מערכת COL | יום ח' אדר א ה׳תשע״ט 13.02.2019

ישראל היום: יו"ר אגו"ח הרב אהרונוב בקריאה לאחדות השורות

בראיון מביע יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב חשש כבד שמפלגות הימין הקטנות לא יעברו אחוז החסימה וקורא ללכת ברשימה אחת כחזית דתית כפי שהרבי רצה. "מפלגה שתמנע את הבלוק תהיה אחראית ישירה להחלשת הימין ותישא בתוצאות" • בפנים: הודעת אגו"ח מהבחירות לכנסת השביעית • לסיפור המלא
ישראל היום: יו
יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב
בראיון מביע יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב חשש כבד שמפלגות הימין הקטנות לא יעברו אחוז החסימה וקורא ללכת ברשימה אחת כחזית דתית כפי שהרבי רצה. מפלגה שתמנע את הבלוק תהיה אחראית ישירה להחלשת הימין ותישא בתוצאות.

הדברים הללו נאמרים על רקע הפרסום בימים האחרונים של הודעות שיצאו מטעם אגו"ח במשך השנים בנוגע לענינים אלה החושף כי הרבי ביקש מאגוח לפעול באופן גלוי ואקטיבי בנושא זה

הודעה מיוחדת של אגודת חסידי חב"ד בחירות הכנסת השביעית

לקראת הבחירות לכנסת השביעית, פרסמה אגודת חסידי חב”ד באה”ק הודעה כללית ובה “חוות דעתו הק’ של כ”ק אדמו”ר שליט”א מליובאוויטש בקשר לבחירות הקרובות”. “הרינו לציין כי במכתב כ”ק אדמו”ר שליט”א משנת תשכ”ו נאמר שהבוחר יצביע לאותן המפלגות הדתיות שבמצען מביעות עמדה חיובית להקמת חזית דתית טכנית בעתיד”.

מכתב בנושא זה שיגר הרבי בח”י שבט ה’תשכ”ט, לרב קלמן כהנא, חבר הכנסת מטעם פא”י (אג”ק חלק כ”ה עמ’ רנב)

. . השקפתי בענין חזית דתית טכנית היא כמו שהיתה מאז ועוד יותר אם אפשר יותר. ומצו”ב העתק מכתב שכתבתי בנידון זה, שאולי יבהיר עמדתי קצת. ות”ח מראש אם יודיעני על דבר התפתחות הענינים בשטח זה ובכלל.

ובמכתב נוסף שנשלח ימים ספורים אחר-כך, בכ”ט שבט, להנהלת “ישראל הצעיר”, כותב הרבי (המכתב נדפס באג”ק חלק כ”ה עמ’ רס)

בעתו קבלתי מכתבם בו כותבים על דבר השאלה והקמת חזית דתית טכנית באה”ק ת”ו. ואתם רב הסליחה על העיכוב במענה שלי. והסיבה לזה היא שרציתי לקבל ידיעות עד כמה שאפשר על דבר הסיכויים בזה, וממקורות שונים, ואחר עד עתה.

ועל פי הידיעות האחרונות שהגיעו אלי ואשר קבלתי עליהן אישור גם מן הצדדין, המצב בזה באה”ק ת”ו הוא על דרך שהי’ קודם הבחירות האחרונות שם, והלואי שהתוצאות תהיינה אחרות משהיו אז כשלא נתקיימה החזית. ובאמת אין פלא שלא חל שינוי בהמצב, כי אותם האנשים שהחליטו אז נגד החזית הם גם הקובעים עתה את מהלך הענינים בזה, וכן הסיבות שהניעו אותם למנוע חזית אז קיימות גם עתה. וחבל חבל שלא רוצים ללמוד לקח מהכשלון בבחירות האחרונות, וגם שלא רוצים ללמוד מן השנויים שחלו מאז ועד הנה.

וכמו שכתבתי בשעת הבחירות ההן - אם לא יהי’ לחץ ציבורי הכי גדול וחד-משמעי שיראו שמתכוננים ברציניות, הרי לדאבוננו הכי גדול הסכויים בזה כמו שהיו אז.

מובן שאיני מתיאש ח”ו, שהרי זהו היפך גישת היהדות לכל דבר טוב שנתקל בקושיים, ובפרט בדבר כה רציני כהקמת חזית דתית טכנית [ואני מדגיש “טכנית”, היינו אך ורק לשם הבחירות, כי דעתי ברורה שכמו שהוא מוכרח בעד הבחירות כן מוכרח הוא שלא יהי’ איחוד המפלגות לאחר הבחירות, ומכמה וכמה טעמים]. ובלי נדר - מצדי אשתדל לעשות כל האפשר למען הקמת חזית דתית טכנית האמורה, ובודאי גם “ישראל הצעיר” ינצלו כל השפעתם להגשמת הרעיון כאמור במכתבם. אבל הזמן ללחוץ -הוא סמוך להבחירות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.