מערכת COL | יום ו' אדר א ה׳תשע״ט 11.02.2019

לראשונה בהיסטוריה: מקווה טהרה הוקם בקוריאה

בימים אלה מושלמת בנייתו של המקווה הראשון בדרום קוריאה, כך מדווח 'ישראל היום' • הרב אשר ליצמן שליח חב"ד לסיאול: "הקוריאנים מתעניינים ביהדות, אנו רוצים לבנות בית כנסת גדול"• לסיפור המלא
לראשונה בהיסטוריה: מקווה טהרה הוקם בקוריאה
ישראל היום

שליחי חב"ד בעיר סיאול שבדרום קוריאה ישלימו בחודש הקרוב את בנייתו של מקווה טהרה, שיהיה הראשון בהיסטוריה של המדינה. מדובר בהישג משמעותי ביותר, שיאפשר לנשים יהודיות לטבול בכל חודש בלי צורך לטוס לסין או ליפן על מנת לקיים את המצווה. בניית המקווה החלה לפני כשנה, והעבודה על המבנה תסתיים בעוד כמה שבועות.

המקווה נבנה בצורה של טיפת מים, שמסמלת את המים הטהורים של המקווה שמקורם במי גשמים שלא עברו שאיבה. העיצוב משלב חיפוי קירות ותקרה מעץ יוקרתי עם ניחוח היסטוריה קוריאנית עם סגנון מודרני יוקרתי מעורר התפעלות. תקרת המקווה הינה צורה של טיפה, שהודפסה במדפסת תלת מימדית, שיושבת על מערכת פסים מקרשי עץ דובדבן.

"הגענו לכאן לפני 11 שנה וזו הייתה המטרה העליונה שלנו – להקים מקווה שיוכל לשרת את היהודים שגרים במקום", מספר הרב אשר ליצמן, שליח חב"ד בדרום קוריאה. הוא ורעייתו מוסי מציעים שירותים ליהודים המעטים שמתגוררים במדינה, ובמקביל מגדלים את שבעת ילדיהם. "הרבה נשים רצו להגיע לגור כאן לאחר שקיבלו הצעות מחברות כמו סמסונג וכששמעו שאין מקווה הם ויתרו – כי האופציה האחרת היא לטוס ליפן או לסין". המקווה החדש נמצא רק שעתיים נסיעה מצפון קוריאה, כך שהוא גם המקווה הקרוב ביותר למדינה המסוגרת.

בדרום קוריאה ישנם בין 500 ל- 1,000 יהודים, רובם ישראלים או תושבי מדינות שונות שמגיעים למשך שנה עד ארבע שנים לצורכי עבודה. לכן, הקהילה היהודית משתנה במהירות ומתאגדת בעיקר סביב בית חב"ד.

"אנחנו מספקים כל מה שיהודי צריך. יש בית כנסת, כל שישי ושבת יש תפילות וארוחת שבת, שירים, סיפורים. אווירה כמו שיש בהרבה קהילות אחרות בעולם. יש לנו חנות כשרה עם יין ובשר", אמר הרב ליצמן. "רוב המוצרים מהארץ. יש מסעדה, גן ילדים. ספריה עשירה. יש הרבה שמגיעים לכאן לטיפולים רפואיים ואנחנו מספקים להם אוכל כשר. הרבה אנשי עסקים, הרבה פגישות עסקיות שנעשות כאן".

"יש קוריאנים ששומעים על יהדות, יש התעניינות מצדם ברעיונות שביהדות. חלקם מגיעים אלינו לשאול שאלות, לדעת עוד", מציין הרב. "אנחנו כאן גם בשבילם. המטרה היא מרכז יהודי אחר כך. כיום אנחנו בבית שכור, המטרה היא להקים בית כנסת גדול שיכיל את כל מה שיהודי צריך – מסעדות בצורה יותר גדולה ומסודרת. בתי ספר, כיתות לימוד ועוד. רוצים גם לעשות מרכז לימוד לקוראנים על היהדות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.