מערכת COL | יום ב' אדר א ה׳תשע״ט 07.02.2019

20 שנות מאסר למחבל שדקר חב"דניק בגבעת זאב

בית המשפט הצבאי גזר 20 שנות מאסר על מחבל שדקר ופצע קשה את מנדי ריבקין בפיגוע טרור שאירע בתחנת דלק בגבעת זאב לפני כשלוש שנים ● לסיפור המלא
20 שנות מאסר למחבל שדקר חב
ארכיון
ערוץ 7

בית המשפט הצבאי גזר 20 שנות מאסר על מחבל שדקר ופצע קשה את מנדי ריבקין בפיגוע טרור שאירע בתחנת דלק בגבעת זאב לפני כשלוש שנים.

התביעה הצבאית הייתה בשלבים מתקדמים לקראת הסדר טיעון עם המחבל שכלל עונש מאסר של 15 שנים בלבד ופיצויים מופחתים. ריבקין בעזרת עו"ד חור אוריאל ניזרי מהפורום המשפטי דרש מבית המשפט לבטל את עסקת הטיעון שערכה התביעה הצבאית עם המחבל.

התביעה עצמה קיבלה את דרישת הנפגע ובא-כוחו להטיל עונש מקסימלי על המחבל, ולבסוף בית המשפט הצבאי אימץ את עמדת הפורום והחמיר את העונש לעונש המקסימלי של 20 שנות מאסר, 100,000 ₪ פיצויים ו-20,000 ₪ קנס לטובת המדינה.

עו"ד ניזרי מסר "הודות למאבק על הזכות להגנה מפני מעשי טרור באמצעות ענישה ראויה, שונתה הנוסחה הקיימת. אם עד עתה עונשי המאסר של מחבלים קטינים היה ברף הנמוך, הרי שהיום בית המשפט אימץ את עמדתנו וקבע עונש מקסימלי בנסיבות לצד קנס כספי משמעותי.

"יש לקוות כי לא נידרש עוד למאבקים לצורך ענישה ראויה נגד מחבלים. יש לזכור כי התוצאה אליה הגענו היא לאחר מאבק משפטי, ולאחר שכבר הוסכם על עסקת טיעון הכוללת עונש קל בהרבה ואשר ללא מאבק, היתה מקבלת את אישור בימ"ש והעוול היה נמשך.

"זה המקום להזכיר כי לא די בעונש ראוי, ויש לדאוג כי חיי המחבלים בבתי הכלא יהיו חיים של אסיר ולא של נופש בבית מלון, על חשבון משלם המיסים ודם אחינו קורבנות הטרור", אמר עו"ד ניזרי.

ריבקין הוסיף: "אני מודה לכל מי שנלחם ביחד איתי כדי שהצדק ייצא לאור".

הפיגוע התרחש בינואר 2016 בתחנת דלק בגבעת זאב. מחבל ערבי בן 17 דקר את ריבקין בצוואר והחל להימלט. אזרחים שהיו בתחנת הדלק החלו לרדוף אחריו עד שמעד ונפל. הם החזיקו בו עד להגעת כוחות המשטרה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.