מערכת COL | יום ה' אדר א ה׳תשע״ט 10.02.2019

מדובר במלחמה על הבית • טור דעה

הפעם בלי קלישאות: זה פיקוח נפשות ממש. כל תזוזה קלה לכאן ולכאן עם אירועים בלתי צפויים שעומדים להפתיע אותנו כל שני וחמישי עד הבחירות, אנו יכולים למצוא את עצמנו במחוזות שלא תיארנו לעצמנו • כולם מדברים שהרבי בעד חזית טכנית, שכל עניינה למקסם את הכוח הדתי והחרדי גם כאשר אין הסכמות בכל הנושאים בין המפלגות. ברור הדבר שלעשות כדי להביא במודע לאובדן קולות זה חמור שבעתיים מאי ריצה בחזית דתית טכנית • בזמן הקצר שנותר עד מועד סגירת הרשימות לקראת הבחירות הקרובות, ר' שבתי ויינטראוב עם מאמר אקטואלי 
מדובר במלחמה על הבית • טור דעה
למעלה: הרב מנחם פרוש ע"ה בתמונה מלפני כ-50 שנה לערך. בעיגול: הרב ויינטראב (ארכיון COL)

הרב שבתי ויינטראוב

את הכתבה אפתח בסיפור מכלי ראשון. בחורף התשס"ט ישבתי במלון המרכז בירושלים עם מי שנחשב לגדול עסקני היהדות החרדית הרב מנחם פרוש זצ"ל. דברנו על נושאים רבים שעמדו אז על סדר היום. במאמר המוסגר הרב מנחם פרוש פעל אז בכל כוחו ומרצו שרכבים פרטיים יכנסו למתחם קבר רחל ולהפסיק את הנוהג שהרכבים היו עוצרים בצומת גילה ומשם "שאטלים" לקחו את הבאים למתחם קבר רחל. ואכן עלה בידו והצליח לשכנע את קציני הצבא בחיוניות העניין, והמקום בזכות זה שוקק חיים במשך כל שעות היממה. זו הייתה הפעם השניה שהרב פרוש הציל את קבר רחל. בפעם הראשונה הייתה עם הפגישה עם רבין בהסכם אוסלו שעמד למסור את קבר רחל לערפאת. ר' מנחם באותה הזדמנות סיפר לי על הכניסה הראשונה שלו לקבר רחל מיד לאחר מלחמת ששת הימים יחד עם הגאון ר' חיים שמולביץ זצ"ל, והחל לפרוץ בבכי כמו ילד קטן, ממש כאילו חווה כעת את הרגע המרגש הזה.

ואז ברגע של הארת פנים פניתי לר' מנחם פרוש ושאלתי אותו כמי שזכה להיות ביחידות עם הרבי נשיא דורנו עשרות פעמים כיצד באמת התייחס הרבי לכל נושא החזית דתית טכנית שהרבי כה פעל שיצא אל הפועל, כפי שהוא ראה ושמע באופן אישי משיחותיו הרבות עם הרבי. ר' מנחם הרצין, חשב לרגע ואמר לי את המשפט הבא, "בשביל הרבי הנושא של הקמת חזית דתית היה לא פחות חמור מהמאבק לתיקון חוק מיהו יהודי כהלכה...".

כן הבנתם את המשמעות של הדברים? המאבק שהדיר שינה מהרבי בנושא ההתבוללות, הכנסת גויים לעם ישראל וגיורים פיקטיביים המעמידים בסכנה את בית ישראל, נושא החזית דתית טכנית בעיני הרבי היה לא פחות חמור. ולו מהסיבה הפשוטה כי חלילה באובדן קולות ופירוד ביהדות הדתית גופא יכולים ומביאים לסכנות לא פחות חמורות.

כך בדיוק עלינו חסידי חב"ד להתייחס למצב החמור ביותר שמסתמן כעת במפה הפוליטית בישראל. דבר שעלול לעלות לנו בדמים רבים הן בנושא היהודי והגזירות הרבות העומדות על הפרק לנו כציבור יהודי וחרדי והן במישור של שלימות ארצנו הקדושה והמאבק שלא תם. למרות שרבים חושבים ומדמיינים שאי אפשר יותר לבצע גירוש והתנתקות נוספת. השבוע קבלנו תמרור אזהרה מכיוונו של גנץ. ושלא לדבר בפן הדתי שקמים מפלגות כפטריות אחר הגשם המצהירות בריש גלי שמטרתם לדרוס ברגל גסה כל נושא של קדושה ושבת ונושא גיוס בני ישיבות וכו' וכו' רחמנא ליצלן.

לצערנו הרב חלק גדול ממנהיגי המפלגות בצד שלנו רואים בכל הבחירות הללו נושא של אגו ואופורטוניזם לשמה. ואלו אמורים לדאוג שאכן תהיה כאן ממשלת ימין גדולה וצרה עם כוחות חיוביים. כשאני שומע את הקולות ולא משנה מאיזה כיוון ומוכנים לקחת את הסיכון באובדן עשרות אלפי קולות, הדברים הללו מפלחים את ליבי.

כולם מדברים שהרבי בעד חזית טכנית, שכל עניינה למקסם את הכח הדתי והחרדי גם כאשר אין הסכמות בכל הנושאים בין המפלגות. ברור הדבר שלעשות כדי להביא במודע לאובדן קולות זה חמור שבעתיים מאי ריצה בחזית דתית טכנית.

כשרואים כיצד השמאל נועץ את טלפיו ועושה הכל כדי לסדוק את גוש הימין דתי חרדי, כל אחד צריך להבין שמדובר כאן במלחמה על הבית. בעשרות שאלות יסוד שיקדמו אותנו בפתחה של הקדנציה הבאה.

רבים הזכירו את שריפת הקולות לפני 4 שנים שאבדו קרוב ל-130 אלף קולות וכמעט שהביא עלינו את ממשלת הרצוג לבני. הפעם אסור לנו לאפשר את זה.

אינני רואה סיכוי ריאלי שכל המפלגות הדתיות והחרדיות ירוצו יחד, זה בלתי אפשרי בשלב הזה. אבל מה שכן אפשרי וחובה לפעול בכיוון זה בכל הכח שבמפלגות החרדיות כולם ירוצו במשותף, ומנגד במפלגות הדתיות ירוצו כולם יחד כדי שלא נפסיד קולות. פשוט מכל אחד נדרש לאפסן את האגו (נשמע מוכר?) ופשוט להתחשב בטובת הציבור והאינטרסים החיוניים לנו.

הפעם בלי קלישאות זה פיקוח נפשות ממש. כל תזוזה קלה לכאן ולכאן עם אירועים בלתי צפויים שעומדים להפתיע אותנו כל שני וחמישי עד הבחירות, אנו יכולים למצוא את עצמנו במחוזות שלא תיארנו לעצמנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.