מערכת COL | יום א' אדר א ה׳תשע״ט 06.02.2019

גדעון סער בחמישייה הראשונה: "ההישג הפוליטי הגדול שלי"

לאחר ספירת למעלה מ-75% אחוזים מהקולות, מסתמנת התמונה: יולי אדלשטיין במקום השני לאחר נתניהו, ישראל כץ, גלעד ארדן וגדעון סער סוגרים את החמישייה הראשונה בליכוד ● גדעון סער על התוצאות: "אני רואה בתוצאה כהישג הפוליטי הגדול ביותר שלי" ● ואלו ח"כים מוכרים לא יכנסו לכנסת הבאה? ● כל הפרטים
גדעון סער בחמישייה הראשונה:
ראש הממשלה בנימן נתניהו וגדעון סער (צילום: מאיר אלפסי)

58 אחוזים של חברי מפלגת הליכוד הגיעו להצביע ולהשפיע, מי יכנס לכנסת הבאה ה-21. לפי הסקרים לפחות, צפוי לליכוד כ-30 מנדטים פלוס-מינוס, אך בתוך המספר הזה יש גם שיריונים רבים, כמטב המסורת הליכודית.

הקלפיות נסגרו בפריימריז של הליכוד וכבר משעות הלילה החלו להתפרסם תוצאות האמת. 69,719 מתפקדי ליכוד, מימשו את זכות הצבעתם אמש. לאחר ספירת כ-500 קלפיות, שהם כ-75% מהקולות, נראה כי המנצח הגדול הוא גדעון סער, שסומן ע"י גורמים סביב נתניהו כ'חתרן', וזכה להכנס בחמישייה הראשונה.

תוצאות הפריימריז החלקיות:

1. בנימין נתניהו (יו"ר)
2. יולי אדלשטיין
3. ישראל כ"ץ
4. גלעד ארדן
5. גדעון סער
6. מירי רגב
7. יריב לוין
8. ניר ברקת
9. יואב גלנט
10. גילה גמליאל
11. אבי דיכטר
12. יובל שטייניץ
13. צחי הנגבי
14. זאב אלקין
15. ציפי חוטובלי
16. אופיר אקוניס
17. חיים כץ
18. דודי אמסלם
19. פנחס עידן (מחוז שפלה)
20. אמיר אוחנה
21. שיריון יו"ר
22. אופיר כץ (מחוז גליל)
23. אתי עטיה (מחוז דן)
24. יואב קיש
25. דוד ביטן
26. קרן ברק (אשה חדשה)
27. שלמה קרעי (מחוז נגב)
28. שיריון יו"ר
29. מיקי זוהר
30. אברהם נגוסה (עולה חדש)
31. מיכל שיר (מחוז ת"א)
32. מולא פטין (לא יהודי)
33. קטי שטרית (אשה חדשה)
34. מאי גולן (צעירים)
35. עוזי דיין (מחוז מישור החוף)

הליכוד אישר את השיריונים שביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו ברשימה - המקומות 21, 28 ו-36. במקום הראשון נמצא ראש הממשלה בנימין נתניהו, המקומות השני עד ה-18 הם הרשימה הארצית וכך גם המקום ה-20. מקומות 19, 21, 22, 26, 29, 33, 34, 36, 38 ו-39 שייכים למחוזות: שפלה, גליל, דן, נגב, תל אביב, מישור החוף, חיפה, מועצות אזוריות ויש"ע.

כמו כן, גם המקומות ה-20, 23, 24, 27 ו-37 הם של הרשימה הארצית. במקום ה-28 שוריין עולה חדש (ברשימה הנוכחית נמצא במקום הזה חבר הכנסת אברהם נגוסה) וב-30 נמצא השריון לחבר כנסת שאינו יהודי (כעת נמצא במשבצת הזו השר איוב קרא). כמו כן, המקום ה-43 נשמר לחרדי.

גדעון סער, כתב בחשבון הפייסבוק: "בתום מערכת בחירות קשה ומאתגרת אני מבקש להודות לחברי הליכוד על שנתנו בי אמון מחודש ואחרי ארבע שנים של פסק זמן מהחיים הציבוריים - בחרו בי מחדש להנהגת הליכוד. אני מודה להם על תמיכתם ואהבתם ועל כך ששמרו לי אמונים כפי שאני שמרתי אמונים לליכוד גם בימים הקשים ביותר. אני רואה בתוצאה כהישג הפוליטי הגדול ביותר שלי – לאין שיעור אף יותר מהפעמיים בהן נבחרתי בפריימריז במקום הראשון בעבר. הליכוד הוכיח את עוצמתו הדמוקרטית וחברי הליכוד הוכיחו את תבונתם ואחריותם התנועתית והלאומית בבחרם נבחרת מצויינת, ממלכתית ועשירה בנסיון ובכשרונות. זוהי נבחרת שראויה להוביל את מדינת ישראל בשנים הבאות. מרגע זה כולנו נשלב ידיים ביחד ונפעל למען נצחון הליכוד בבחירות הכלליות ב-9 באפריל".

במקומות מכובדים זכו המצטרפים החדשים לליכוד: ראש העיר ירושלים לשעבר ניר ברקת במקום ה-8, ויואב גלנט שהצטרף ממלגת 'כולנו' – במקום התשיעי והמכובד.

חה"כ התוסס אורן חזן – כנראה בחוץ

חה"כ אורן חזן, כמו גם ח"כים נוספים מעבר למקום ה-22 ומטה, כנראה שלא יכנסו לכנסת הבאה, עקב השיריונים הרבים. כך גם יהודה גליק, איוב קרא, ואחרים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.