מערכת COL | יום ה' אדר א ה׳תשע״ט 10.02.2019

'ירושלים של זהב' > תקציב העירייה: 6 מיליארד ו-400 מיליון ש"ח

שבוע בדיוק חלף מאז אישרה מועצת העיר ירושלים את תקציב העירייה לשנת 2019 ואתר 'בינזעס' חושף את הנתונים המלאים והמספרים הכספיים • כל הפרטים
'ירושלים של זהב' > תקציב העירייה: 6 מיליארד ו-400 מיליון ש
צילום: מנדי הכטמן, ארכיון COL
שבוע בדיוק חלף מאז אישרה מועצת העיר ירושלים את תקציב העירייה לשנת 2019 ואתר 'בינזעס' חושף את הנתונים המלאים והמספרים הכספיים.

התקציב הכולל של עיריית ירושלים עומד בשנה הזו על 6,400,000,000 ש"ח (במילים: ששה מיליארד וארבע מאות מיליון שקלים), מדובר בעליה של 400 מיליון ש"ח, זאת לאחר שב-2018 עמד התקציב על 6 מיליארד ש"ח.

מקור ההכנסה העיקרי של העיריות: ארנונה, היטלים והשבחים שונים. גם קנסות ודוחות תורמים לא מעט למאזן הכלכלי של כל עיר, ובירושלים, יש גם המון כסף ממשרדי הממשלה השונים.

עיריית ירושלים הכניסה מארנונה במערב העיר (השכונות היהודיות של ירושלים) 810 מיליון ש"ח ואילו במזרח העיר (השכונות הערביות בירושלים) 127 מיליון ש"ח בלבד. העסקים במערב העיר מניבים לעירייה 605 מיליון ש"ח, מקביליהם במזרח העיר מניבים לקופת הרשות המקומית רק 65 מיליון ש"ח.

ממשרדי הממשלה השונים, עיריית ירושלים מכניסה מיליארדים במגוון תחומים. החל מ'מענק הבירה' שמקבלת ירושלים מהממשלה, שעלה מסכום של 700 מיליון ש"ח ב-2018 לסכום של 765 מיליון ש"ח ל-2019. למעלה מחצי מיליארד ש"ח שמועברים מהממשלה לאגפי החינוך השונים, ולמעלה מחצי מיליארד ש"ח בנושאי רווחה.

מהדוחות ומהקנסות: מגביית חובות חניה מכניסה העירייה 33 מיליון ש"ח, מקנסות חניה סכום של 61 מיליון ש"ח, אכיפה באמצעות מצלמות ניידות מכניסה לעירייה כמעט 6 מיליון בשנה, והמצלמות הנייחות מעשירות את קופת העירייה בקצת יותר מ-3 מיליון שקלים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.