. לא אשכח את אותו יום ראשון קודר שבו הגיעה ההודעה: "שמע ישראל, שמע ישראל, שמע ישראל" "ברוך דיין אמת, ברוך דיין אמת, ברוך דיין אמת". עד מתי?!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.