מערכת COL | יום ח' אדר א ה׳תשע״ט 13.02.2019

קורס סמיכה של מכון הבינני יוצא לדרך (פ)

הערב בשעה 18:30 מתחילים את השיעור הראשון קורס סמיכה של מכון הבינני ● בואו ותצטרפו לעשרות השלוחים ואנ"ש שכבר הבטיחו את השתתפותם בקורס מיוחד זה ● נצלו את ההזדמנות המיוחדת לקיים את הוראת הרבי לקבל סמיכה, באמצעות תוכנית לימודים מושקעת במיוחד, בליווי מצגות מוחשיות ומקצועיות, יחד עם סיכומים מיוחדים המגבשים את החומר המורכב, ומנגישים אותו בשפה ברורה ומובנת, בדגש על ההשלכות המעשיות הרלונטיות לחיי היום יום ● מעטפת זו מקנה למשתתפים חויית לימודים מיוחדת במינה ● לפרטים והרשמה
קורס סמיכה של מכון הבינני יוצא לדרך (פ)
מי אנחנו?
בימים אלו נפתח מכון הוראה "הבינני" בפיקוח בית דין רבני חב"ד, בו ילמדו סמיכה לרבנות באמצעות קורס אינטרנטי בהשתתפות התלמידים, תוך מתן דגש על רכישת ידע רחב בגמרא, פוסקים ראשונים ואחרונים, ועד להלכה למעשה בחיי היום-יום. הרב מנחם מענדל גלוכובסקי סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד מסביר את חשיבות מכון ההוראה החדש: "בין הצורך והרצון בידיעת ההלכה ללימודה בפועל, ישנם קשיים רבים העומדים בדרכינו. לימוד ההלכה הינו לימוד מאתגר ומורכב המצריך פיענוח סוגיות הלכתיות, הבנת הדינים במקורם, ובעיקר תרגום לחיי היום יום בשנת תשע"ט. לכן יש חשיבות גדולה למכון שמנגיש את יסודות ההלכה, ואת הצד הפרקטי בפסיקת ההלכה.
הרב יצחק שלמה קרביצקי דיין ומורה הוראה ברחובות ומנהל "הבינני" מבהיר כי השיעורים יהיו במתכונת שבועית, וכדי לצלול לעומק הסוגיות, כל שיעור יארך כשעתיים וחצי, בו יובהרו וילובנו ההלכות הנלמדות: "המטרה היא להעמיד רבנים מורי הוראה, היודעים היטב את ההלכות הנצרכות, ולהקנות להם מיומנות בפסיקת ההלכה בפועל".

בכדי לממש את החזון הזה, במכון 'הבינני' השקיעו עמל רב בעיבוד הסוגיות ובהנגשת ההלכה בצורה קלה, פשוטה ותמציתית, מלווה במצגות ויזואליות מרהיבות להמחשת החומר. דגש רב ניתן בסיכום ושיכתוב הדיעות השונות בשיטה חדשנית המועילה לזכור את החומר הנלמד, כך שגם אנשים שאין להם פנאי רב ללימוד ההלכה, תהיה להם את היכולת לרכוש בקיאות רחבה בהלכה בזמן קצר.
תכנית לימודית זו נכתבה ונבנתה בלווי והכוונת רבנים מובהקים בעלי נסיון רב בפסיקת הלכה למעשה ובמסירת שיעורי הלכה לציבור הרחב.
קושי נוסף שמכון 'הבינני' נותן לו מענה, הוא הקושי הקיים להגיע לשיעור או לכיתה פרונטאלית בזמנים שנקבעו מראש ללא התחשבות באילוצים האישיים היום-יומיים, טרחת הנסיעה, שהייה בדרכים ועוד. לשם כך השקענו בהקמת פלטפורמה אינטרנטית לשיעורי הלכה און-ליין, השיעורים נמסרים בכיתה ווירטואלית עם יכולת נגישות אישית ופרטנית. כל לומד מתחבר ומשתתף נוכח במהלך השיעור מהבית, המשרד או מכל מקום אחר. בנוסף אם הפסדת שיעור, השיעור המוקלט מחכה לך לצפיה בזמנך הפנוי!
בואו להגשים את רצון הרבי
ידוע ומפורסם רצונו ובקשתו של כ"ק אדמו"ר שכל אחד ואחד ילמד את ההלכות הנצרכות בחיי היום-יום, עד לקבלת 'סמיכה' להוראה כדי שיוכל להיות 'רב בביתו', שיוכל להתמודד עם שאלות הלכתיות הצצות הבית, שאלות שלעיתים אין זמן ויכולת לקבל מענה מהרב.
עדות נפלאה יש בדברי כ"ק אדמו"ר שכל אחד ואחד יכול ללמוד ולהצליח בלימוד ההלכה עד לקבלת סמיכה, ואשר זהו הכלי שבעזרת השם יהיה הבית 'בנין עדי עד'.
ובלשונו הקד' של כ"ק אדמו"ר "שכדאי ונכון ביותר שכאו"א הרוצה לבנות "בנין עדי עד" (ועד"ז אברכים ובעה"ב שלאחרי החתונה) - יוציא תחילה סמיכה להוראה. ובודאי יש ביכלתו של כל אחד ואחד לקבל סמיכה" (תורת מנחם תשי"ב כ"ד טבת יום ג' פרשת וארא).


בסיום הקורס, יקבלו התלמידים תעודת סמיכה מבית דין רבני חב"ד, וזאת לאחר שיעמדו במבחנים, וישתתפו גם בימי עיון מיוחדים ללומדי הקורס, שיתקיימו על ידי בית דין רבני חב"ד.
לפרטים והרשמה
Havineini.co.il
1-700-55-770-1



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.